Pawel1122 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Witam posiadam audi a4b8 silnik 2.0 tdi z 2011r. Problem z długim odpalaniem na zimnym silniku. Wymieniłem akumulator, świece w porządku , ostatnio wymieniłem tez sterownik świec żarowych ( vcds pokazywał mi jego błąd) problem pozostał samochod rano kręci jak dla mnie za długo , mechanik zaproponował przestawienie temperatury od jakiej maja grzać świece na +10. Jest to możliwe ?
Muskel1 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zmień mechanika. Zmienianie parametrów to debilizm. To nie jest usuwanie przyczyny tylko druciarstwo. Jeżeli auto słabo odpala to należy poszukać przyczyny. Czujnik temp. G62 do sprawdzenia. Jeżeli podaje złe wartości to auto będzie słabo odpalało.
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Jaki sposób na sprawdzenie tego czujnika?
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Odczytanie jego wartości które podaje na zegary i do sterownika silnika za pomocą no. VCDS.
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Jakie powinny być prawidłowe wartości ?
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 To nie są jakieś stałe wartości, które możesz na tabeli zobaczyć. To jest czujnik temperatury płynu chłodniczego. Jeżeli silnik jest zimny to pokazuje on odpowiednio niską temp. Jeżeli jest rozgrzany to odpowiednio wysoką. Tu musisz porównać czy wskazania są wiarygodne ze stanem faktycznym i czy są w miarę zbliżone do siebie wartości na zegary i na sterownik silnika. Dla zrozumienia wyjaśniam jeszcze, że czujniki ten jest czujnikiem podwójnym. Mierzy on temperaturę płynu chłodniczego i podaje dwie wartości. Jedną do sterownika silnika a drugą na zegary (wskazówka temp. na zegarach). Te obie wartości musisz ze sobą porównać, czy są takie same i czy odpowiadają stanowi faktycznemu.
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Dzięki za wytłumaczenie i pozytywne podejście. Wg. Ciebie może on być powodem długiego kręcenia ?
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Może być wiele przyczyn ale czujnik temp. G62 jest dość częstą usterką i winowajcą. Na podstawie min.wartości z tego czujnika sterownik silnika decyduje czy świece mają być aktywowane i jak długo. Aby znaleźć przyczynę należy kolejno szukać i wykluczać możliwe przyczyny, poczynając od najprostszych i najtańszych.
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Miałem błąd na vcds dotyczący przekaźnika świec, wymieniłem go i dobrze odpalił raz po czym problem powrócił
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Być może problem nadal tam występuje. Masz zapisany gdzieś ten błąd? Wrzuć go tutaj jeżeli tak. Wykonaj pełny autoscan i też go wrzuć.
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Trochę słabą masz tą wersję vcds bo nie pokazuje treści błędu. W każdym razie tak jak pisałeś chodzi o przekaźnik. Być może nie jest zepsuty, tylko nie dochodzi do niego napięcie. Należałoby to sprawdzić.
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Czyli wyjąc go i mierzyć multimetrem ?
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Powinno być go słychać ale 100% pewność bedzie przy pomiarze w gnieździe po jego wyjęciu. Czy błąd ten powraca po skasowaniu?
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Tak powrócił , potem wymieniłem przekaźnik i w sumie już nie sprawdzałem
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Zrób jeszcze pełny autoscan (wszystkie sterowniki) i wrzuć tutaj. Może coś tam będzie widać.
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Jakie napięcie powinno być do tego przekaźnika? I sprawdzać na zapłonie czy na włączonym silniku?
Muskel1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 (edytowane) Mierzysz bez zapłonu i na zapłonie porównując czy pojawia się napięcie po uruchomieniu zapłonu na stykach sterujących (ST=napięcie sterujące ze sterownika silnika, DI=diagnoza) G1,G2,G3,G4 -to są kontakty idące kolejno na świece więc na wyciągniętym przekaźniku tam napięcia nie będzie. 31- masa 30- plus 12 V stałe z aku 87- 12V (gdy przekaźnik zwiera więc na wyciągniętym nie będzie napięcia) Edytowane 26 Grudnia 2020 przez Muskel1
Pawel1122 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Tak odpalił dzisiaj aku ladowalem 20 godzin
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się