Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7 2.0 TDI BRD] niedoladowanie turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z niedoladowaniem które się objawia czasami błędem P0299. Auto do około 2200 tysiąca obrotów zbiera się w miarę okej lecz po przekroczeniu tych obrotów jakby się zatrzymuje. Zrobiłem logi z których wynika, że turbo pompuje tak do 2200 mbar według vcdsa i się zatrzymuje na tej wartości a powinno dmuchać do 2500 tak było przedtem.

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_wjCw3j4.html

- Sprawdziłem podciśnienia i przy gruszce turbo jest poprawna wartość

- sztanga pracuje w pełnym zakresie czy to zasysając strzykawka czy właśnie za pomocą testu Basic setting w vcds i nic się nie zacina.

 

Co może być przyczyną takiego stanu ? Czy to zapiekajaca się geometria tak się objawia ? 

EGR czy chłodnica spalin może mieć na to wpływ? Bo ostatnio zauważyłem okopcona chłodnice spalin i w poszukiwaniu dziury  wyczyściłem ja szmatka ale już nie zauważyłem później żeby była okopcona. 

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

IMG_20200918_215246.jpg

Edytowane przez xcieniasx
Opublikowano (edytowane)

A sprawdzałaś wszystkie węże i interkuler? 

U mnie też ostatnio wywaliło p0299 i zabieram się do sprawdzenia całego odlotu. Poza tym przy mocnym bucie czarna chmura za mną. Wtryski są ok więc za mało powietrza. 

Edytowane przez ecobuda
Opublikowano

Przeplywka tnie dawkę. J.w. przejrzyj cały dolot, sprawdź jak wygląda sama przeplywka ewentualnie ja umyj. Jeśli tu jest wszystko ok to EGR się nie domyka. Często odrywa się w nim "talerzyk przepustnicy" od samej ośki lub łamie ostatni ząb w przekładni.

Opublikowano

Sama przepływa wydaje się być OK, bo odczyt zadany pokrywa się z rzeczywistym, dawkę tnie raczej ze względu na brak osiągniętego ciśnienia doładowania... 

W sytuacji gdy MAF swoje pokazuje, a nie zostaje osiągnięte ciśnienie trzeba sprawdzić węże za turbo i cooler jak ecobuda pisał. EGR można na próbę od spodu zaślepić blaszką... 

I powinno być widać czarny dym w takiej sytuacji przy butowaniu...

Opublikowano (edytowane)

W ogole dziwne ze przeplywka idealnie pokazuje wartość zadana=wartości rzeczywistej. Akurat tego sie tylko moge domyślać ale czy nie dzieje sie tak jak ktos przelaczy w mapach liczenie dawki z MAF na MAP lub przepływomierz łapie błąd?

Coś w tych logach nie pasuje. Miałeś pedał w podłodze? Żądanie kierowcy jak i zadany przepływ piwinien byc max a tu tak nie jest.

W którejś grupie jest wskazanie z czujnika pedału gazu. Wrzuć na wykres i zobacz czy przy wciskaniu jest płynna linia.

Zerknij tez jak możesz czy Twój czujnik doładowania ma oznaczenie 038906051C- przy intercoolerze.

W sofcie nic nie bylo modzone?

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

Przepraszam za długi czas odpowiedzi. Pedał był w podłodze, czujnik doładowania ma taki własnie numer a  wykres pedału gazu postaram sie jutro ogarnąć. Co do modów to nic nie było robione, samochod jest serią i tak sie przyjrzałem bo robiłem logi  jakoś w maju i tam własnie nie mam identycznych wyników jak zauwazyłeś tylko sie róźnią delikatnie  a tutaj sztywno są takie same dziwne

W dniu 18.10.2020 o 11:51, nadybek napisał:

W ogole dziwne ze przeplywka idealnie pokazuje wartość zadana=wartości rzeczywistej. Akurat tego sie tylko moge domyślać ale czy nie dzieje sie tak jak ktos przelaczy w mapach liczenie dawki z MAF na MAP lub przepływomierz łapie błąd?

Coś w tych logach nie pasuje. Miałeś pedał w podłodze? Żądanie kierowcy jak i zadany przepływ piwinien byc max a tu tak nie jest.

W którejś grupie jest wskazanie z czujnika pedału gazu. Wrzuć na wykres i zobacz czy przy wciskaniu jest płynna linia.

Zerknij tez jak możesz czy Twój czujnik doładowania ma oznaczenie 038906051C- przy intercoolerze.

W sofcie nic nie bylo modzone?

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.10.2020 o 11:41, kamil-vag napisał:

Sama przepływa wydaje się być OK, bo odczyt zadany pokrywa się z rzeczywistym, dawkę tnie raczej ze względu na brak osiągniętego ciśnienia doładowania... 

W sytuacji gdy MAF swoje pokazuje, a nie zostaje osiągnięte ciśnienie trzeba sprawdzić węże za turbo i cooler jak ecobuda pisał. EGR można na próbę od spodu zaślepić blaszką... 

I powinno być widać czarny dym w takiej sytuacji przy butowaniu...

Co do dymu to jak jechała za mna dziewczyna to mówiła ze troche przykopci na ciemno szary kolor według niej, w styuacji jak daje pedał w podłoge. DPF na pokładzie i pewnie troche blokuje to bo Ja sam tego nie widze np w lusterku.

A co do EGRa to zaslepialem i nie widac poprawy

Edytowane przez xcieniasx
Opublikowano

Coś mi tu nie pasi. Dlaczego przepływka pokazuje tyle samo pomiędzy spec a aktual.

Takie wianki to mi wychodziły jak czochrałem swojego tajfuna z odłączoną przepływką. Sterownik leci wtedy na ostatniej poprawnej konfiguracji.

Moim zdaniem sprawdził bym przepływomierz, wtyczkę od niego bo jeśli on coś fisiuje to tan jak Kamil pisał, tnie zaworem n75 turbine i powietrza za mało. 

Niewłaściwa proporcja powietrza i gnojówki daje dym z komina i słaby start suszarki.

Odłącz wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy się coś zmieni. Zrób logi.

Jak chcesz sprawdzić szczelność odlotu to tu masz pokazane jak to zrobić

I pierdylion innych metod.

 

Opublikowano

No wlasnie cos jest nie teges. Bledow przeplywki w sterowniku nie ma?

Opublikowano

kurde zrobiłem logi bez przeplywki i z przeplywka ale zapomniałem, że mam wstawioną teraz zaślepkę z otworem 10mm przy EGR. Pewnie te logi sie nie przydadzą, ale postaram sie wieczorem wyciągnąć zaślepkę i zrobić jeszcze raz logi.

z odłączonym przeplywomierzem

WWW.VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

z podłączonym

WWW.VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano
Godzinę temu, nadybek napisał:

No wlasnie cos jest nie teges. Bledow przeplywki w sterowniku nie ma?

brak błędów przepływki, jedynie ten od niedoładowania pojawiajacy sie zazwyczaj na 5/6 biegu

Opublikowano

Przeplywka odlaczona a dalej mierzy. 

Prawdopodobnie masz virusa zrobionego ktory patrzy tylko na cisnienie doladowania a nie na przeplywke. Na przeplywce zadane pokrywa sie z rzeczywistym a tnie dawke.

Kryza na EGR nie przeszkadza. 

Turbo nie chce dmuchnac do 2,5. Sprawdz dokladnie ten dolot. Na zagieciach wezy macaj w poszukiwaniu dziury. Jak nic nie znajdziesz to skroc sztange przy turbo o 1 obrot i zrob znowu logi zobaczymy jak na to zareaguje.

Skrzynia manual?

Opublikowano
7 godzin temu, nadybek napisał:

Przeplywka odlaczona a dalej mierzy. 

Prawdopodobnie masz virusa zrobionego ktory patrzy tylko na cisnienie doladowania a nie na przeplywke. Na przeplywce zadane pokrywa sie z rzeczywistym a tnie dawke.

Kryza na EGR nie przeszkadza. 

Turbo nie chce dmuchnac do 2,5. Sprawdz dokladnie ten dolot. Na zagieciach wezy macaj w poszukiwaniu dziury. Jak nic nie znajdziesz to skroc sztange przy turbo o 1 obrot i zrob znowu logi zobaczymy jak na to zareaguje.

Skrzynia manual?

Skrzynia manual, postaram się na weekendzie sprawdzić dolot bo na razie nie mam możliwości.

Co do wirusa do jakoś w maju sprawdzałem go na hamowni w fabryce mocy w Lublinie i tuner mi powiedzial, że to seria po zgraniu programu z auta i porównaniu. A niedoładowanie pojawiło się jakoś niedawno, tak to bez problemu dmuchał te 2.5 

Opublikowano (edytowane)

Cos bylo robione w miedzyczasie? Jakies naprawy, wymiany? Jakies inne objawy np. niepokojace dzwieki?

Sprawdz jeszcze na zimnym silniku przed pierwszym odpaleniem jakie temperatury widzi sterownik oraz synchronizacje rozrzadu.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

Trzeba wziąć pod uwagę, że turbo w brd jest specyficzne, ma ten elektroniczny nastawnik... Trochę opisałem to w tym temacie:

 

Opublikowano
W dniu 22.10.2020 o 11:16, nadybek napisał:

Cos bylo robione w miedzyczasie? Jakies naprawy, wymiany? Jakies inne objawy np. niepokojace dzwieki?

Sprawdz jeszcze na zimnym silniku przed pierwszym odpaleniem jakie temperatury widzi sterownik oraz synchronizacje rozrzadu.

Właśnie o to chodzi że nic nie było robione w międzyczasie. Jedynie ta chłodnica spalin znowu się robi czarna i nie mogę namierzyć skąd to okopcenie + zalatuje czasami spalinami w środku pewnie od tego 

Temperatury w normie a synchronizacja 0.0 ustawiona jest.

Sprawdziłem dolot i wydaje się szczelny.

Podczas jazdy czuć tak jakby ciągnie do 2.2 tys obrotów potem jakby przerwa i znowu ciagnie ale nie ma pełnej mocy.

Powiedzcie mi na jakiej zasadzie działa podciśnienie w chłodniczce spalin i w klapach wirowych ? Dopiero przy pewnych obrotach to się załącza ? Bo jak odepne wężyki to na biegu jałowym to przepuszcza w obie strony powietrze.

Opublikowano
W dniu 22.10.2020 o 17:10, kamil-vag napisał:

Trzeba wziąć pod uwagę, że turbo w brd jest specyficzne, ma ten elektroniczny nastawnik... Trochę opisałem to w tym temacie:

 

Próbowałem namierzyć to w vcdesie ale u mnie kanał 120 jest pusty. Spróbuję ogarnąć to multimetrem bezpośrednio na pinach 

Opublikowano

Może mu po prostu paliwa brakuje...

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?

Może tandem niedomaga ?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Może mu po prostu paliwa brakuje...

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?

Może tandem niedomaga ?

Filtr paliwa wymieniany jakoś w maju wraz z nowa pompa vacum ze względu na ciemne paliwo w baku z którym walczę już długi czas lecz bez efektów.( Mam delikatne drgania pomiędzy 2-3 tysięcy obrotów ) Wymiana pompy vacum i frezowania gniazd plus nowe uszczelnienia na wytryskach nie załatwiły sprawy. Więc podejrzane jest gdzieś małe pęknięcie w glowicy. 

Ogólnie to pomimo tych drgań turbo zawsze ładnie pompowalo. 

Szukam jakiegoś speca w Lublinie i będę to powoli ogarniał bo już mnie wkurza to auto 

Edytowane przez xcieniasx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...