Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] CB-RADIO podpięte pod radio i wyłączane z kluczyka


Cysiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj!

Radia to ja może Tobie nie pokaże, ale samochód w którym takie radio jest zainstalowane mogę. Mało tego, dopał 100W koło radia. Mylisz się mówiąc, że radia z modulacją jednowstęgową kosztują po około 1000zł i że rzadko się je kupuje, ale nie chce z tobą w jakikolwiek sposób polemizować, chodziło mi głównie o zwrócenie uwagi na rzeczy o których przeciętny użytkownik radia CB może nie mieć pojęcia, jak również zagrożenia z tym związane.

Pozdrawiam!

Antoni

Masz na to zezwolenie :P Powyżej 4W potrzebne jest zezwolenie, wszelkiego rodzaje dopalacze wymagają zezwoleń. Ale w Polsce prawo prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :):good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z milym ponieważ faktycznie radia sprzedawane do zwykłych zastosowań w autach maja 4waty wiec niema tam 100W chyba ze ktoś stosuje właśnie dopalki ale to już inna bajka tu są pytania zresztą jak wszyscy zapewne zauważyli odnośnie standardowych rozwiązań czyli radio max 4W wiec prąd ok 2A wiec dowolność podłączania chyba że ktoś się uprze na zakłócenia w A4 prawie nie występują trzeba mocno radyjko skręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz podłączać pod radio. Tam w radiu faktycznie jest zestyk, ale nie mam pojęcia jakiej obciążalności on jest, w każdym razie ja bym tam nie mieszał.

Lepiej jak podłączysz pod czerwony lub żółty kabel (w zależności od standardu). Najlepiej jak weźmiesz miernik i zobaczysz na którym przewodzie pojawia Ci się +12V po załączeniu stacyjki i pod ten kabelek podłączasz zasilanie CB (drugi masowy jest czarny).[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2010, 14:56_________________________________________________http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm

Na tej stronie jak znajdziesz radio CHORUS to tam masz wtyczkę oznaczoną jako A i zasilanie do CB podłączasz do zacisku 4 i 8.[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2010, 15:02_________________________________________________aha gdzie 4 to +12 pojawiające się po stacyjce (najprawdopodobniej czerwony przewód do CB), a 8 to masa (czyli czarny w CB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CB podłączone pod radio i zero zakłuceń :good: Tylko jak zamontowałem Hid xenon to po włączeniu świateł radio zaczyna szumieć :wallbash: odbiera tylko najmocniejszy sygnał stacji, a na CB President Harry III pokazuje przy włączonych światłach jeden lub dwa kwadraciki nadawania. Ale uważam, że CB odbiera w miarę dobrze - gorzej z radiem. Może zamontować jakieś filtry? :mysli: Czekam na podpowiedzi i propozycje montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabej jakości masz HID-y, było nie raz na forum o tym.

Jaka antena magnes czy na stałe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam montowałem sobie cb w weekend i przeczytałem dzisiaj ten wątek z ciekawości i trochę w szoku jestem że nikt nie wpadł na moim zdaniem najprostsze i najlepsze rozwiązanie czyli wpięcie się w główną magistralę zasilania auta.

Jest to taka listwa od której odchodzą wszystkie przewody zasilające do podzespołów w aucie, znajduje się pod tym plastikiem pod kierownicą - tym gdzie są te dwa schowki i gdzie ludzie często montują CB.

Wystarczy odkręcić 4 śruby wyciągnąć osłonę i pojawia się magistrala do której można podłączyć radio na oczkowe konektorki i tu już od wyboru do koloru w zależności od styku możemy mieć stały plus lub plus po stacyjce. Jedyna niedogodność jest jeżeli ktoś nie ma bezpiecznika na zasilaniu CB to trzeba obowiązkowo taki dać.

Plusy to nie trzeba nic ciąć ani w żadne przewody się wpinać w aucie.

Trzeci konektor od drzwi kierowcy to plus po stacyjce, dwa pierwsze to stały plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam montowałem sobie cb w weekend i przeczytałem dzisiaj ten wątek z ciekawości i trochę w szoku jestem że nikt nie wpadł na moim zdaniem najprostsze i najlepsze rozwiązanie czyli wpięcie się w główną magistralę zasilania auta.

Jest to taka listwa od której odchodzą wszystkie przewody zasilające do podzespołów w aucie, znajduje się pod tym plastikiem pod kierownicą - tym gdzie są te dwa schowki i gdzie ludzie często montują CB.

Wystarczy odkręcić 4 śruby wyciągnąć osłonę i pojawia się magistrala do której można podłączyć radio na oczkowe konektorki i tu już od wyboru do koloru w zależności od styku możemy mieć stały plus lub plus po stacyjce. Jedyna niedogodność jest jeżeli ktoś nie ma bezpiecznika na zasilaniu CB to trzeba obowiązkowo taki dać.

Plusy to nie trzeba nic ciąć ani w żadne przewody się wpinać w aucie.

Trzeci konektor od drzwi kierowcy to plus po stacyjce, dwa pierwsze to stały plus.

Ja tak miałem robić ale zrobiłem wczesniej na tej listwie zasilanie dziennych na swoim bezpieczniku wiec kabelek zasilajacy CB poszedł pod radio, efekt ten sam, masa ze śrubki przy radiu :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam montowałem sobie cb w weekend i przeczytałem dzisiaj ten wątek z ciekawości i trochę w szoku jestem że nikt nie wpadł na moim zdaniem najprostsze i najlepsze rozwiązanie czyli wpięcie się w główną magistralę zasilania auta.

Jest to taka listwa od której odchodzą wszystkie przewody zasilające do podzespołów w aucie, znajduje się pod tym plastikiem pod kierownicą - tym gdzie są te dwa schowki i gdzie ludzie często montują CB.

Wystarczy odkręcić 4 śruby wyciągnąć osłonę i pojawia się magistrala do której można podłączyć radio na oczkowe konektorki i tu już od wyboru do koloru w zależności od styku możemy mieć stały plus lub plus po stacyjce. Jedyna niedogodność jest jeżeli ktoś nie ma bezpiecznika na zasilaniu CB to trzeba obowiązkowo taki dać.

Plusy to nie trzeba nic ciąć ani w żadne przewody się wpinać w aucie.

Trzeci konektor od drzwi kierowcy to plus po stacyjce, dwa pierwsze to stały plus.

ja dziś zrobiłem dokładnie tak samo wpiąłem się w przewody po stacyjce, a masa jest obok i żadnego cięcia instalacji i nie zostawię już włączonego radia:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...