Numos Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 Siemka, po odpuszczeniu gazu w mojej 1.8T BFB słychać dziwne szumy. Zrobiłem logi kanału 93, wartości są niepokojące czy jest ok? Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
grubcio1980 Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 W 90 jest ok, ale w 93 - 14 więc łańcuch rozciągnięty, albo napinacz. Też powinno być w okolicy 0.
przem8 Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 Wartość odpowiada przestawieniu rozrządu o ząbek ale jego przestawienie nie powoduje szumów jeśli CI o to chodzi. Jest co sprawdzać
Numos Opublikowano 8 Listopada 2020 Autor Opublikowano 8 Listopada 2020 W dniu 7.11.2020 o 21:17, przem8 napisał: Wartość odpowiada przestawieniu rozrządu o ząbek ale jego przestawienie nie powoduje szumów jeśli CI o to chodzi. Jest co sprawdzać Hm szum jest słyszalny podczas schodzenia z obrotów gdy auto jest na biegu, w trakcie utrzymywania prędkości/ przyspieszania to nie występuje. Zrobiłem logi bo podejrzany wydał mi się lużny łańcuszek, czy wartość z kanału 93 może świadczyć o zbyt luźnym łańcuchu czy tylko przestawienie? Tak samo mam wrażenie, że auto nie zbiera się jak powinno.
przem8 Opublikowano 8 Listopada 2020 Opublikowano 8 Listopada 2020 Sprawdź ustawienie rozrządu i zdejmij pokrywe zaworow to się dowiesz. Z własnego doświadczenia, oraz innych osób, nie spotkałem się z nadmiernym wyciągnięciem łancucha. Już prędzej wyrabiają się zebatki wałków, a przede wszystkim uszkodzeniu ulega napinacz, który nie spełnia swojej funkcji. Dobrze Ci się zdaje, bo przy takich wartościach będzie przymulony.
Tom3k007 Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 Kolego, też miałem -14 wskazanie w grupie 93, pierwsze co zrobisz sprawdź ustawienie paska rozrządu na 90% tam jest przesunięcie. Nie ma sensu otwierać pokrywy zaworów od razu.
grubcio1980 Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 Niech mnie przem8 poprawi, ale w 93 to jest góra rozrządu prawda? W 90 jest przód, więc tu jest ok.
Tom3k007 Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 Ja miałem w grupie 93 przestawione o 1 ząbek czyli -14 CF, rozrząd był wymieniony i ustawiony prawidłowo, teraz w grupie 93 mam -1 co jest prawidłowe, auto jest odmulone z dołu, lepiej się zbiera. Przed prawidłowym ustawieniem miałem błąd pierwszej sondy i na wolnych obrotach auto nie pracowało rowno, było czuć delikatne niesynchroniczne drgania. Po prawidłowym ustawieniu jest super
Numos Opublikowano 9 Listopada 2020 Autor Opublikowano 9 Listopada 2020 41 minut temu, Tom3k007 napisał: Ja miałem w grupie 93 przestawione o 1 ząbek czyli -14 CF, rozrząd był wymieniony i ustawiony prawidłowo, teraz w grupie 93 mam -1 co jest prawidłowe, auto jest odmulone z dołu, lepiej się zbiera. Przed prawidłowym ustawieniem miałem błąd pierwszej sondy i na wolnych obrotach auto nie pracowało rowno, było czuć delikatne niesynchroniczne drgania. Po prawidłowym ustawieniu jest super Kurde u mnie też poszarpuje silnikiem na wolnych obrotach i wywala błąd sondy: 17511- oxygen(Lambda) sensor heating B1 S1, performance too low P1103 - 008 - implausible signal. Nie zostało mi nic innego jak zrucić dekiel i się przekonać co mnie tam zastanie
przem8 Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 2 godziny temu, Numos napisał: 7511- oxygen(Lambda) sensor heating B1 S1, performance too low P1103 - 008 - implausible signal. Nie zostało mi nic innego jak zrucić dekiel i się przekonać co mnie tam zastanie Błąd sondy nie ma nic do przestawionego rozrządu i po prostu sonda kończy żywot, a jej błąd czasem wyskakuje przy źle wystrojonym lpg. 4 godziny temu, grubcio1980 napisał: Niech mnie przem8 poprawi, ale w 93 to jest góra rozrządu prawda? W 90 jest przód, więc tu jest ok. Gr. 93 odpowiada za synchro całego rozrządu, zarówno na pasku jak i łańcuchu.
Tom3k007 Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 Wymianiałem Sonde i dalej ten błąd sie pojawiiał mimo ze miałem zle ustawiony rozrząd, jak rozrząd ustawiony był prawidłowo to błąd sondy sie nie pojawił. Nie jest tak ze przez przestawiony rozrząd jest zaburzony cykl spalania i komputer próbuje regulowac sondą ale to nic nie daje bo rozrząd przestawiony ?
DivaynEays Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 Jesli lancuch byl nie ruszany to na bank pasek o zabek przestawiony.
Krzysiek15255 Opublikowano 1 Lutego 2021 Opublikowano 1 Lutego 2021 No to i mnie chyba czeka sprawdzenie rozrządu. Muli jakoś po zmianie rozrządu i w grupie 93 wartość -15. Podczas ustawiania rozrządu znak na kółku wałka rozrządu znaleziony od razu. Niestety na obudowie dolnej rozrządu nie znalazłem żadnego znaku. Patrząc w internet na osłonach dolnych od BFB widać pięknie znak, który ma się pokrywać ze znakiem na kole pasowym.
DivaynEays Opublikowano 2 Lutego 2021 Opublikowano 2 Lutego 2021 22 godziny temu, Krzysiek15255 napisał: No to i mnie chyba czeka sprawdzenie rozrządu. Muli jakoś po zmianie rozrządu i w grupie 93 wartość -15. Podczas ustawiania rozrządu znak na kółku wałka rozrządu znaleziony od razu. Niestety na obudowie dolnej rozrządu nie znalazłem żadnego znaku. Patrząc w internet na osłonach dolnych od BFB widać pięknie znak, który ma się pokrywać ze znakiem na kole pasowym. ewidetnie przestawiony o zabek. Ustaw kolo zamachowe na znak, to jedyne pewne miejsce. Wtedy kontrolnie mozna zerknac znak na kole pasowym czy klin "sie" nie scial. Potem ustawiasz gore
Krzysiek15255 Opublikowano 2 Lutego 2021 Opublikowano 2 Lutego 2021 Tylko czy w BFB jest znak na kole zamachowym? Rozumiem, że najlepsze ustawienie, to wał na GMP ( czy też ten znak na kole zamachowym jeśli jest) i wałki pod pokrywą na znaki tak?
JarekST202 Opublikowano 2 Lutego 2021 Opublikowano 2 Lutego 2021 (edytowane) Znak nie masz na korpusie pod kołem rozrządu tylko na kole pasowym i plastikowej osłonie pod nim. Załóż pasek na dół, załóż osłonę, złap ją przynajmniej na dwie śrubki, załóż koło pasowe i wtedy ustawiaj.Wykręć pierwszą świece włóż jakiś cienki śrubokręt, cokolwiek żeby widzieć ustawienie tłoka w GMP i szukaj znaku na kole pasowym i obudowie. Edytowane 2 Lutego 2021 przez JarekST202
Krzysiek15255 Opublikowano 2 Lutego 2021 Opublikowano 2 Lutego 2021 (edytowane) Na kole pasowym znak bardzo dobrze widać. Jedynie na metalowej osłonie rozrządu pod kołem pasowym nic nie było widać. Być może ktoś ją tak pokiereszował, że znak został uszkodzony. Szukałem takiego znaku jak na zdjęciu poniżej. (zdjęcie z neta) No nic pozostaje mi jeszcze raz poszukać i sprawdzić tą osłonę pod kołem pasowym. Edytowane 2 Lutego 2021 przez Krzysiek15255
AndrzejK. Opublikowano 2 Lutego 2021 Opublikowano 2 Lutego 2021 Godzinę temu, Krzysiek15255 napisał: pozostaje mi jeszcze raz poszukać Tu szukanie nic nie da, bo albo znak jest albo nie, ale swoją drogą to co ktoś musiał kombinować,żeby "unicestwić" ten znak. Możesz spróbować też nabyć taką osłonę, może gdzieś ci się uda. Powodzenia.
Krzysiek15255 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 Zakupie używaną osłonę, bo z tego co patrzę jest taka sama w innych silnikach patrząc po numerach i zobaczymy co z tym rozrządem było nie tak.
Skowron0909 Opublikowano 27 Maja 2023 Opublikowano 27 Maja 2023 W dniu 9.11.2020 o 16:49, Tom3k007 napisał(a): Ja miałem w grupie 93 przestawione o 1 ząbek czyli -14 CF, rozrząd był wymieniony i ustawiony prawidłowo, teraz w grupie 93 mam -1 co jest prawidłowe, auto jest odmulone z dołu, lepiej się zbiera. Przed prawidłowym ustawieniem miałem błąd pierwszej sondy i na wolnych obrotach auto nie pracowało rowno, było czuć delikatne niesynchroniczne drgania. Po prawidłowym ustawieniu jest super Cześć kolego, sorty odgrzeje kotleta Przestawienie miałeś na pasku czy łańcuszku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się