Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 Witam. otóż mam taki problem, po przebyciu jakiej kolwiek trasy nawet kilku km, załącza się wentylator po zgaszeniu silnika po kilku min się wyłącza, czy to normalne zjawisko czy jest to jakaś awaria audi a4 b8 2.0 tdi 177km.
H4mm3R Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 58 minut temu, Hubson89 napisał: Witam. otóż mam taki problem, po przebyciu jakiej kolwiek trasy nawet kilku km, załącza się wentylator po zgaszeniu silnika po kilku min się wyłącza, czy to normalne zjawisko czy jest to jakaś awaria audi a4 b8 2.0 tdi 177km. Normalne, uruchamia się bo została przerwana procedura wypalania DPF i to ma zapobiec spaleniu się auta od wysokiej temperatury.
Muskel1 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 Właśnie dlatego, że krótkie odcinki jeżdzone dopala Ci dpfa na postoju. Auto zaczyna po osiągnięciu wymaganych warunków z wypalaniem dpfa a Ty je gasisz i przerywasz procedurę. Wyjedź na trasę żeby porządnie zregenerować dpfa bo go zapchasz sadzą jeżdżąc krótkie odcinki.
Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 Wypalałem dpf przez kompa i jest to samo.?
Muskel1 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 2 minuty temu, Hubson89 napisał: Wypalałem dpf przez kompa i jest to samo.? Jaki masz przebieg? Ile masz nagromadzonego popiołu w filtrze?
Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 Tak to samo przebieg 240tys.popiołu nie sprawdzałem.
Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 Dodam że przez kompa nie wywala błędów?
Muskel1 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 Praca wentylatora jest normalnym zjawiskiem więc błędu nie bedzie wywalało. Jeżeli przebieg jest realny powinno być jeszcze trochę czasu zanim dpf się zapcha. Pod warunkiem, że silnik zdrowy. Sprawdź sobie stan popiołu.
Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 A może jakiś czujnik walniety.? A co jeśli będzie tego popiołu za dużo? Wykręcać dpf i czyścić?
Muskel1 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 (edytowane) Gdyby czujnik był padnięty raczej świeciłaby się jakaś kontrolka. 1.Wentylator chodzi za każdym razem gdy zgasisz auto? 2.Jakie odcinki przebywasz codziennie? 3. Zapchany filtr też wywala błąd więc tu raczej nie ma obaw. Ilość popiołu pokazana w vcds jest wartością wyliczoną na podstawie, przebytej odległości, prędkości i innych wartości. Jest ona liczbą orientacyjną. Dla 2.0 TDI CR wynosi ona 175ml. Producent przewiduje wymianę filtra pezy osiągnięciu tej wartości. Nie musisz oczywiście od razu przy niej wymieniać lub czyścić. Sterownik silnika też nie wywali od razu błędu przy osiągnięciu 175ml. Dopiero gdy wartości czujnika różnicy ciśnień i poziomu zapełnienia popiołem wejdą na pewien zakres i regeneracje nie przyniosą skutków. Edytowane 26 Października 2020 przez Muskel1
Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 Nie są to duże odcinki tak do 15 km dziennie. Wczoraj jechałem trasa 160km,dojechalem na miejsce wentylator kręci po zgaszeniu, ale nawet pokonując dystans 15km też się załącza, może 2 razy się nie załączył, pojechałem wypaliłem dpf i jest to samo sprawdziłem błędy nie ma nic i nie wiem o co chodzi z tym wentylatorem może tak musi być audi a4 b8 2.0tdi 177km rok 2014.
Muskel1 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 Tak jak pisałem, przy krótkich odcinkach coraz częściej będzie dopalał bo zaczyna i nie kończy. Następnym razem zanim zgasisz auto zaobserwuj czy na luzie wolne obroty są lekko podniesione. Jeżeli tak oznacza to, że wypala dpfa. Jak go zgasisz wiatrak się załączy.
Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 Obroty są podwyższone do 1000,ale też i aku jest do wymiany i może go doladowywuje, nie wiem jak to odróżnić?
Muskel1 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 Podpinając vcds można sprawdzić kiedy ostatnua regeneracja była.
Hubson89 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 Ok, a ile czasu trzeba zostawić go na postoju przy wypalaniu dpf żeby obroty wróciły do normy? Jak coś jutro pojadę znowu na kompa i sprawdzę wszystko dokladnie
Muskel1 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 (edytowane) Aż skończy. Nie ma określonego czasu bo różnie jest zapchany. Na krótkich odcinkach powstaje dużo sadzy i wypalanie jest dużo częstsze niż na trasie. Edytowane 26 Października 2020 przez Muskel1
RALF76 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 43 minuty temu, Hubson89 napisał: nie wiem o co chodzi z tym wentylatorem może tak musi być audi a4 b8 2.0tdi 177km rok 2014 nie jest to normalne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się