Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzić ciśnienie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z niskim cisnieniem oleju na postoju(czerwona lampka)  temat walkowany wiele razy na forum.

Niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi gdzie powinienem wpiąć manometr aby sprawdzic cisnienie. Wiem że zamiast czujnika cisnienia przy filtrze ale za cholere nie mogę go u mnie zlokalizować.

Moje pytanie- gdzie podpiac manometr i jakie cisnienie jest prawidłowe dla mojego silnika?

Pacjent: Audi A4B8, 2.0tdi 143km CJCA, 2013r, 200tys przebiegu.

20201110_223814.jpg

Opublikowano

czujnik jest w podstawie filtr oleju, gwint M10x1

wyglada na zyżytą pompę

Opublikowano

To wiem :) a gdzie znajdę ten filtr? Możesz zaznaczyć na zdj które dodałem? Pompa wymieniona w marcu

Opublikowano

zdejmij pokrywe, dekiel filtra jest po prawej stronie silnika patrzac od przodu

w podstawie jest czujnik

Opublikowano
48 minut temu, m.kucki napisał:

 Pompa wymieniona w marcu

Z tego co udało mi się ustalić to w tych motorach częsta przypadłość ( niskie ciśnienie na wolnych obrotach ) .

W lato przykładałem ucha do tematu, bratanica ma ten problem w A5 2,0 TDI z 2014 roku...

Na początku szczególnie po ostrzejszej jeździe, później problem się powiększa i na ciepłym przy wolnych obrotach się kontrolka świeci :whistling:

I wcale przyczyną nie jest zużycie pompy oleju, tylko innych elementów silnika , większe luzy powodują ucieczkę oleju i zmniejszenie ciśnienia oleju w magistrali ....

Prawdopodobnie największym problemem są panewki wałków wyrównoważających , ale cała moja wiedza w tym temacie jest zasłyszana bądź przeczytana, tak że głowy za to co napisałem nie daję ...:decayed:

 

Opublikowano
Godzinę temu, m.kucki napisał:

To wiem :) a gdzie znajdę ten filtr? Możesz zaznaczyć na zdj które dodałem? 

A żeby na tym dodanym przez Ciebie zdjęciu można było coś wskazać paluchem to mógłbyś chociaż wcześniej (zanim zdjęcie zrobiłeś) zdjąć tą czarną plastikową osłonę ktora wszystko zakrywa ...:D

Opublikowano

Przepraszam za wczorajsze zdjęcie, zapomniałem o pokrywie. Wrzucam nowe :) proszę o pomoc w miarę możliwości. 

20201111_110401.jpg

Opublikowano

Na czerwono zaznaczyłem miejsce w głębi którego znajduję się filtr oleju, czujnik powinien być w jego podstawie ( niestety ale od góry może być problem z jego zlokalizowaniem, słaby dostęp :decayed: ).

20201111_110401.thumb.jpg.3cf1618181a27ef0684c9391651faa3f.jpg

Opublikowano

Czyli dobrze szukałem, ale niestety brak dostępu :( dzięki wielkie za odpowiedź 

Opublikowano

I jak ustaliłeś coś? bo np u mnie do 95 stopni ciśnienie jest okej dopiero powyżej zaczyna spadać. 

Opublikowano

Jaki olej i jaki przebieg silnika i jaki na oleju? Niestety tutaj większej filozofii nie ma. Manometr, sprawdzić ciśnienia, jeśli będzie lipa, to w ciemno pompa. Jeśli nie pomoże mniejszy, lub większy remont silnika.

Opublikowano
Godzinę temu, sebaa napisał:

Jaki olej i jaki przebieg silnika i jaki na oleju? Niestety tutaj większej filozofii nie ma. Manometr, sprawdzić ciśnienia, jeśli będzie lipa, to w ciemno pompa. Jeśli nie pomoże mniejszy, lub większy remont silnika.

ja mam problem tylko na 5w30 na 5w40 problemu już nie ma, i pompa jest na pewno okej już 60kkm samochód zrobił z tym problemem i cały czas jeździ i nikt nie może dojść co to.

Opublikowano
2 godziny temu, kuchcikN92 napisał:

ja mam problem tylko na 5w30 na 5w40 problemu już nie ma

Tak, olej 5w40 ma wyższą lepkość w temperaturze 95 stopni niż 5w30, dlatego pozwala budować wyższe ciśnienie. Tyle, ze do tego silnika przez producenta zalecane jest 0/5w30.

2 godziny temu, kuchcikN92 napisał:

i pompa jest na pewno okej

Sprawdzałeś ją jakoś?

2 godziny temu, kuchcikN92 napisał:

cały czas jeździ i nikt nie może dojść co to.

Filozofii w tym wielkiej nie ma. Albo pompa dojechana, ma mniejszą wydajność niż nominalna i nie potrafi zbudować odpowiedniego ciśnienia w wyższych temperaturach, albo elementy silnika dojechane (wał, panewki, wałki itp) przez co olej w wyższych temperaturach tracąc lepkość powoduje spadek ciśnienia.

 

Na jakim oleju jeździsz?

Opublikowano
1 godzinę temu, sebaa napisał:

Tak, olej 5w40 ma wyższą lepkość w temperaturze 95 stopni niż 5w30, dlatego pozwala budować wyższe ciśnienie. Tyle, ze do tego silnika przez producenta zalecane jest 0/5w30.

Sprawdzałeś ją jakoś?

Filozofii w tym wielkiej nie ma. Albo pompa dojechana, ma mniejszą wydajność niż nominalna i nie potrafi zbudować odpowiedniego ciśnienia w wyższych temperaturach, albo elementy silnika dojechane (wał, panewki, wałki itp) przez co olej w wyższych temperaturach tracąc lepkość powoduje spadek ciśnienia.

 

Na jakim oleju jeździsz?

No właśnie jest w tym trochę  filozofij bo nawet na 5w30 przez ok.4kkm jest okej dopiero potem się dzieją takie rzeczy i w tym tygodniu idą wtryski na sprawdzenie bo było kilka przypadków w PL ze był pęknięty wtrysk lał ropę olej i dlatego tak się działo, mimo że korekty były wzorowe.

IMG_5108.JPG

Opublikowano

Panowie jak zakończyły się wasz problemy bo u mnie to samo

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...