Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P3054 problem z odpalaniem


Damian320d

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, ostatnio pojawił się problem z moim autkiem otóż chodzi o odpalanie. Auto po nocy nie chce odpalić (raz w tygodniu) tz:

- rozrusznik łapie tylko na chwile tak jakby wysuwał bendix robił pół obrotu i za szybko go chował, za którymś razem udaje się. 
- podczas jazdy po mieście z włączonym start stop nic takiego nie występuje auto odpala i jedzie. 

- Vcds pokazuje błąd P3054 który udaje się usunąć i nie powraca aż do następnego nieudanego odpalenia 

Akumulator po nocy pokazuje 12,50v na zgaszonym silniki

Na odpalonym 14,50v

 

Auto A4 B8 2.0 TDI rok 2014 silnik CSUA

 

Witam ponowie. Auto po wymianie rozrusznika, akumulatora, niestety problem nadal występuje. Załączam wideo jak to wygląda. 

Nie chce wróżyć z fusów, ale może jednak ktoś miał podobny problem. 

 

IMG_0049.jpg

Edytowane przez Damian320d
odświeżenie, nie rozwiązanego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na przełącznik multitronika. Czy dzieje się tak na tylko na P czy może na N też?

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie przewód wzbudzający rozrusznik uszkodzony. Lub przekaźnik rozrusznika J53. Siedzibw podszybiu na pozycji B na rys. 

Musisz szukać po kolei. Sprawdż czy na zacisku przy rozruszniku pojawia się napięcie wzbudzenia i jak długo. Odepnij ten przewód przy rozruszniku, połącz z sondą miernika obserwuj startując sillnik jak długo jest napięcie. Dla porównania ten sam pomiar na podpiętym przewodzie do rozrusznika. Następnie przekaźnik w podszybiu do sprawdzenia. 

 

20201206_185229.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Muskel1 napisał:

Ewentualnie przewód wzbudzający rozrusznik uszkodzony. Lub przekaźnik rozrusznika J53. Siedzibw podszybiu na pozycji B na rys. 

Musisz szukać po koleii. Sprawdż czy na zacisku przy rozruszniku pojawia się napięcie wzbudzenia i jak długo. Odepnij ten przewód przy rozruszniku, połącz z sądą miernika obserwuj startując sillnik jak długo jest napięcie. Dla porównania ten sam pomiar na podpiętym przewodzie do rozrusznika. Następnie przekaźnik w podszybiu do sprawdzenia. 

 

20201206_185229.jpg

Też nie dodałem, że po kilku próbach odpalenia auta wyciągam kluczyk i słyszę jakby rozrusznik szumiał na pusto. 

Dziękuje ślicznie za wskazówki, i za te fotki!! Będę walczył w przyszły weekend. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Muskel1 napisał:

Wygląda mi to na przełącznik multitronika. Czy dzieje się tak na tylko na P czy może na N też?

Nie zwróciłem uwagi, jak wystąpi problem to będę próbował na N.  Ale dziwne, że po udanym odpaleniu auto ma straszna czkawkę jakby pracował na 3 gary, mijają 2 sek i wszystko gra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wtryskuje za każdym razem przy próbie rozruchu a silnik nie odpala. Gdy w końcu odpali jest za dużo nagromadzonego paliwa. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Muskel1 napisał:

Bo wtryskuje za każdym razem przy próbie rozruchu a silnik nie odpala. Gdy w końcu odpali jest za dużo nagromadzonego paliwa. 

Muskel1 odezwę się ma priv, pytanie nie na public

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Czy problem został rozwiązany ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2021 o 17:50, 8BitFan napisał:

Witam ! Czy problem został rozwiązany ?

Cześć, nie auto sprzedałem. Z tym problemem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dopadł też dzisiaj ten błąd. Pacjent to 3.0 tfsi A6 C7. Od 2 miesięcy w Polsce,  sprowadzony z USA. Akumulator doładowywałem prostownikiem bo często auto do naprawy odpalane było na krótko itp. Wczoraj normalnie jeździłem. Wyświetlił mi się komunikat o słabym stanie akumulatora. Podładowałem go dzisiaj. Chciałem odpalić auto i słychać tylko cykanie rozrusznika. Po podpięciu vcds wywaliło błąd P3054 - Rozrusznik nie obraca się (mechanicznie zablokowany lub usterka elektryczna). Napięcie akumulatora 11,23V. (wiem, że za niskie). Pod złącza pod maską podpiąłem sprawny aku za pomocą kabli rozruchowych. Dalej to samo. Bezpiecznik pirotechniczny sprawdzałem - jest ok.

Podpowie ktoś?

 

Problem rozwiązany - nowy akumulator i kręci  jak głupi.

Edytowane przez audicoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...