Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowe napięcie ładowania alternatora w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Ładowarka nadaje się do AGM i miałaś na zdjęciu ustawione w odpowiednim trybie.
Jak długo ładowałaś akumulator tą ładowarka?

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

 

Ładowarka nadaje się do AGM i miałaś na zdjęciu ustawione w odpowiednim trybie.
Jak długo ładowałaś akumulator tą ładowarka?

ładowałam przez powerboxa, bo nie mam dostępu do kontaktu w garażu. Jedna sesja na powerboxie trwa 6h, więc po ponownym naładowaniu powerboxa takich sesji było ze 3 w ciągu dnia, z przerwami na ładowanie powerboxa. A ładuję go chyba już z 4 dzień i jak wspomniałam napięcie spoczynkowe wzrasta, ale poziom naładowania dalej 40%.

Opublikowano

Musisz ładować podłączając ładowarkę do sieci. Powerboxem nie naładujesz aku. Ładowarka ta ładuje max. prądem rzędu 8A (oczywiście po podłączeniu do sieci). Nie wiem jak dużą pojemność ma Twój akumulator, ale przyjmując, że ma np. 80Ah ładowarka ta potrzebuje 10 godzin aby go w pełni naładować.
Ile procent po naładowaniu pokazała ładowarka?

Screenshot(1).png.fe2631f390df541de0ec90a39b62ce76.png

 

Dodatkowo jeżeli po 10 godz. nadal nie naładujesz, to ładowarka ma też funkcję naprawy rozładowanych akumulatorów (Repair Mode). Akumulator zostaje wtedy ładowany wyższym napięciem 15.8V. Możesz spróbować tej funkcji, ale najpierw, tak jak pisałem, nie obejdzie się bez podłączenia do prądu.

 

Opublikowano

mam nadal 40% i tyle wskazuje ładowarka. Najgorzej, że nie mam jak podłączyć pod sieć bezpośrednio, ale spróbuję coś ogarnąć. Napisałam posta, bo pomyślałam, że może jak ma nadal 40% to już trup i nie ma sensu go dalej ładować. Jak byłam w serwisie i dopytałam się o stan aku, powiedzieli, że jak ma 40% to niedługo do wymiany, ale stwierdziłam że jeszcze spróbuję go podładować ;)

Opublikowano

Stan aku można stwierdzić testerem do akumulatorów, jest to jedyny wiarygodny sposób.

Jeżeli pokonujesz tylko krótkie odcinki, lub jeżeli auto długo stoi nie ruszane, to stan naładowania aku może drastycznie spaść, co nie oznacza od razu, że aku do wymiany. Najpierw spróbowałbym go porządnie naładować i dopiero sprawdzać jak się zachowuje.

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Stan aku można stwierdzić testerem do akumulatorów, jest to jedyny wiarygodny sposób.

Jeżeli pokonujesz tylko krótkie odcinki, lub jeżeli auto długo stoi nie ruszane, to stan naładowania aku może drastycznie spaść, co nie oznacza od razu, że aku do wymiany. Najpierw spróbowałbym go porządnie naładować i dopiero sprawdzać jak się zachowuje.

 

 

tak, zrobię. Dziękuję za pomoc :)

Opublikowano (edytowane)

Pytank do was panowie czy to normalne zachowanie  odpalam auto trochę pośmigam i  napięcie mam 13v delikatnie skacze, zgaszę auto i po 15 minutach odpalam a tam już wskakuje na 14,8 v i tak trzyma cały czas ? dziwne skoki takie są ? Można gdzieś odczytać jakie napięcie daje alternator ? co jakiś czas w mmi mam błąd za wysokiego napięcia i wyrzuca go gdy mam 15 V na instalacji ?

Edytowane przez wojteksuwałki
Opublikowano

Skoki napięcia ładowania są normalne. Napięcie ładowania zależne jest od kilku czynników takich jak stopień naładowania akumulatora, temperatury zewn. itp.

Czym bardziej rozładowany akumulator, tym wyższe napięcie ładowania. Może ono wynosić nawet ponad 15V ze względu na obecną w aucie rekuperację.

Opublikowano (edytowane)

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.112.3/401123/GP
DTC report
Connection profile: Audi OBD-II / EOBDDate: 24.10.2024 18:22:09
VIN: WAUZZZF48LN001378
============================
OBD-II
Nie znaleziono DTC.
============================
19. CAN Gateway
Nie znaleziono DTC.
============================
09. Onboard supply control unit
Nie znaleziono DTC.
============================
02. Jednostka sterująca skrzyni biegów
Nie znaleziono DTC.
============================
03. Jednostka sterująca ABS
Nie znaleziono DTC.
============================
01. Jednostka sterująca silnika
Nie znaleziono DTC.
============================
04. Power steering
Nie znaleziono DTC.
============================
08. Heater and climate
Nie znaleziono DTC.
============================
15. SRS
Nie znaleziono DTC.
============================
16. Steering column
Nie znaleziono DTC.
============================
17. Dashboard
Nie znaleziono DTC.
============================
42. Driver door electronic equipment
Nie znaleziono DTC.
============================
44. Power steering
Nie znaleziono DTC.
============================
52. Front passenger door electronics
Nie znaleziono DTC.
============================
5F. Electronic Information System 15F. Electronic Information System 1
DTCs: 1
----------------------------
01536 [0x000600] Archiwum (nieaktywne)
U101200: Supply voltage, Voltage too high
Supply voltage - upper limit value exceeded
Bity stanu: 1
Priorytet: 3
Częstotliwość: 2
Indeks: 232
Drogomierz: 82385 km
Data, godzina: 2024.10.24 17:26:08
Status: Potwierdzona
============================
6C. Rear view camera system var.1
Nie znaleziono DTC.
============================
75. Emergency Call and Communication Module
Nie znaleziono DTC.
============================
81. Selector (UDS)
Nie znaleziono DTC.
============================
A5. Front Assistant A5 (UDS)
Nie znaleziono DTC.
============================
46. Comfort unit (29 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
80. Battery control: additional memory 1 (29 bi


Ten błąd od wysokiego napięcia mam i nie bardzo wiem jak go się pozbyć.

Edytowane przez wojteksuwałki
Opublikowano

Podłącz autom pod VCDS i wykonaj pełny auto-scan. To co masz to zabawka a nie narzędzie diagnostyczne.

 

Opublikowano (edytowane)

Tym klonem na pewno nie dojdziesz przyczyny:whistling:

 

1536 - ROD - Nieznany kod

błędu 

          - 00 [00001000]

 

 

Myślę, że u Ciebie problem z tym błędem za wysokiego napięcia leży po stronie wymienionego sterownika 5F, który najprawdopodobniej pochodził z elektryka. W elekrtykach napięcie 15V jest najprawdopodobniej gdzieś w parametrach zapisane jako za wysokie. W spalinowych A4 nie jest to niczym nadzwyczajnym ze względu na rekuperację, dlatego prawdopodobnie są w tych jednostkach gdzieś zapisane inne parametry /wartości progowe napięć, przy których powinno posadzić błąd. Myślę, że gdybyś rzeczywiście u siebie w A4 miał za wysokie napięcie, inne sterowniki także zapisywałyby ten błąd. U Ciebie jest to tylko 5F.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze walczę z tym i mam plan ale zobaczymy....dam znać czy pomoże. Czy ładowanie może tak sie zachowywać ze po 15 minutach  jazdy spadło na 13 V i tak trzyma i nagle za 15 wzrasta do 14.8 V i tyle ładuje? Nigdy na to nie patrzyłem ale dziwnie..

Edytowane przez wojteksuwałki
Opublikowano

Dziwne że to się zrobiło po aktualizacji mmi chyba że to zbieg okoliczności ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...