radoslaw86n Posted August 26, 2020 Posted August 26, 2020 Hej, wiem że było już sporo tego typu tematów ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Kupiłem kabelek Viaken https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html mam program VCDS-Lite 1.2 oraz Vag-COM 311.2 podłączam się pod Audi A4 B5 1.6 z 96r. W obu przypadkach wykrywa mi tylko 4 moduły 03, 08, 17 i poduszki. Na tych modułach działa to poprawnie(poprawiłem przerwany kabel abs i wykasowałem błąd oraz skasowałem inspekcje oleju). Niestety za nic nie mogę się połączyć z modułem 01-Engine, za każdym razem dostaje "No response from controller". Zmieniałem ustawienia portu(zmieniana szybkość, letancy itp. na różne wartości) i nic nie pomogło. Czy ktoś wie/ma pomysł co może być przyczyną, że się nie łączy z modułem?? A może w tym aucie nie ma takiego modułu??
radoslaw86n Posted August 28, 2020 Author Posted August 28, 2020 Hej poradziłem sobie z tym. Odpięcie radia oraz klimatronica nic nie dało, wyszło, że pod kierownicą przewód od modułu immo był odpięty. Po podpięciu Vag zaczął widzieć moduł silnika jednak wwieci mi się kontrolka od immo i wali błąd który powraca :07-00 - Signal too Low Ogólnie mam trzy powracające błędy : Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADP.LBL Controller: 8D0 907 557 B Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 VCID: 2F1190BFFE05 2 Faults Found: 16989 - Internal Control Module: ROM Error P0605 - 35-00 - - 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-00 - - Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------ Address 25: Immobilizer Labels: 4A0-953-234.LBL Controller: 4A0 953 234 Component: IMMO AUZ9Z0T3765434 D77 Coding: 00000 Shop #: WSC 67024 VCID: DFB1A07F4E25 1 Fault Found: 01176 - Key 07-00 - Signal too Low End -------------------------------------------------------------------------------------------------- Czy może ktoś przybliżyć mi co może być nie tak?? Jeżeli chodzi o lambde to sprawdziłem napięcie i na jałowym miałem 0,450V-0,475V. Nie wiem czy to jest OK
Pieterb Posted August 28, 2020 Posted August 28, 2020 (edited) 3 godziny temu, radoslaw86n napisał: Jeżeli chodzi o lambde to sprawdziłem napięcie i na jałowym miałem 0,450V-0,475V. Nie wiem czy to jest OK nie jest ok Wychodzi że może być uwalony sterownik. Edited August 28, 2020 by Pieterb
radoslaw86n Posted August 28, 2020 Author Posted August 28, 2020 (edited) Czytałem gdzieś, że ma się wahać od 0,1v do 0,9v a mi cały czas pokazuje stałe 0,45 z małymi odchyłami. Sprawdzałem teraz multimetrem i mam 0,43 bez wahań na odpalonym i rozgrzanym silniku. Zasilanie dochodzi 13,8v i takie mam też na aku przy odpalonym silniku. Zapomniałem dodać , że silnik pracował na LPG. Edited August 28, 2020 by radoslaw86n
Pieterb Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 W dniu 28.08.2020 o 19:24, radoslaw86n napisał: Czytałem gdzieś, że ma się wahać od 0,1v do 0,9v a mi cały czas pokazuje stałe 0,45 z małymi odchyłami. no to nie wiem czemu piszesz że nie wiesz czy jest ok? skoro na pierwszy rzut oka widać. I szkoda że nie na bp. Miernikiem nie sprawdzisz a już na pewno nie takim za 30 zł z marketu. Musi być porządny sprzęt a takiego rzadko kto ma w domu. A najlepiej to oscyloskop do takich rzeczy jak już. Moim zdaniem najpierw zajmij się pierwszym błędem bo on oznacza uwaloną pamięci w sterowniku więc nawet jak sondę naprawisz(czytaj wymienisz) to nic Ci to może nie dać.
Banan Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 (edited) myślę że ten błąd ROM jest spowodowany wyłączeniem immo w ECU i to zrobionym nieprawidłowo ( bez przeliczenia checksumy ) , co do diagnostyki to we wtyczce od immoboxa jeżeli masz taki: Immobiliser ( immo box ) DELPHI 4A0 953 234 / 4B0 953 234 / 8D0 953 234 PINOUT : 2 : Coil 3 : Coil 6 : Immo indicator 8 : GND ( terminal 31 ) 9 : W Line 10 : K Line 11 : GND ( terminal 31 ) 12 : +12V ( terminal 15 ) to zwierasz W line z K line i wróci komunikacja na odpiętym immoboxie Edited August 30, 2020 by Banan
radoslaw86n Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 Co do lambdy na bp sprawdziłem na Vag-u i też stoi na tych wartościach. Więc chyba lambda do wymiany. Jeśli chodzi o błąd ROM to też gdzieś wyczytałem, że może być to spowodowane przez immo. Ogólnie mam dwa kluczyki jeden oryginalny drugi nie, oboma otwieram odpalam i jeżdżę niezależnie czy immo jest odpięty czy podpięty z tą różnicą, że jak jest podpięty to miga mi kontrolka od niego. Tak mam immo: Immobiliser ( immo box ) DELPHI 4A0 953 234 / 4B0 953 234 / 8D0 953 234 Czy Vagiem da się naprawić tą sumę kontrolną??
Banan Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 (edited) nie vagiem tego nie zrobisz - trzeba wylutować epprom i to skorygować co do kontrolki odepnij tak żeby nie migała i złącz te przewody co pisałem Edited August 30, 2020 by Banan
Pieterb Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 kilka razy miałem do czynienie z autem gdzie immo było off ale takie błędu nie było - no ale może jak piszesz coś nie do końca to ktoś zrobił.
Banan Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Na 99% nie poprawiono checksumy w eppromie po edycji na immo off
radoslaw86n Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 (edited) Ok no to raczej tej checksumy już nie poprawię(przerasta to moje amatorskie możliwości). Jutro zepnę linię W i K tak jak napisałeś. Ostatnie pytanie. Jeżeli to ta cheskcuma to czy nic mi się nie zadzieje jak będę jeździł z tym błędem: 16989 - Internal Control Module: ROM Error P0605 - 35-00 - - ???? Edited August 30, 2020 by radoslaw86n
Banan Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 nie powinno chociaż nie wiem jak w simosie ( typ ecu ) w 1.6 - w Boschu 1.8t ten może powodować tryb awaryjny i brak doładowania jakby Ciebie ten błąd męczył to myślę że mogę to ogarnąć albo mam też kogoś kogo mógłbym polecić - ale to wszystko wysyłkowo
radoslaw86n Posted August 31, 2020 Author Posted August 31, 2020 (edited) W sumie sam błąd mi nie przeszkadza. Teraz zastanawiam się nad jeszcze jedną rzeczą. Jeżeli przez ten błąd by się włączył tryb awaryjny to czy wtedy lambda może mi cały czas oscylować w tym trybie w granicach 0,43V - 0,47V, czy powinna mimo wszystko działać poprawnie i latać w granicy 0-1V ?? Oraz jak mogę poznać, że auto pracuje w trybie awaryjnym(jakiegoś spadku mocy nie czuć choć mam to auto dopiero od tygodnia i nie wiem jak powinien chodzić)?? Edited September 1, 2020 by radoslaw86n
Banan Posted August 31, 2020 Posted August 31, 2020 Podeslij numer ecu - odczytasz z vcds/vag-com Masz chyba ecu boscha w 1.6 ADP , szczerze nie wiem jakie skutki może mieć ten błąd w 1.6
radoslaw86n Posted September 1, 2020 Author Posted September 1, 2020 mam zdjęcie ECU tam są numery ale nie wiem o który chodzi.
Banan Posted September 1, 2020 Posted September 1, 2020 (edited) Ok Bosch jest. Edited September 1, 2020 by Banan
radoslaw86n Posted September 3, 2020 Author Posted September 3, 2020 Hej, dla informacji to wymieniłem sondę Lambda i obecnie działa poprawnie skacze od 0-1v . Tak, że w moim przypadku błąd 16989 - Internal Control Module: ROM Error nie miał wpływu na jej działanie.
radoslaw86n Posted October 17, 2020 Author Posted October 17, 2020 (edited) Hej wracam z powrotem z moim autkiem. Mianowicie dalej w logach mi się pojawia: 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached do tego ma problemy z odpaleniem : po chwili kręcenia niepewnie wskakuje na jakieś 4000-5000rpm tam pochodzi z 5-10 sekund i dopiero wskakuje na jakieś 9000rpm. Jak przy odpalaniu dodam gazu to gaśnie albo obroty spadają prawie do zera. Jeżeli od razu ruszę na zimnym silniku i dodam gazu to się czasami dławi przy przyśpieszaniu. Wszystko to dzieje się tylko na zimnym silniku( na ciepłym nie ma problemów). Ostatnio postał kilka dni to kręciłem z 15 sekund zanim zaskoczył. Co było robione w aucie? : wymiana (katalizator, tłumik środkowy i końcowy, sonda lambda, świece, filtry gazu(oba), filtr powietrza, filtr paliwa, wymiana oleju z płukanką i filtrem oleju, czyszczona przepustnica, na pęknięta rurkę odmy nałożyłem izolacje termokurczliwą (na razie działa )). Jakie LOGI mogę zrobić żeby sprawdzić co się dzieje no chyba, że ktoś z miejsca ma jakieś podejrzenia. Edited October 17, 2020 by radoslaw86n
radoslaw86n Posted October 17, 2020 Author Posted October 17, 2020 ok a statyczne jakich grup?? Bo dynamiczne to rozumiem ze w bloku silnika grupa 2 i 7.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now