Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Znowu problem z tą temperaturą


loco87

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie POMOCY ;(

Znowu pojawila sie u mnie ta usterka. Wymienilem juz 2 razy plyn 2 x termostat (ori) Czujnik temp. (ori) i:

-Temperatura zbyt powoli rosnie do 90

-Po uzyskaniu temp 90stopni (jezdze bardzo pomalutku do tego czasu) jadę kilometr

-Nastepnie przyciskam na 3 biegu a wskazowka opada na 70 stopni.... Dopoki sie nie zatrzymam i nie poczekam na postoju to temp mi sie nie podniesie

-Zostawiam auto na 30min. (mial 70stopni) przychdoze po 30min wsiadam odpalam a to 85 na blacie......... :wallbash:

-W trasie temp to 75 stopni

Zawsze po wymianie termostatu bylo przez chwile dobrze a potem znowu lipa....

Panowie nie chce nic sugerowac ale moze cos jest zapowietrzone w ukladzie ? (slyszalem ze raczej wtedy by sie rpzegrzewal... ale ja juz nie wiem)

Gdy ma temp. robocza 90stopni plyn to wszytskie weze sa gorące. Ale gdy spadnie temp. to dolny waz od chlodnicy jest juz zdecydowanie chlodny........

P O M O C Y ;( Autem teraz sporo jezdze (100-150 km dziennie) Pali jak smok a wdotatku najzdrowsze to dla neigo nie jest.... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli przy temp 87 stopni i niżej dolny wąż robi sie chłodny tzn że termostat jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 70 jest chłodny. Przy 90 jest gorący.[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 13:49_________________________________________________Podpiolem vaga. Wyswietlil sie blad 16500 blad czujnik g62.....Ktorego wymienialem na ori....

Panowie to co wiązka ?

Mógłby Ktoś podrzucić tu schemat tych przewodów. Któredy biegna itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"Zostawiam auto na 30min. (mial 70stopni) przychdoze po 30min wsiadam odpalam a to 85 na blacie......... wallbash

-W trasie temp to 75 stopni"

To że po zgaszeniu silnika temperatura wzrasta,to jest normalne.

"Przy 70 jest chłodny. Przy 90 jest gorący." Dolny wąż chłodnicy powinien być ciepły lub chłodny.

Zastanawiające jest tylko to dlaczego termostaty ulegają uszkodzeniu(albo po prostu masz pecha).Czy może to ma związek z wydolnością całego układu chłodzenia?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem.... jak będę musial znowu zaplacic 120 za termostat (3 juz....) to :wallbash:

Martwi mnie ejdnak fakt upierniczonej w ktoryms miejscu instalacji od czujnika g62. Wymienilem ten czujnik a blad sie pojawia.

Dzis rano jak jezdzilem nie chcial sie sk***iel zagrzac na 75 stala temp( jak sie postoji nie jedzie to podnosi sie na 90....) A po poludniu (od 12) temp pieknie stala na 90 i moglem go pytowac i sztywno jak ku**s.

Jutro jade do mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie jest termostat, tylko czujnik raz podaje tak a raz inaczej. Albo zegary inaczej odbierają sygnał . Ja mam ten sam problem, ale nie zwracam na to większej uwagi :confused4: .

Loco87: z opisu wynika, że wcześniej twój samochód palił o 1 litr mniej niż mój, a ile teraz pali przy temperaturze 75 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to masz normalne spalanie teraz, ja najmniejsze spalanie miałem 10,8lpg, co prawda mam cholernie ciężką nogę ale czasami zdarzy mi się też wolniej jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to masz normalne spalanie teraz, ja najmniejsze spalanie miałem 10,8lpg, co prawda mam cholernie ciężką nogę ale czasami zdarzy mi się też wolniej jechać.

no co ty to nie jest normalne spalanie :gwizdanie: ja mam po miejscu niecałe 10, a w trasie jak loco pisze 7,także na pewno ma coś mnie tak :no:[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2009, 22:29_________________________________________________Zapomniałem dodać,że wcale wolno nie jeżdżę :kox:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to masz normalne spalanie teraz, ja najmniejsze spalanie miałem 10,8lpg, co prawda mam cholernie ciężką nogę ale czasami zdarzy mi się też wolniej jechać.

no co ty to nie jest normalne spalanie :gwizdanie: ja mam po miejscu niecałe 10, a w trasie jak loco pisze 7,także na pewno ma coś mnie tak :no:[br]Dopisany: 03 Kwiecień 2009, 22:29_________________________________________________Zapomniałem dodać,że wcale wolno nie jeżdżę :kox:

no to dziwne że masz takie spalanie, ja mówiłem o lpg bo chyba mówisz o pb, zresztą zobacz raport spalania i wychodzi że 11-12 palą. http://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/21-A4.html?fueltype=3&constyear_s=1995&constyear_e=1997&power_s=110&power_e=110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mozna uszkodzic termostat jezeli obudowe dokreci sie z niewlasciwa sila? Mam na mysli ze jezeli ktos wymienia nam termostat i nie zna momentu dokrecania srub albo przykreca na wyczucie to moze go delikatnie odksztalcic i w tedy przestaje on dzialac prawidlowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sondy nie zmieniałem, mimo że początkowo spalanie było wysokie. Po serwisie samochodu + nowe opony o szer. 205/17/45, spalanie ustaliło się na około 10/11 w mieście oraz 8 litrów na trasie. Temperatura jest około 75/80 stopni na trasie, a w mieście czasami 90. Rura jest czarna a nie siwa, także silnik czasami jest niedogrzany. Serwis zrobiłem sam tj. wymiana świec, filtrów i płynów oraz rozebranie rur dolotowych i czyszczenie przepływki. Były nieszczelności np. wymiana odmy. Sprawdzałem także opory toczenia na kołach. Teraz jest możliwie. Napisałem ogólnie zakres czynności, które dały zdecydowanie mniejsze spalanie - teraz juz nie pamiętam dokładnie, ale około 4 no może 5 litrów mniej.

Także w moim przypadku przypuszczalnie ten 1 litr paliwa jest w wymianie termostatu. Może na kole cos trzyma, bo rozumiem ze reszte masz zrobione. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wrócilem :kox:

Przegladnelismy wszytskie wtyczki i sterownik. Kabel masowy mial uszkodzoną izolacje. Czujniki sprawne. Termostat teraz mam z paska ktory mial na nim przelatane 100tys :D wiec jest sprawdzony i on musi byc sprawny :D o ironio.... :evil:

Grzalismy w wodzie termostat ktory mial 3 tyg (nowka sztuka ori z aso) strasznie dlugo sie otwieral..... :wallbash: Tamten duzo szybciej. Instalacja przedzwoniona i wydaje sie byc wporzadku :gwizdanie:

Pojezdze i zobaczymy. Narazie znowu jest ok :]

EDIT: Kola nie trzymaja. W miescie jak pali Ci 11litrow to niezla magia sie dzieje pod maska :D 13 w lecie standart :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem trochę innej natury. Po odpaleniu silnika / szczególnie zimnego / samochód aż pluje benzyną. W trasie pali w miarę normalnie / ok. 8 - 9 l, ale w mieście nawet 14, 15 litrów, co jak przypuszczam jest związane z częstym odpalaniem. Co może być przyczyną - czy jakiś czujnik temperatury? Termostat jest nowy, wskazania temperatury silnika ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A u mnie jest taka sytuacja na blacie temperatura stoi na poziomie 70 stopni ale czasami jak dużo po mieście jeżdżę to zdarzy się jej dobić do 90 na klimatroniku na kanale 51 bardzo szybko osiąga 90 i tak trzyma a na kanale 49 to skacze od 68 do 80 stopni w zależności od tego czy jadę w trasie czy po mieście. Podejrzewam że czujnik temperatury padnięty co o tym myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...