Muskel1 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Ładowarka nadaje się do AGM i miałaś na zdjęciu ustawione w odpowiednim trybie. Jak długo ładowałaś akumulator tą ładowarka?
Rena71 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Ładowarka nadaje się do AGM i miałaś na zdjęciu ustawione w odpowiednim trybie. Jak długo ładowałaś akumulator tą ładowarka? ładowałam przez powerboxa, bo nie mam dostępu do kontaktu w garażu. Jedna sesja na powerboxie trwa 6h, więc po ponownym naładowaniu powerboxa takich sesji było ze 3 w ciągu dnia, z przerwami na ładowanie powerboxa. A ładuję go chyba już z 4 dzień i jak wspomniałam napięcie spoczynkowe wzrasta, ale poziom naładowania dalej 40%.
Muskel1 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Musisz ładować podłączając ładowarkę do sieci. Powerboxem nie naładujesz aku. Ładowarka ta ładuje max. prądem rzędu 8A (oczywiście po podłączeniu do sieci). Nie wiem jak dużą pojemność ma Twój akumulator, ale przyjmując, że ma np. 80Ah ładowarka ta potrzebuje 10 godzin aby go w pełni naładować. Ile procent po naładowaniu pokazała ładowarka? Dodatkowo jeżeli po 10 godz. nadal nie naładujesz, to ładowarka ma też funkcję naprawy rozładowanych akumulatorów (Repair Mode). Akumulator zostaje wtedy ładowany wyższym napięciem 15.8V. Możesz spróbować tej funkcji, ale najpierw, tak jak pisałem, nie obejdzie się bez podłączenia do prądu.
Rena71 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada mam nadal 40% i tyle wskazuje ładowarka. Najgorzej, że nie mam jak podłączyć pod sieć bezpośrednio, ale spróbuję coś ogarnąć. Napisałam posta, bo pomyślałam, że może jak ma nadal 40% to już trup i nie ma sensu go dalej ładować. Jak byłam w serwisie i dopytałam się o stan aku, powiedzieli, że jak ma 40% to niedługo do wymiany, ale stwierdziłam że jeszcze spróbuję go podładować
Muskel1 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Stan aku można stwierdzić testerem do akumulatorów, jest to jedyny wiarygodny sposób. Jeżeli pokonujesz tylko krótkie odcinki, lub jeżeli auto długo stoi nie ruszane, to stan naładowania aku może drastycznie spaść, co nie oznacza od razu, że aku do wymiany. Najpierw spróbowałbym go porządnie naładować i dopiero sprawdzać jak się zachowuje.
Rena71 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada 4 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Stan aku można stwierdzić testerem do akumulatorów, jest to jedyny wiarygodny sposób. Jeżeli pokonujesz tylko krótkie odcinki, lub jeżeli auto długo stoi nie ruszane, to stan naładowania aku może drastycznie spaść, co nie oznacza od razu, że aku do wymiany. Najpierw spróbowałbym go porządnie naładować i dopiero sprawdzać jak się zachowuje. tak, zrobię. Dziękuję za pomoc
wojteksuwałki Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada (edytowane) Pytank do was panowie czy to normalne zachowanie odpalam auto trochę pośmigam i napięcie mam 13v delikatnie skacze, zgaszę auto i po 15 minutach odpalam a tam już wskakuje na 14,8 v i tak trzyma cały czas ? dziwne skoki takie są ? Można gdzieś odczytać jakie napięcie daje alternator ? co jakiś czas w mmi mam błąd za wysokiego napięcia i wyrzuca go gdy mam 15 V na instalacji ? Edytowane 3 Listopada przez wojteksuwałki
Muskel1 Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada Skoki napięcia ładowania są normalne. Napięcie ładowania zależne jest od kilku czynników takich jak stopień naładowania akumulatora, temperatury zewn. itp. Czym bardziej rozładowany akumulator, tym wyższe napięcie ładowania. Może ono wynosić nawet ponad 15V ze względu na obecną w aucie rekuperację.
wojteksuwałki Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada (edytowane) Car Scanner ELM OBD2 Version: 1.112.3/401123/GP DTC report Connection profile: Audi OBD-II / EOBDDate: 24.10.2024 18:22:09 VIN: WAUZZZF48LN001378 ============================ OBD-II Nie znaleziono DTC. ============================ 19. CAN Gateway Nie znaleziono DTC. ============================ 09. Onboard supply control unit Nie znaleziono DTC. ============================ 02. Jednostka sterująca skrzyni biegów Nie znaleziono DTC. ============================ 03. Jednostka sterująca ABS Nie znaleziono DTC. ============================ 01. Jednostka sterująca silnika Nie znaleziono DTC. ============================ 04. Power steering Nie znaleziono DTC. ============================ 08. Heater and climate Nie znaleziono DTC. ============================ 15. SRS Nie znaleziono DTC. ============================ 16. Steering column Nie znaleziono DTC. ============================ 17. Dashboard Nie znaleziono DTC. ============================ 42. Driver door electronic equipment Nie znaleziono DTC. ============================ 44. Power steering Nie znaleziono DTC. ============================ 52. Front passenger door electronics Nie znaleziono DTC. ============================ 5F. Electronic Information System 15F. Electronic Information System 1 DTCs: 1 ---------------------------- 01536 [0x000600] Archiwum (nieaktywne) U101200: Supply voltage, Voltage too high Supply voltage - upper limit value exceeded Bity stanu: 1 Priorytet: 3 Częstotliwość: 2 Indeks: 232 Drogomierz: 82385 km Data, godzina: 2024.10.24 17:26:08 Status: Potwierdzona ============================ 6C. Rear view camera system var.1 Nie znaleziono DTC. ============================ 75. Emergency Call and Communication Module Nie znaleziono DTC. ============================ 81. Selector (UDS) Nie znaleziono DTC. ============================ A5. Front Assistant A5 (UDS) Nie znaleziono DTC. ============================ 46. Comfort unit (29 bit) Nie znaleziono DTC. ============================ 80. Battery control: additional memory 1 (29 bi Ten błąd od wysokiego napięcia mam i nie bardzo wiem jak go się pozbyć. Edytowane 3 Listopada przez wojteksuwałki
Muskel1 Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada Podłącz autom pod VCDS i wykonaj pełny auto-scan. To co masz to zabawka a nie narzędzie diagnostyczne.
wojteksuwałki Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada (edytowane) https://a4-klub.pl/applications/core/interface/file/attachment.php?id=198024&key=bcf23f18193e5430ab55981ecfa3e191 Może tutaj coś będzie widac ? tylko to mi zostało ogarnąć Edytowane 4 Listopada przez wojteksuwałki
Muskel1 Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada (edytowane) Tym klonem na pewno nie dojdziesz przyczyny 1536 - ROD - Nieznany kod błędu - 00 [00001000] Myślę, że u Ciebie problem z tym błędem za wysokiego napięcia leży po stronie wymienionego sterownika 5F, który najprawdopodobniej pochodził z elektryka. W elekrtykach napięcie 15V jest najprawdopodobniej gdzieś w parametrach zapisane jako za wysokie. W spalinowych A4 nie jest to niczym nadzwyczajnym ze względu na rekuperację, dlatego prawdopodobnie są w tych jednostkach gdzieś zapisane inne parametry /wartości progowe napięć, przy których powinno posadzić błąd. Myślę, że gdybyś rzeczywiście u siebie w A4 miał za wysokie napięcie, inne sterowniki także zapisywałyby ten błąd. U Ciebie jest to tylko 5F. Edytowane 4 Listopada przez Muskel1
wojteksuwałki Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada (edytowane) Jeszcze walczę z tym i mam plan ale zobaczymy....dam znać czy pomoże. Czy ładowanie może tak sie zachowywać ze po 15 minutach jazdy spadło na 13 V i tak trzyma i nagle za 15 wzrasta do 14.8 V i tyle ładuje? Nigdy na to nie patrzyłem ale dziwnie.. Edytowane 5 Listopada przez wojteksuwałki
wojteksuwałki Opublikowano 4 Listopada Opublikowano 4 Listopada Dziwne że to się zrobiło po aktualizacji mmi chyba że to zbieg okoliczności ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się