adik1983 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 po czym poznac że trzeba wymienić szklanki w rozrządzie silnik 1,9TDI
lesand Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 jak stukają na rozgrzanym silniku to do wymiany
nike21 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 szklanki czyli popychacze? a masz jakis objaw?
adik1983 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 ja tam wielkich stuków nie zauważyłem chodzi o to że kolega mnie namawia na wymiane mowi że bedzie lepiej silniczek chodził sam nie wiem wiadomo jak zimny to coś tam sie sekund kilka odezwie ale nie jet źle
nike21 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 kilka sekund po odpaleniu zawsze bedzie stukac zanim sie hydraulika nie napelni... jesli nie ma potrzeby nie wymieniaj
M3I Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witajcie. U mnie jak po nocy zapalam siik przez 1 sek. słychać dość głośne stuki. Zaraz potem milknie. Wymieniłem olej , nie pomogło ( jeździłem na Mobil S . Teraz zalałem MOtul 6100 ). Wydaje mi się że sprawa dotyczy jednego popychacza , w jednej z głowic. Popychacz zaczął się odzywać jakieś 3 mce temu. Zastanawiam się dlaczego tylko jeden pada. Czy aby przez to nie wyklepi się np. wałek? stuk milknie po 1 sek. na ciepłym silniku cisza. A może taki objaw może powodować problem z innym napinaczem? MOże te napinacze łańcuszków w głowicach? Co radzicie ?
Rudi Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Na zimnym ( na początku kilka sekund) zawsze nędzie klekotał, aż silnik nie osiągnie właściwego ciśnienia smarowania.
Cristoforo Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 jak zastuka delikatnie na zimnym hydraulika to poszukaj sobie w zyciu innych problemów ale jak stuka na rozgrzanym i nie pomaga wymiana oleju to szykuj sie na wymiane szklanek
Art_A4 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wymianie szklanek ??? Czy wymieni to pan Józek mechanik z PRL ??? Czyli w skrócie wyciągamy wałek, magnes w dłoń, magnesem wyciągamy popychacze, wkładamy naolejone, wkładamy wałek, uszczelka, pokrywa. Czy tak ??? Czytałem, że po takiej operacji trzeba poczekać (chyba ok. 2h) i dopiero można uruchomić silnik. Tylko po co to czekanie ??? Oświećcie mnie.
M3I Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Jak na razie stuka przez chwilę na zimnym i to też nie zawsze. Czasem odpalam z rana i jest ok. Kilka miesięcy temu ne miałem tego problemu. Szczerze to finasowo nie jestem przygotowany na wymiane 30 szklanek.
Cristoforo Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wymianie szklanek ??? Czy wymieni to pan Józek mechanik z PRL ??? Czyli w skrócie wyciągamy wałek, magnes w dłoń, magnesem wyciągamy popychacze, wkładamy naolejone, wkładamy wałek, uszczelka, pokrywa. Czy tak ??? Czytałem, że po takiej operacji trzeba poczekać (chyba ok. 2h) i dopiero można uruchomić silnik. Tylko po co to czekanie ??? Oświećcie mnie. ja powiem z doświadczenia wymieniłem raz już szklanki w 80 b4 kupiłem firmy INA wytrzymały moze 3-4 miesiecy krzywki na wałkach i cała procedura wymiany w nalezytym porządku kolega wymieniał w tym samym czasie co ja ale on zakupił w aso i do tej pory smiga i cisza nie wiem skąd ASO ma szklanki i kto jest producentem ale już od wielu osób słyszałem ze hydraulike kupować lepiej z ASO
Rudi Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Jak na razie stuka przez chwilę na zimnym i to też nie zawsze. Czasem odpalam z rana i jest ok. Kilka miesięcy temu ne miałem tego problemu. Szczerze to finasowo nie jestem przygotowany na wymiane 30 szklanek. Jak koledzy piszą- jak stuka parę sekund po odpaleniu auta po dłuższym postoju (np. po nocy) to normalne nie zawracaj sobie tym głowy. Jak zacznie stukać na ciepłym silniku to wtedy kwalifikują się do wymiany. Na razie oszczędzaj kasę na co innego Ps. dlaczego 30???
M3I Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Jak na razie stuka przez chwilę na zimnym i to też nie zawsze. Czasem odpalam z rana i jest ok. Kilka miesięcy temu ne miałem tego problemu. Szczerze to finasowo nie jestem przygotowany na wymiane 30 szklanek. Jak koledzy piszą- jak stuka parę sekund po odpaleniu auta po dłuższym postoju (np. po nocy) to normalne nie zawracaj sobie tym głowy. Jak zacznie stukać na ciepłym silniku to wtedy kwalifikują się do wymiany. Na razie oszczędzaj kasę na co innego Ps. dlaczego 30??? tyle jest w silniku. jak wymieniac to chyba już wszystkie, w obydwu głowicach.
Rudi Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Tak, tak jak do wymiany to wszystkie. Po prostu zdziwiła mnie ta liczba, ale ty masz benzynkę jak widzę. 6 cyl x 5 zaworów= 30 zgadza się. PS Chyba troszkę działy pomieszałeś.
Lukas39 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Jak tylko stuka (głośniej chodzi, charakterystyczne bubububu..) moim zdaniem lepiej wymienić od razu, bo potem wałek rozrządu pójdzie... i będą sporo większe koszty. Wiem bo na własnej skórze się o tym przekonałem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się