Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świece żarowe - ustawianie vcds-em


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam audi a4b8 silnik 2.0 tdi z 2011r. Problem z długim odpalaniem na zimnym silniku. Wymieniłem akumulator, świece w porządku , ostatnio wymieniłem tez sterownik świec żarowych ( vcds pokazywał mi jego błąd) problem pozostał samochod rano kręci jak dla mnie za długo , mechanik zaproponował przestawienie temperatury od jakiej maja grzać świece na +10. Jest to możliwe ?

Opublikowano

Zmień mechanika. Zmienianie parametrów to debilizm. To nie jest usuwanie przyczyny tylko druciarstwo. Jeżeli auto słabo odpala to należy poszukać przyczyny. Czujnik temp. G62 do sprawdzenia. Jeżeli podaje złe wartości to auto będzie słabo odpalało. 

Opublikowano

Jaki sposób na sprawdzenie tego czujnika?

Opublikowano

Odczytanie jego wartości które podaje na zegary i do sterownika silnika za pomocą no. VCDS.

Opublikowano

Jakie powinny być prawidłowe wartości ?

Opublikowano

To nie są jakieś stałe wartości, które możesz na tabeli zobaczyć. To jest czujnik temperatury płynu chłodniczego. Jeżeli silnik jest zimny to pokazuje on odpowiednio niską temp. Jeżeli jest rozgrzany to odpowiednio wysoką. Tu musisz porównać czy wskazania są wiarygodne ze stanem faktycznym i czy są w miarę zbliżone do siebie wartości na zegary i na sterownik silnika. 

Dla zrozumienia wyjaśniam jeszcze, że czujniki ten jest czujnikiem podwójnym. Mierzy on temperaturę płynu chłodniczego i podaje dwie wartości. Jedną do sterownika silnika a drugą na zegary (wskazówka temp. na zegarach). Te obie wartości musisz ze sobą porównać, czy są takie same i czy odpowiadają stanowi faktycznemu. 

Opublikowano

Dzięki za wytłumaczenie i pozytywne podejście. Wg. Ciebie może on być powodem długiego kręcenia ?

Opublikowano

Może być wiele przyczyn ale czujnik temp. G62 jest dość częstą usterką i winowajcą. Na podstawie min.wartości z tego czujnika sterownik silnika decyduje czy świece mają być aktywowane i jak długo. 

Aby znaleźć przyczynę należy kolejno szukać i wykluczać możliwe przyczyny, poczynając od najprostszych i najtańszych. 

 

Opublikowano

Miałem błąd na vcds dotyczący przekaźnika świec, wymieniłem go i dobrze odpalił raz po czym problem powrócił 

Opublikowano

Być może problem nadal tam występuje. Masz zapisany gdzieś ten błąd? Wrzuć go tutaj jeżeli tak. 

Wykonaj pełny autoscan i też go wrzuć. 

Opublikowano

 

AB4B1893-A526-4DCF-96AF-CADE627B9E94.jpeg

Opublikowano

Trochę słabą masz tą wersję vcds bo nie pokazuje treści błędu. W każdym razie tak jak pisałeś chodzi o przekaźnik. Być może nie jest zepsuty, tylko nie dochodzi do niego napięcie. 

Należałoby to sprawdzić. 

 

Opublikowano

Czyli wyjąc go i mierzyć multimetrem ?

Opublikowano

Powinno być go słychać ale 100% pewność bedzie przy pomiarze w gnieździe po jego wyjęciu. Czy błąd ten powraca po skasowaniu?

Opublikowano

Tak powrócił , potem wymieniłem przekaźnik i w sumie już nie sprawdzałem 

Opublikowano

Zrób jeszcze pełny autoscan (wszystkie sterowniki) i wrzuć tutaj. Może coś tam będzie widać. 

Opublikowano

Jakie napięcie powinno być do tego przekaźnika? I sprawdzać na zapłonie czy na włączonym silniku?

Opublikowano (edytowane)

Mierzysz bez zapłonu i na zapłonie porównując czy pojawia się napięcie po uruchomieniu zapłonu na stykach sterujących (ST=napięcie sterujące ze sterownika silnika, DI=diagnoza)

G1,G2,G3,G4 -to są kontakty idące kolejno na świece więc na wyciągniętym przekaźniku tam napięcia nie będzie.

31- masa

30-  plus 12 V stałe z aku

87- 12V (gdy przekaźnik zwiera więc na wyciągniętym nie będzie napięcia)

 

 

20201226_101937.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Tak odpalił dzisiaj aku ladowalem 20 godzin 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...