Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.6 96r. /VAG-COM - "No response from controller"


radoslaw86n

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
wiem że było już sporo tego typu tematów ale nie mogę znaleźć rozwiązania.

Kupiłem kabelek Viaken https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html mam program VCDS-Lite 1.2 oraz Vag-COM 311.2 podłączam się pod Audi A4 B5 1.6 z 96r.
W obu przypadkach wykrywa mi tylko 4 moduły 03, 08, 17 i poduszki. Na tych modułach działa to poprawnie(poprawiłem przerwany kabel abs i wykasowałem błąd oraz skasowałem inspekcje oleju).

Niestety za nic nie mogę się połączyć z modułem 01-Engine, za każdym razem dostaje "No response from controller". Zmieniałem ustawienia portu(zmieniana szybkość, letancy itp. na różne wartości) i nic nie pomogło.

Czy ktoś wie/ma pomysł co może być przyczyną, że się nie łączy z modułem?? A może w tym aucie nie ma takiego modułu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej poradziłem sobie z tym. Odpięcie radia oraz klimatronica nic nie dało, wyszło, że pod kierownicą przewód od modułu immo był odpięty. Po podpięciu Vag zaczął widzieć moduł silnika jednak wwieci mi się kontrolka od immo i wali błąd który powraca :07-00 - Signal too Low

Ogólnie mam trzy powracające błędy

 

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADP.LBL

Controller: 8D0 907 557 B

Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

VCID: 2F1190BFFE05

2 Faults Found:

16989 - Internal Control Module: ROM Error

P0605 - 35-00 - -

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

------------------------------------------------------------------------------

 

Address 25: Immobilizer Labels: 4A0-953-234.LBL

Controller: 4A0 953 234

Component: IMMO AUZ9Z0T3765434 D77

Coding: 00000

Shop #: WSC 67024

VCID: DFB1A07F4E25

1 Fault Found:

01176 - Key

07-00 - Signal too Low

 

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Czy może ktoś przybliżyć mi co może być nie tak??

Jeżeli chodzi o lambde to sprawdziłem napięcie i na jałowym miałem 0,450V-0,475V. Nie wiem czy to jest OK

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radoslaw86n napisał:

Jeżeli chodzi o lambde to sprawdziłem napięcie i na jałowym miałem 0,450V-0,475V. Nie wiem czy to jest OK

nie jest ok

 

Wychodzi że może być uwalony sterownik.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś, że ma się wahać od 0,1v do 0,9v a mi cały czas pokazuje stałe 0,45 z małymi odchyłami. Sprawdzałem teraz multimetrem i mam 0,43 bez wahań na odpalonym i rozgrzanym silniku. Zasilanie dochodzi 13,8v i takie mam też na aku przy odpalonym silniku. 

Zapomniałem dodać , że silnik pracował na LPG.

Edytowane przez radoslaw86n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2020 o 19:24, radoslaw86n napisał:

Czytałem gdzieś, że ma się wahać od 0,1v do 0,9v a mi cały czas pokazuje stałe 0,45 z małymi odchyłami.

no to nie wiem czemu piszesz że nie wiesz czy jest ok? skoro na pierwszy rzut oka widać. I szkoda że nie na bp.

Miernikiem nie sprawdzisz a już na pewno nie takim za 30 zł z marketu. Musi być porządny sprzęt a takiego rzadko kto ma w domu. A najlepiej to oscyloskop do takich rzeczy jak już.

Moim zdaniem najpierw zajmij się pierwszym błędem bo on oznacza uwaloną pamięci w sterowniku więc nawet jak sondę naprawisz(czytaj wymienisz) to nic Ci to może nie dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że ten błąd ROM jest spowodowany wyłączeniem immo w ECU i to zrobionym nieprawidłowo ( bez przeliczenia checksumy ) , co do diagnostyki to we wtyczce od immoboxa jeżeli masz taki: 

Immobiliser ( immo box ) DELPHI
     4A0 953 234 / 4B0 953 234 / 8D0 953 234

PINOUT :

    2 : Coil
    3 : Coil 
    6 : Immo indicator
    8 : GND ( terminal 31 )
    9 : W Line
  10 : K Line
  11 : GND ( terminal 31 )
  12 : +12V  ( terminal 15 )

to zwierasz W line z K line i wróci komunikacja na odpiętym immoboxie 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lambdy na bp sprawdziłem na Vag-u i też stoi na tych wartościach. Więc chyba lambda do wymiany.

Jeśli chodzi o błąd ROM to też gdzieś wyczytałem, że może być to spowodowane przez immo. Ogólnie mam dwa kluczyki jeden oryginalny drugi nie, oboma otwieram odpalam i jeżdżę niezależnie czy immo jest odpięty czy podpięty z tą różnicą, że jak jest podpięty to miga mi kontrolka od niego.

Tak mam immo: 

Immobiliser ( immo box ) DELPHI
     4A0 953 234 / 4B0 953 234 / 8D0 953 234

Czy Vagiem da się naprawić tą sumę kontrolną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie vagiem tego nie zrobisz - trzeba wylutować epprom i to skorygować 

co do kontrolki odepnij tak żeby nie migała i złącz te przewody co pisałem :wink:

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka razy miałem do czynienie z autem gdzie immo było off ale takie błędu nie było - no ale może jak piszesz coś nie do końca to ktoś zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% nie poprawiono checksumy w eppromie po edycji na immo off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok no to raczej tej checksumy już nie poprawię(przerasta to moje amatorskie możliwości). Jutro zepnę linię W i K tak jak napisałeś.

 Ostatnie pytanie. Jeżeli to ta cheskcuma to czy nic mi się nie zadzieje jak będę jeździł z tym błędem:

16989 - Internal Control Module: ROM Error

P0605 - 35-00 - -

????

Edytowane przez radoslaw86n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinno chociaż nie wiem jak w simosie ( typ ecu ) w 1.6 - w  Boschu 1.8t ten może powodować tryb awaryjny i brak doładowania 

 

jakby Ciebie ten błąd męczył to myślę że mogę to ogarnąć albo mam też kogoś kogo mógłbym polecić - ale to wszystko wysyłkowo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie sam błąd mi nie przeszkadza.

Teraz zastanawiam się nad jeszcze jedną rzeczą.

Jeżeli przez ten błąd by się włączył tryb awaryjny to czy wtedy lambda może mi cały czas oscylować w tym trybie  w granicach 0,43V - 0,47V, czy powinna mimo wszystko działać poprawnie i latać w granicy 0-1V ??

Oraz jak mogę poznać, że auto pracuje w trybie awaryjnym(jakiegoś spadku mocy nie czuć choć mam to auto dopiero od tygodnia i nie wiem jak powinien chodzić)??  

Edytowane przez radoslaw86n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeslij numer ecu - odczytasz z vcds/vag-com

Masz chyba ecu boscha w 1.6 ADP , szczerze nie wiem jakie skutki może mieć ten błąd w 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Bosch jest. 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

dla informacji to wymieniłem sondę Lambda i obecnie działa poprawnie skacze od 0-1v . Tak, że w moim przypadku błąd 16989 - Internal Control Module: ROM Error nie miał wpływu na jej działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wracam z powrotem z moim autkiem.

Mianowicie dalej w logach mi się pojawia:

00561 - Mixture Adaptation

12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

 

do tego ma problemy z odpaleniem : po chwili kręcenia niepewnie wskakuje na jakieś 4000-5000rpm tam pochodzi z 5-10 sekund i dopiero wskakuje na jakieś 9000rpm. Jak przy odpalaniu dodam gazu to gaśnie albo obroty spadają prawie do zera. Jeżeli od razu ruszę na zimnym silniku i dodam gazu to się czasami dławi przy przyśpieszaniu. Wszystko to dzieje się tylko na zimnym silniku( na ciepłym nie ma problemów). Ostatnio postał kilka dni to kręciłem z 15 sekund zanim zaskoczył.

Co było robione w aucie? : wymiana (katalizator, tłumik środkowy i końcowy, sonda lambda, świece, filtry gazu(oba), filtr powietrza, filtr paliwa, wymiana oleju z płukanką i filtrem oleju, czyszczona przepustnica, na pęknięta rurkę odmy nałożyłem izolacje termokurczliwą (na razie działa :))).

Jakie LOGI mogę zrobić żeby sprawdzić co się dzieje no chyba, że ktoś z miejsca ma jakieś podejrzenia.

 

Edytowane przez radoslaw86n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...