Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wentylator po zgaszeniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. otóż mam taki problem, po przebyciu jakiej kolwiek trasy nawet kilku km, załącza się wentylator po zgaszeniu silnika po kilku min się wyłącza, czy to normalne zjawisko czy jest to jakaś awaria audi a4 b8 2.0 tdi 177km.

Opublikowano
58 minut temu, Hubson89 napisał:

Witam. otóż mam taki problem, po przebyciu jakiej kolwiek trasy nawet kilku km, załącza się wentylator po zgaszeniu silnika po kilku min się wyłącza, czy to normalne zjawisko czy jest to jakaś awaria audi a4 b8 2.0 tdi 177km.

Normalne, uruchamia się bo została przerwana procedura wypalania DPF i to ma zapobiec spaleniu się auta od wysokiej temperatury. 

Opublikowano

Właśnie dlatego,  że krótkie odcinki jeżdzone dopala Ci dpfa na postoju. Auto zaczyna po osiągnięciu wymaganych warunków z wypalaniem dpfa a Ty je gasisz i przerywasz procedurę. Wyjedź na trasę żeby porządnie zregenerować dpfa bo go zapchasz sadzą jeżdżąc krótkie odcinki. 

Opublikowano
2 minuty temu, Hubson89 napisał:

Wypalałem dpf przez kompa i jest to samo.? 

Jaki masz przebieg?

Ile masz nagromadzonego popiołu w filtrze?

Opublikowano

Praca wentylatora jest normalnym zjawiskiem więc błędu nie bedzie wywalało. Jeżeli przebieg jest realny powinno być jeszcze trochę czasu zanim dpf się zapcha. Pod warunkiem, że silnik zdrowy. Sprawdź sobie stan popiołu. 

Opublikowano (edytowane)

Gdyby czujnik był padnięty raczej świeciłaby się jakaś kontrolka. 1.Wentylator chodzi za każdym razem gdy zgasisz auto?

2.Jakie odcinki przebywasz codziennie?

3. Zapchany filtr też wywala błąd więc tu raczej nie ma obaw. Ilość popiołu pokazana w vcds jest wartością wyliczoną na podstawie, przebytej odległości, prędkości i innych wartości. Jest ona liczbą orientacyjną. Dla 2.0 TDI CR wynosi ona 175ml. Producent przewiduje wymianę filtra pezy osiągnięciu tej wartości. Nie musisz oczywiście od razu przy niej wymieniać lub czyścić. Sterownik silnika też nie wywali od razu błędu przy osiągnięciu 175ml. Dopiero gdy wartości czujnika różnicy ciśnień i poziomu zapełnienia popiołem wejdą na pewien zakres i regeneracje nie przyniosą skutków. 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Nie są to duże odcinki tak do 15 km dziennie. Wczoraj jechałem trasa 160km,dojechalem na miejsce wentylator kręci po zgaszeniu, ale nawet pokonując dystans 15km też się załącza, może 2 razy się nie załączył, pojechałem wypaliłem dpf i jest to samo sprawdziłem błędy nie ma nic i nie wiem o co chodzi z tym wentylatorem może tak musi być audi a4 b8 2.0tdi 177km rok 2014.

Opublikowano

Tak jak pisałem, przy krótkich odcinkach coraz częściej będzie dopalał bo zaczyna i nie kończy. Następnym razem zanim zgasisz auto zaobserwuj czy na luzie wolne obroty są lekko podniesione. Jeżeli tak oznacza to, że wypala dpfa. Jak go zgasisz wiatrak się załączy.

Opublikowano

Podpinając vcds można sprawdzić kiedy ostatnua regeneracja była.

Opublikowano

Ok, a ile czasu trzeba zostawić go na postoju przy wypalaniu dpf żeby obroty wróciły do normy? Jak coś jutro pojadę znowu na kompa i sprawdzę wszystko dokladnie

Opublikowano (edytowane)

Aż skończy. Nie ma określonego czasu bo różnie jest zapchany. Na krótkich odcinkach powstaje dużo sadzy i wypalanie jest dużo częstsze niż na trasie. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
43 minuty temu, Hubson89 napisał:

nie wiem o co chodzi z tym wentylatorem może tak musi być audi a4 b8 2.0tdi 177km rok 2014

nie jest to normalne :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...