Qpeciarz Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Czy jest jakaś metoda na wymianę tego paska bez ściągania zderzaka, pasa przedniego i całych związanych z tym ceregieli ? Wsuwałem łapki z kanału, ale jakoś 15-20mm brakuje, żeby kluczem pokręcić. A może daje się samą chłodnicę uchylić ?
wojtekce Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 paski micro da się wymienić bez żadnego rozkręcania
Qpeciarz Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 może ktoś zdradzi jak ? ...i co to jest "pasek micro" ?
wojtekce Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 to jest to co napędza właśnie pompy a z wymianą musisz pokombinować nie dam rady ci tego wytłumaczyć pisemnie
Qpeciarz Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Mówisz o pasku wielorowkowym ? Z jego wymianą/demontażem nie ma najmniejszego kłopotu - luzujesz napinacz i samo spada. Mi chodzi o krótki pasek klinowy ("jednoklinowy" - taki jak w maluchu ) Napęd przekazywany jest z koła pompy wspomagania prosto na pompę wody. Książka mówi o wymianie dość prosto - ZDJĘĆ PAS PRZEDNI, odkręcić śruby na kole, zdjąć stary, założyć nowy...i po robocie. Ale mam nadzieję, że jest jakiś prosty sposób na darowanie sobie demontowania zderzaka i wszystkich bambetli. To jest conajmniej idiotyczne, żeby burzyć pół auta w celu wymiany krótkiego paseczka
wojtekce Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 wiem o który pasek ci chodzi ciężko to wytłumaczyć jednak próbuj bez demontażu przodu auta
CoLo Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 może to ci pomoże http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t42079.0.html;highlight=wymiana
Qpeciarz Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 ładne fotostory - ja wcześniej ująłem to tymi słowy "luzujesz napinacz i samo spada" Niemniej jednak cały czas chodzi o ten pasek, który jak widzę wszyscy skrzętnie pomijają.
wiury Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Witam. No z tym paskiem to bedzie trudno, ponieważ aby go zdemontować trzeba odkręcić 3 śruby inbusowe trzymajace koło pasowe na pompie wspomagania. Cięzko się tam dostać bez zdjęcia zderzaka i odchylenia chłodnicy.Kilka razy robiłem pompę wspomagania więc zawsze miałem zdjęty zderzak i odchyloną chłodnicę.
MRoger Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Może ktoś wie jak jest z wymiana pompy wody ??
piterra Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Czy jest jakaś metoda na wymianę tego paska bez ściągania zderzaka, pasa przedniego i całych związanych z tym ceregieli ? Wsuwałem łapki z kanału, ale jakoś 15-20mm brakuje, żeby kluczem pokręcić. A może daje się samą chłodnicę uchylić ? zdaj się na radę Wojtekce dobrze mówi a przede wszystki wie co mówi jak mówi że się da to na pewno się da
Labiel Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Da się wymienić. Dzisiaj to przerabiałem
szczuraz Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Może ktoś wie jak jest z wymiana pompy wody ?? Wymieniasz bez ściągania pasa Niemniej jednak cały czas chodzi o ten pasek, który jak widzę wszyscy skrzętnie pomijają. w AEB odkręca się koło pasowe i wszystko schodzi . Nie wiem jak w ADR ale ty powinieneś mieć tam więcej miejsca niż ja.
Labiel Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 O jakim miejscu ty mówisz. Między kołem pasowym o wzmocnieniem czołowym jest minimalna przerwy. Tak więc odkręcenie koła pasowego bez demontażu przodka w ogóle nie wchodzi w grę chyba że ktoś ma jakiś super dopasowany klucz imbusowy. Ja pasek założyłem bez demontażu czegokolwiek. Stary pasek przeciąłem, a nowy naciągnąłem.
mstan Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam Jeśli masz do dyspozycji kanał sprawa jest "prosta". zaczynamy od "luzujesz napinacz i samo spada" By uwolnić koło pasowe pompy wspomagania.Potem wkładamy swoje długie chude ręce i chwytamy jedną ręką koło pasowe pompy wspomagania,a w drugiej trzymamy wkrętak płaski(podkładamy go pod pasek) i obracamy kołem pasowym do tyłu.Czynność robiona z góry.Stary pasek nie stwarza trudności. Przechodzimy z nowym paskiem do kanału i zakładamy na koło pasowe pompy(są małe trudności ale poruszamy trochę wiatrakiem od wiskozy i pasek wchodzi.Następnie zakładamy częściowo pasek na koło pasowe pompy wspomagania i obracamy kołem do góry (wymaga to trochę siły ),ale za kolejnym razem idzie już bardzo sprawnie. Zakładamy spowrotem pasek wieloklinowy pod napinacz i po sprawie. Mam jeszcze jedną radę przy zakupie paska. Kupiłem pasek niemieckiej firmy, był sztywny i lekko mniejszy do starego (pomyślałem że tak powinno być). Z ogromnym trudem go założyłem i wtedy zdałem sobie sprawę z tego że nowy pasek może mi" wyrwać" wirnik od pompy wody.W sklepie sprzedawca powiedział,że mają tylko takie i nikt nie narzeka.Wtedy zaczepił mnie jeden z klientów i poradził mi bym kupił pasek firmy "Gates" jest elastyczny i pasuje jak ulał.Faktycznie.-Przecież pompa wody nie stawia dużych oporów. Pozdrawiam Ps.Z tymi rękami to trochę przesadziłem(bo sam takich nie mam ), ale by było wygodniej.
Labiel Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Robiłem dokładnie tak jak radzi mstan.
piterkrk Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Na pompie wody masz 3 śrubki na imbus "6". Blokujesz sobie trzpień pompy wody: (tuż za kołem, jest o co go oprzeć) łyżką, majzlem, czymkolwiek... Zakładasz imbus... (choć trochę ciasno) i odkręcasz. Koło pompy chodzi w dwóch elementach. Zakładasz nowy pasek i składasz z powrotem. p.s. pasek może być trochę luźny, ale się tym nie przejmuj. Ten typ tak ma
Labiel Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Na pompie wody masz 3 śrubki na imbus "6". Blokujesz sobie trzpień pompy wody: (tuż za kołem, jest o co go oprzeć) łyżką, majzlem, czymkolwiek... Zakładasz imbus... (choć trochę ciasno) i odkręcasz. Koło pompy chodzi w dwóch elementach. Zakładasz nowy pasek i składasz z powrotem. p.s. pasek może być trochę luźny, ale się tym nie przejmuj. Ten typ tak ma To wiem, tak generalnie powinno się robić standardowo.
szczuraz Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 w AEB odkręca się koło pasowe i wszystko schodzi . Nie wiem jak w ADR ale ty powinieneś mieć tam więcej miejsca niż ja. O jakim miejscu ty mówisz. Między kołem pasowym o wzmocnieniem czołowym jest minimalna przerwy. Tak więc odkręcenie koła pasowego bez demontażu przodka w ogóle nie wchodzi w grę chyba że ktoś ma jakiś super dopasowany klucz imbusowy. Na pompie wody masz 3 śrubki na imbus "6". Blokujesz sobie trzpień pompy wody: (tuż za kołem, jest o co go oprzeć) łyżką, majzlem, czymkolwiek... Zakładasz imbus... (choć trochę ciasno) i odkręcasz. Koło pompy chodzi w dwóch elementach. Zakładasz nowy pasek i składasz z powrotem. p.s. pasek może być trochę luźny, ale się tym nie przejmuj. Ten typ tak ma To wiem, tak generalnie powinno się robić standardowo. i teraz nagle wiesz jak to zrobić i imbus pasuje ?! no comment
Labiel Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 i teraz nagle wiesz jak to zrobić i imbus pasuje ?! no comment Nie ucz ojca dzieci robić bo tą pompę i jej koła pasowe znam doskonale. Wymieniałem ją w Golfie, w Passacie i dwóch Audi 80 więc doskonale wiem jak to wygląda. Problem z A4 polega na tym że jest c**jowe dojście do koła pasowego więc po co miałem się z tym bawić skoro dało radę wymienić pasek bez odkręcania koła pasowego? Jeśli nie wierzysz to mogę przesłać ci moje fotostory z wymiany pompy w Audi 80.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się