Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Licznik - błędy żarówek


indyq

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Kupiłem sobie na alle'drogo licznik od Angola za 20zł na części bo potrzebowałem buzzer i czerwoną diodę. Zacząłem od tego że licznik - dawcę organów wrzuciłem do auta żeby sprawdzić czy działa (vcds ma test zegarów). 

Zaskoczyły mnie błędy żarówek i płynu do spryskiwacza, które pojawiły się po włączeniu zapłonu na stacyjce. Błędy są poprawne, pokazują dokładnie te żarówki które mam spalone, płyn nie wiem czy jest ale faktycznie może brakować. 

Mój podstawowy licznik nie pokazuje tych błędów, i stąd moje pytanie: - czy licznik od angola który kupiłem za 2 grosze jest lepszy od mojego, bo ma funkcję pokazywania błędów świateł i płynu do spryskiwaczy, czy jest poprostu inaczej zakodowany?

Czy da się mój stary licznik zakodować tak żeby pokazywał błędy żarówek? Szukałem takich informacji w internetach, ale info są sprzeczne, jedni mówią że cośtam można zakodować, inni że się nie da... :/

Planowałem przelutować buzer i diodę do mojego licznika, ale może lepsza opcja to moje tarcze wstawić do licznika z angola i przekodować immo, wyskalować liczniki, przepisać przebieg, zmienić mile na km i cieszyć się "lepszym" licznikiem? Sam tego na pewno nie zrobię, orientujecie się może ile może wziąć dobry elektonik za taką operację?

 

Druga sprawa przy okazji sprawdzałem BIPy w aucie i VSDC pokazuje ujemne, np. -25, do tego mam czasem problemy z odpalaniem. Czy to może być związane z ciśnieniem paliwa, bo jakaś pompa niedomaga?

Edit:

Numer kupionego licznika z angola to: 8E0920 951E

Numer mojego licznika nie wiem jak odczytać bo naklejka podarta

Edytowane przez indyq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój licznik też obsługuje kontrolę żarówek tylko masz ją wyłączoną.

Tu masz temat o aktywacji pełnego FIS i przy okazji kontroli żarówek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

moje tarcze wstawić do licznika z angola i przekodować immo, wyskalować liczniki, przepisać przebieg, zmienić mile na km 

tak na pewno jest to łatwiejsze od przelutowania buzera :wink: i aktywacji fisa - jakby to jeszcze kolor był to można by sie pokusić - ale jakbyś się zdecydował do masz do mnie niedaleko , mogę ogarnąć wszystko co opisałeś i jakbyś kiedyś kolor chciał wrzucić to też 

 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

Kupiłem kabelek na olx HEX V2 Dual-K & CAN, sprzedawca z PL wszystko szybko ogarnięte, VCDS normalnie łączy się z autem pokazuje błędy, działa kasowanie itp. Mam tylko problem z kodowaniem. Wchodzę w dowolny moduł-> kodowanie, zmieniam dowolną cyfrę, klikam zapisz, okienko się zamyka i niby działa, ale jak wchodzę ponownie w kodowanie to zapisana jest poprzednia wartość, a mojej zmiany nie widać. 

Spotkał się ktoś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelutowałem to co potrzebowałem, licznik siedzi w aucie na gotowo. Jutro sprawdzę jeszcze to kodowanie. Czy może być jakiś problem z autem że nie zapisuje kodowania, np. uszkodzona instalacja, albo coś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poprawnie kodujesz, a i tak nie zapisuje to bardziej wina chińskiego klona niż auta. Spróbuj zapisać kodowanie kilka razy pod rząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...