Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT Jak zapobiec brania tylu oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

5tyś włożone w remont, który rozwiąże problem oleju( załóżmy w idealnym świecie że na 100%) jak sam napisałeś starczy na jakieś 20 baniek oleju LM5w40 5L po 250zł. Teraz robię jakieś 10k/rok bo mam blisko do roboty. No to juz licze, 2x5x10x10 i wychodzi że za kasę z remontu mam oleju na 12 lat.  Ekhhh... Na kacie to jeszcze do przodu będe.

spacer.png

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano
Godzinę temu, cysiek101 napisał:

Zalej gęstszy olej np 10w40. Powinno mniej pobierać.

A co to znaczy gęstszy olej? Konsystencji budyniu to polecałbym bardziej z diesla po przebiegu 50kkm, tego nakłaść łyżkom i większe prawdopodobieństwo, że nie weźmie. Ewentualnie 90w140.

Lanie oleju o wyższej lepkości to jak maść na ból d*py, coś tam pomoże, ale nie tędy droga.

Zamiast lać LM można kupić "dużo" taniej Meguin, a to te same oleje tylko w innych bańkach.

Opublikowano
Godzinę temu, troleslaw napisał:

5tyś włożone w remont, który rozwiąże problem oleju( załóżmy w idealnym świecie że na 100%) jak sam napisałeś starczy na jakieś 20 baniek oleju LM5w40 5L po 250zł. Teraz robię jakieś 10k/rok bo mam blisko do roboty. No to juz licze, 2x5x10x10 i wychodzi że za kasę z remontu mam oleju na 12 lat.  Ekhhh... Na kacie to jeszcze do przodu będe.

spacer.png

Lej lej, z olejem w pewnym momencie popłyną też tłoki z zaworami w katalizator :)

Opublikowano

pesymista z Ciebie, ja jak widzę gruba pannę to myślę że może ssanie ma dobre(lać i jeździć), a nie wysyłam ją do kardiologa, dietę, sanatorium, salon piękności, i na zrobienie cycków jak schudnie. ;)

Opublikowano (edytowane)

Nie wiesz jak działa silnik kolego. Olej spalany w cylindrach znacząco podnosi temperaturę spalania i na dłuższą metę, aluminium, z którego są wykonane tłoki po prostu się stopi, co będzie skutkować dziurą w tłoku. Dzieje się to samo, jak w przypadku kiedy wtrysk za dużo paliwa dolewa, wypala tłok i przylgnie zaworowe w głowicy.

Nie mówiąc już, że cały ten olej, który nie zdąży się spalić osadza się na katalizatorze, który stopniowo się zapycha i podnosi ciśnienie w kolektorze wydechowym, przez co najpierw pęknie kolektor, a później blok silnika :)

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Tak wszyscy wiemy jakie tu same mądre głowy i każdy ma dobrą radę. Dla kogoś, bo sam już nie koniecznie pójdzie tą drogą.

Oczywiste też jest że najlepszą opcją na branie oleju jest remont silnika, niestety również najdroższą. Niestety znamy nasze polskie realia.

Dlatego uważam że najlepszą opcją i najtańszą jest wlanie oleju gęstszego czyli jak pisałem w tym wypadku 10W40, który jakby ktoś nie doczytał, również jest dopuszczany przez producenta w instrukcji obsługi.

..i nie porównujcie tego do lania budyniu, czy motodoktora, bo to jednak co innego.

Pozdrawiam wszystkich z "dobrą" radą dla kolegi vezo2000.

Dla wszystkich Wszystkiego najlepszego i Wesołych Świąt.

Opublikowano (edytowane)

Tak coś czułem, że nie wszystko jest z ciśnieniami do końca ok. Mam błąd katalizatora efektywność poniżej progu, i tak mi chodzi po głowie go wybebeszyć albo chociaż przewiercić. Od d*py strony kat robi nadciśnienie z drugiej niedziałająca(zamknięta) zmienna geometria ograniczała znacząco dopływ powietrza.  Przez co finalnie więcej oleju było wypychane z silnika dalej przez zawór odpowietrzający do odmy- dolotu przez kolektor z powietrzem do komór spalania. gdzies się myle?

edit

Czy nie wystarczy wyp***szyć klapy z kolektora ograniczające dopływ powietrza i z drugiej strony pozbyć się kata by sytuacji sie unormowała w rozsądnych granicach? ma ktoś  pojecie/doświadczenie robił tak ktoś?

 

edit2

lanie gęstej oliwy pomoże na ilośc spalania oliwy ale zaszkodzi na wszysko inne, szczególnie jak jest zimno. gra nie warta świeczki

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Pozbędziesz się klap i silnik straci resztki elastyczności, bo będzie miał cały czas maksymalny dopływ powietrza i na wolnych obrotach mieszanka będzie zbyt uboga w paliwo.

Opublikowano
3 godziny temu, troleslaw napisał:

 

lanie gęstej oliwy pomoże na ilośc spalania oliwy ale zaszkodzi na wszysko inne, szczególnie jak jest zimno. gra nie warta świeczki

Kolejny z gęstym olejem, NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK GĘŚCIEJSZY OLEJ! Przy olejach mówi się o jego lepkości!

Jeśli koledze nie przeszkadza pobór oleju w takiej ilości to jeździć, jak coś klęknie to wtedy remont. Samochód nie pierwszej młodości, remont na wczoraj nie jest potrzebny, nie pojeździ i tak kolejnych 20 lat..

Opublikowano

Tutaj od 130s jazda po mieście z wyjętymi klapami, lambda długoter. 0.0

http://vaglogi.pl/log-002_032_033_I6Q96.html

Jest tu temat o demontażu zmiennej geometrii i tam są logi dynamiczne z i bez klap, defakto mój. Mozna porównać.

Znalazłem coś takiego, zna ktoś tego magika, kupował tam coś?

https://allegro.pl/oferta/zamiennik-katalizatora-audi-a4-b6-2-0-alt-1-8-9996475218

 

Opublikowano

To nie jest katalizator, osobiście wolałbym wspawać jakiś sportowy niż to coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...