Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik skrętu nie działa ESP A6 C5 3.0 ASN


mexyk6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po wymianie maglownicy, pojawił się problem z czujnikiem skrętu, ciągle zaświeca się dioda i po skasowaniu błędów od razu powraca, wystarczy odpalić wszystko jest ok po skręceniu kierownicy zapala, nie wiem co jest rozmawiałem z mechanikiem twierdzą że nie ruszali nic, że to złośliwość rzeczy martwych, nie znam się na tym ale widziałem jakieś porady odnośnie kodowania z tym że do a4 czy może ktoś mi dać login i kod do a6c5 bo nie mogę nigdzie odnaleźć. 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz w 03 - ABS i zobacz jaki pokazuje kąt. Mechanik to  d*p...a, obrócił kierownicą a teraz nie wie w jakim byla pierwotnym położeniu o teraz pali  frana.

Ponizej masz procedure:

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]

[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2020 o 20:25, Dev napisał:

Wejdz w 03 - ABS i zobacz jaki pokazuje kąt. Mechanik to  d*p...a, obrócił kierownicą a teraz nie wie w jakim byla pierwotnym położeniu o teraz pali  frana.

Ponizej masz procedure:

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]

[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]

Dzięki z tym że nie mam doświadczenia w obsłudze interface vag, znalazłem film instruktażowy jak to zrobić na YT z tym że nie mam login i kodu do swojego autka, jakby można było dostać gotowca byłoby super, bo ja niestety nie umiem tego rozkodować :( Vin auta to: WAUZZZ4B42N014922

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mexyk6 napisał:

Dzięki z tym że nie mam doświadczenia w obsłudze interface vag, znalazłem film instruktażowy jak to zrobić na YT z tym że nie mam login i kodu do swojego autka, jakby można było dostać gotowca byłoby super, bo ja niestety nie umiem tego rozkodować :( Vin auta to: WAUZZZ4B42N014922

 

Przecież napisał powyżej Dev 

W dniu 25.11.2020 o 20:25, Dev napisał:

[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pila24 napisał:

Przecież napisał powyżej Dev 

 

Tak tylko że na yt jeszcze mówią że potrzeby jest kod do kodowania, i dlatego pytam, chyba że to nie jest potrzebne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Muskel1 napisał:

Jaki masz sterownik ABS? Producent i wersja?

A jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem basic z opisem napotkałem problemy z instalacją oprogramowania ale google pomogło i już łączę się z A6 z tym że tylko na VCDS-litle bo inne VCDS nie łączą się. W ABS Mam komunikat że CAN-Not ready i nie może się połączyć ??? Sterownik ABS jak w filmiku u mnie tego nie ma w wersji little, ale udało mi się połączyć z ABS zanim zrobiłem:

[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]

Sprawdziłem błędy (screen poniżej) potem zgodnie z opisem Meas Blocks - 08 ustawiłem kąt na 0.0 (koła były nie prosto tylko skręcone w prawo o 1 pełny obrót), wpisałem login 40168 i Do it. Następnie nie moglem skożystać z Basic Settings - 04 bo wyskakiwał błąd (brak licencji), więc pominołem krok i weszłem w fault codes -02 i tam skasowałem błędy i wyszedłem, problem dalej występuję nie wiem co robić i proszę o pomoc . 

Dodam że kabel jaki posiadam to VAG KKL może on coś ??? Proszę o wyrozumiałość robiłem to pierwszy raz nie mam na ten temat wiedzy i zastanawia mnie czy ja przypadkiem nic tam nie namieszałem, poza tym teraz jak sprawdzam błędy to ciąglę widzę g85 w ABS???

20201201_181306.jpg20201201_181329.jpg20201201_200409.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać że kąt przy prostych kołach miął 360 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz się do taśmy i ją ustaw na 0 , chyba obrócili kierownicę w czasie wymiany maglownicy co @Devod razu zasugerował 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mi jeszcze PR-Codes, mam naklejkę ale jest uszkodzona i nie widać czy jest jakiś sposób aby odczytać ten parametr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama naklejka jest w książce serwisowej na pierwszej stronie. Alternatywnie możesz poprosić o rozkodowanie VINu w tym wątku. Koledzy podadzą Ci na podstawie VINu wszyskie kody wyposażenia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Muskel1 napisał:

Ta sama naklejka jest w książce serwisowej na pierwszej stronie. Alternatywnie możesz poprosić o rozkodowanie VINu w tym wątku. Koledzy podadzą Ci na podstawie VINu wszyskie kody wyposażenia. 

 

Nie mam książki serwisowej :( Więc prośba z mojej strony o rozkodowanie Vin: WAUZZZ4B42N014922

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten link VIN musisz podać w zamieszczonym linku powyżej. (Muisz kliknąć na podkreślone słowo w odpowiedzi, którą zamieściłem:wink:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Ale ten link VIN musisz podać w zamieszczonym linku powyżej. (Muisz kliknąć na podkreślone słowo w odpowiedzi, którą zamieściłem:wink:)

Wysłałem zapytanie a potem do mnie to dotarło i przesłałem raz jeszcze :D

Przeglądam forum i znalazłem coś takiego u mnie jest nawet bym powiedział identycznie cytuję :

"temat do zamkniecia ,zrobilem jak mowiliscie odkrecilem przy maglu srube przekrecilem o 360 st pokazuje teraz 0 na prostych i czujnik sie sam zaadaptowal"

hmm jaka śruba bo nie wiem gdzie jej szukać ?? U mnie na prostych kołach pokazuje 360 a po skręceniu w prawo o jeden prełny obrót jest 0 więc jakby odkręcił w lewo o 360 i zapią śrubę powinno być też ok tylko gdzie jest ta śruba i jak to zrobić ?

Może ktoś pomoże

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj link do tego wątku, w którym to znalazłeś. Tam najwidoczniej wyjaśnili koledze co ma odkręcić skoro pisął, że zrobił jak mówili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał:

Daj link do tego wątku, w którym to znalazłeś. Tam najwidoczniej wyjaśnili koledze co ma odkręcić skoro pisął, że zrobił jak mówili. 

A6KLUB.PL

Witam przeszukalem forum i nie moge nic znalezc na ten temat . Mianowicie po wymianie magla zaswiecila sie kontrlka abs i trakcja tylko gdy skrecam w lewo blad

Oglądałem filmiki i to chyba jest śruba od kabiny pod pedałami, z tego co rozumiem tam trzeba odkręcić i obrócić kierownicą o 360 w lewo skręcić i powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma pod kierownicą ma pewną długość. Jeżeli jest ona ustawiona w pozycji zero wystarcza ona powiedzmy na 2,5 obrotu kierownicy w prawo i tyle samo w lewo. Jeżeli masz teraz przy prostych kołach pokazany kąt 360°  oznaczałoby to, że masz w jedną stronę o jeden obrót przestawione.

Możesz spróbować wykręcić tą śrubę i przekręcić kierownicę o 360°.

Zanim wykręcisz tą śrubę zaznacz sobie po obu stronach położenie w jakim jest na wypadek gdybyś tak samo zamontować musiał. 

Czyli ustaw koła na wprost, wykręć śrubę, podepnij VCDS, obserwuj pokazany kąt, rozepnij połączenie drążka i magla (tam przy tej śrubie) i ustaw kierownicę tak by pokazało zero. 

To powinien być punkt wyjściowy. Od tego położenia powinieneś mieć załóżmy te 2,5 obrotu w prawo i to samo w lewo. 

Sprawdź to czy tak jest delikatnie kręcąc kierownicą aż poczujesz lekki opór w pozycjach krańcowych. Tylko bardzo delikatnie żeby nie zerwać taśmy. 

Pamiętaj tylko, że ta taśma ma pewną długość i nie można w nieskończoność w jednym kierunku kręcić kierownicą bo ją zerwiesz. 

20201202_110202.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...