soszi Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Prośba do forumowiczów obeznanych w temacie regulacji turbiny w 1.9 TDI AWX. W moim egz ktoś prawdopodobnie niefachowo bawił sie z regulacją turbiny i po wielu wyrwanych włosach z głowy stwierdzam, że auto nie ma dobrej dynamiki od dołu właśnie przez źle wyregulowane turbo. ZALEŻY MI NA POPRAWNYM USTAWIENIU ZDERZAKA TURBINY KTÓRY ODPOWIADA ZA DÓŁ. Czy ktoś może napisać jak wyregulować zderzak turbo żeby miał fabryczne ustawienie? Sztangę narazie zostawiam w spokoju chociaż dla pewności przydałaby mi się informacja ile zwojów gwintu ma być - ale tylko od kogoś kto ma idealnie (w fabrycznym ustawieniu) działające turbo.
ecobuda Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Chyba jedyną rozsądną czynnością będzie demontaż turbo i regulacja na maszynie. Regulacja na ilość zwojów może okazać się bardziej skomplikowana.
kamil-vag Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 zrób log dynamiczny grupy 003+011 zobaczysz jak to w ogóle działa, potem możesz próbować po pół obrotu skracać sztangę i logować i sprawdzać co się dzieje w logach... to chyba jedyna sensowna metoda... No i ogólnie się przyjmuje, że przy podciśnieniu od - 0.6 bara powinna sztanga opierać się o zderzak. Tu dokładniejsze info: Wartość wymagana przy 50 … 100 mbar: zespół dźwigni musi zacząć poruszać się Wartość wymagana przy 550 … 620 mbar: zespół dźwigni musi znajdować się w położeniu krańcowym
soszi Opublikowano 1 Października 2020 Autor Opublikowano 1 Października 2020 (edytowane) Jestem na etapie wyjmowania turbiny (uszkodzone uszczelnienie dynamiczne - olej na wydechu) , za późno na logi. Będę wdzięczny za info jak ma być ustawione 'nowe' używane turbo. Kiedyś ustawiałem gruszkę na ilość zwojów ale juz nie pamiętam ile miało być. To samo że zderzakiem. Najbardziej interesuje mnie zderzak bo on odpowiada za dół turbo a u mnie dół był bardzo lichy i mimo że auto wypluwało na hamowni 165 km i 385 Nm nie miało odejścia od dołu. Uważam że źle wyregulowany zderzak mógł przyczynić się do uszkodzenia turbiny po latach. Edytowane 1 Października 2020 przez soszi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się