Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie skrzyni biegów w zakresie prędkości 95-110km/h w Audi A4 B9 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem co z tym wyciem na 7 biegu przy obrotach do 1500 i lekkim wciskaniem gazu poprostu jeżdżę tak może ktoś coś odkryje w końcu ???

Opublikowano

Gorzej jak dojedziemy jeszcze bardziej skrzynie ?

Opublikowano

Raczej nie nie zmienia się nic od 12 tyś km ??

Opublikowano
W dniu 10.06.2021 o 18:33, blua24 napisał:

Gorzej jak dojedziemy jeszcze bardziej skrzynie ?

I jak tam robisz z tym coś ?

Opublikowano
W dniu 16.06.2021 o 03:24, Krisooo napisał:

I jak tam robisz z tym coś ?

Wymieniłem rozrząd bo już ten czas i miałem nadzieje, ze może wyje jakaś rolka, albo pompa wody, ale niestety, słychać nadal lekkie wycie. Zacząłem jeździć na sporcie i tego nie słyszę ?

Masz quattro? Bo zastanawiam się nad mechanizmem różnicowym torsen, czy czasami to powoli już nie kończy się. W tylnym moście miałem wymieniany już olej i tam był olej czysty, ale wlaliśmy juz nowy oryginalny. W mechanizmie różnicowym tez wymieniałem, tutaj juz był mega wyeksploatowany. Olej w skrzyni również wymieniony

Opublikowano
3 godziny temu, blua24 napisał:

Wymieniłem rozrząd bo już ten czas i miałem nadzieje, ze może wyje jakaś rolka, albo pompa wody, ale niestety, słychać nadal lekkie wycie. Zacząłem jeździć na sporcie i tego nie słyszę ?

Masz quattro? Bo zastanawiam się nad mechanizmem różnicowym torsen, czy czasami to powoli już nie kończy się. W tylnym moście miałem wymieniany już olej i tam był olej czysty, ale wlaliśmy juz nowy oryginalny. W mechanizmie różnicowym tez wymieniałem, tutaj juz był mega wyeksploatowany. Olej w skrzyni również wymieniony

9

Opublikowano

Tylko że ja mam 71 k przebiegu więc dziwna sprawa olejntylko raz w skrzyni przy 58 wymieniony i tyle może to ta podpora wału ?

Opublikowano

Tak quattro

Opublikowano

Raczej to nie wał, miałem wymieniony na gwarancji (stukanie na wstecznym biegu). Jak już pisałem wymienione również oleje w skrzyni.

Z takim wyciem już go kupiłem, przebieg 80 tyś. Przejechałem ponad 17 tyś i dźwięk taki sam.  Może "ten typ tak ma" 

Opublikowano

Źle wyprodukowane koła zębate też będą wyć. Nasila się wraz z obrotami silnika czy wraz z prędkością?

Opublikowano

Wycie pojawia się tylko przy hamowaniu silnikiem na 7 biegu. Jak lekko naciśniesz pedał gazu to wycie znika

Opublikowano

Musisz nauczyć się z tym 'żyć', możliwe, że koła zebate z czasem się ze sobą 'dogadają' i hałas zniknie a możliwe, że jedna jedno z nich jest całkowicie źle wykonane i nie zniknie to nigdy. ASO bardzo chętnie wymeini skrzynię za jedyne 20k PLN :) (na kolejną z podobną wadą). Możesz wrzucić jakieś nagranie z tym wyciem?

Opublikowano

U mnie wygląda to tak jak w załączniku

VID_20200701_134601.7z

Opublikowano

Wszystkie roczniki od 2015  tak mają? U mnie przebieg 153tyś i cisza

Opublikowano

Witam, poniżej wklejam link do filmu z wyciem skrzyni biegów.

W skrócie - TDI quattro 190, 2017 rok, przy 55k duży przegląd z wymianą oleju w skrzyni, przy 56k wymiana wału napędowego z powodu wadliwej, piszczącej uszczelki pod wałem. Jakiś miesiąc po wymianie usłyszałem ten dźwięk (wcześniej nie było go na 100%). Po ponad 3-miesięcznej

weryfikacji,, kilkunastu dniach poszukiwań i nagrań dźwięku w ASO (tak wymagał gwarant), wymianie dwóch łożysk przy skrzyni (diagnoza była, że wycie pochodzi z okolic skrzyni biegów), przyjechał mechanik z działu techniki w Poznaniu i stwierdził, że taka jest cecha produktu.

Dźwięk nieznacznie nasilił się w ostatnim czasie, słyszalny jest ' w tle' nawet przy 160-180 km/h, także przy niższych prędkościach - ale w zakresie 100-120 najwyraźniej - jak na filmie.

Czy to jest dźwięk o którym piszecie w tym wątku? 

 

 

 

Opublikowano

Masz dwie opcje.

1. Olać temat i za rok-dwa zmienić auto.

2. Opłacić dwóch-trzech niezależnych rzeczoznawców, niech wydadzą opinie wraz z prawnikiem i z tym idziesz do Audi.

 

Sytuacja bardzo znana już w przypadku, gdzie producent doskonale wie, że dał d*py a naprawa jest droga, więc próbują zamieść pod dywan wiedząc, że mają sztab prawników za plecami i sam klient nie ma czego tam szukać.

Opublikowano

Witam,

Panowie ja mam dokładnie to samo. Auto mam od nowości jakoś przy przebiegu około 5k pojawił się dokładnie  taki sam jak opisujecie huk. Po odjęciu gazu ustaje. Teraz mam 8,1k i bez zmian.

Nie mam czasu, aby pojechać i złożyć reklamację. 

Opublikowano
4 minuty temu, rafal19855 napisał:

Nie mam czasu, aby pojechać i złożyć reklamację. 

I chwalisz się tu czy żalisz? Masz auto na gwarancji, powinieneś dostać zastępcze na czas naprawy gwarancyjnej, w czym więc problem?

Opublikowano
17 godzin temu, Langista napisał:

I chwalisz się tu czy żalisz? Masz auto na gwarancji, powinieneś dostać zastępcze na czas naprawy gwarancyjnej, w czym więc problem?

Masz rację Kolego. Mój wpis trochę bez sensu z dużym skrótem myślowym. Bo bardziej chodziło mi o fakt, że takich przypadków jest więcej i jak się czegoś dowiem to napiszę, aby osoby, które nie mają gwarancji wiedziały co jest przyczyną. 

 

Dodatkowo może i trochę chciałem się pożalić, bo biorąc nowe myślałem, że będzie spokój co najmniej do 100kkm. Za co Was przepraszam i obiecuję nie robić więcej takich wpisów :)

 

P.S.

Na zgłoszeniu gwarancyjnym nie ma darmowego auta zastępczego.

Opublikowano

To już chyba kwestia indywidualna każdego ASO, a nawet warsztatów, bo jest pełno takich, co w cenie naprawy dają auto na jeden dzień przynajmniej. Możesz pogadać z przyjmującym zlecenie, że auto jest Ci potrzebne do pracy i czy mogą dać zastępcze na czas naprawy (gwarancyjnej).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...