Langista Opublikowano 27 Stycznia 2021 Opublikowano 27 Stycznia 2021 3 godziny temu, slawko912 napisał: Olej wymirnialem tylko w Skrzyni mam manualna, trochę się objawy zmniejszyły w dyfrze tez planuje wymienić i chyba bez wymiany torsena na skręconych kolach pozostanie jazda bez gazu. Bo ceramizer czy inne tego typu rzeczy do tej skrzyni to tyko pogorszą sprawę Skrzynia jest komorowo połączona z torsenem, także wymieniając w skrzyni, jednocześnie wymieniłeś w torsenie, chociaż nie widząc o tym, pewnie trochę starego oleju zostało po stronie torsena. Co do awaryjności, nie można zapomnieć o temperaturze oleju w skrzyni i tylnym moście. Dużo osób patrzy na samą temperaturę wody na liczniku i po osiągnięciu 90 stopni daje w gaźnik. Mając 90 na liczniku, temperatura oleju to 60 (+- 5) stopni. W skrzyni jest jeszcze zimniejszy. Chyba nie trzeba tłumaczyć długoletnich efektów kręcenia bączków na pustym parkingu w zimę przez 'zielonym obi'. Dochodzi również do tego wada produkcji, już od dawna (nawet przed a4 B5) mieli wywalone na jakość produktu, jednak więcej pracy wykonywali wykwalifikowani ludzie, co w większym stopniu niwelowało wady typu wióry po produkcyjne czy zanieczyszczenia podczas montażu. Teraz nowe auto wyjedzie z jednym większym wiórem, który po roku jest w stanie taka przekładnie wyrobić. Raczej nic nowego ale niech niektórym to otworzy oczy, kiedyś, mimo staranności przy składaniu silników, zalecało się wymianę oleju po pierwszym 1000 km aby właśnie wypłukać ten syf. Teraz księgowi sukcesywnie wpajają nowym nabywcom samochodów, że proces technologiczny zaszedł tak daleko, że nie jest to w ogóle potrzebne, ba, można nawet 30 000 bez wymiany oleju zrobić (tu należy pochwalić BMW za czujniki zużycia oleju w stosunku do typu kierownika). Rozpisałem się ale chyba odpowiedziałem kilku osobom na pytanie "Dlaczego teraz taki szmelc robią". Otóż nie robią szmelcu, to nqm każą z dobrych części robić szmelc.
slawko912 Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 (edytowane) Lanigista Ale jeśli nawet cześć oleju w torsenie została to mimo wszystko podejrzewam że jest uszkodzone coś najprawdopodobniej w torsenie a jeśli by się w jakis sposob wymieniło calkowicie olej w torsenie to pewnie i tak to haczenie by występowało. Ciekaw jestem czy dwusiarczek molibdenu tej skrzyni z torsenem by nie zaszkodził Edytowane 5 Lutego 2021 przez slawko912
Langista Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 Nie zaszkodzi ale też nic nie da. Tam tryby na bank są już wyszczerbione. Sprawdzałeś też przeguby? One też potrafią dawać taki objaw.
cichy1983r Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2021 odgrzeję nieco temat. zdecydowałem się wymienić skrzynie na inna, niestety nic to nie pomogło dalej przy odpuszczaniu i dodaniu gazu jest charakterystyczne puknęcie, może jakaś Wasza podpowiedż?
Langista Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 (edytowane) A wszystko wcześniejsze wykluczone? Czyli już na przegubach, luz na tylnym dyfrze, luz na samym torsenie (jak w moim przypadku), wywalone poduszki skrzyni, tuleje tylnego wózka. Edytowane 6 Kwietnia 2021 przez Langista
cichy1983r Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Tak, przeguby bez luzów, dyfer wydaje się być ok, chociaż trudno go dobrze sprawdzić, dwumasa ze sprzęgłem nowa
pelonek1 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 5 minut temu, cichy1983r napisał: Tak, przeguby bez luzów, dyfer wydaje się być ok U mnie podobnie i też stuka tylko w jednej sytuacji tj. zmieniam bieg na niższy, jadę chwilę hamując silnikiem, wciskam gaz nawet lekko i jest to stuknięcie (szarpnięcie). Jak hamuję tylko silnikiem bez zmiany biegu i później wciskam gaz tego efektu nie ma. Jak ktoś miał coś podobnego i się z tym uporał to proszę pisać. Przy szarpnięciu widać że lewarek zmiany biegów też się przemieszcza. Poduszki silnika nowe ORI, skrzyni nowa Lemforder, odbój na pasie przednim nowy Lemforder.
cichy1983r Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2021 U mnie ten efekt jest również w sytuacji gdy jadę np na 4 biegu 70-80, puszcze gaz i wcisnę, czuć wtedy takie szarpniecie, stukniecie, identycznie było przed wymianą dwumasy, identycznie było na wczesniejszej skrzyni. Nie jestem pewny czy źródłem tych problemów nie jest sam silnik, czy może być winny np. zawór DV, przepustnica?
Langista Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Sam torsen też może mieć luzy, sprawdzaliście?
pelonek1 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Opublikowano 7 Kwietnia 2021 13 minut temu, Langista napisał: Sam torsen też może mieć luzy, sprawdzaliście? Przyjrzę sie przy najbliższej wymianie oliwy, może wcześniej. Kolega @cichy1983r wymieniał skrzynię, torsen również?
Langista Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 W razie czego możecie pytać @Dev o jego regenerację, kiedyś przynajmniej się tym jeszcze zajmował.
cichy1983r Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Tak wymieniłem całą skrzynię na używaną, zachowuje się dokładnie tak samo. Oczywiście jest możliwe że torsen jest w niej tak samo zużyty. Podjąłem decyzje o wymianie tej skrzyni również dlatego, że dwójką kiepsko wchodziła na zimnym, teraz jest lepiej, chociaż nie idealnie. Jednak jeśli chodzi o puknięcia przy odejmowanie i dodawaniu gazu nic sie nie zmieniła. Podsumowując do tej pory wymieniłem: Dwumasa ze sprzęgłem - nowa Sachs, przejrzane zawieszenie, nowa poduszka skrzyni, poduszki silnika sprawdzone, ważone - są ok, przeguby i wał nie mają luzów, czujnik położenia pedału sprzęgła nowy.
cichy1983r Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Wyjąłem ostatnio torsen, wiele osób twierdzi, że po przebiegu 200k powstają w nim luzy i mogą być przyczyną szarpnięć przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Niestety jest nierozbieralny, ale te części wygalają jak nowe, nigdzie nie ma ciał obcych. Co o tym sądzicie?
Langista Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 (edytowane) Może się wygłupię z rana ale to co masz na stole to nie jest Torsen.. Luzy mogą się kumulować, trochę na przegubach, trochę w torsenie, trochę w skrzyni biegów, trochę w moście tylnym, trochę na zawieszeniu. Niestety ale wyeliminować te szarpnięcia to ciężki temat i trzeba być kumatym w tym temacie żeby po omacku części nie wymieniać. Co do samego torsena, to jest rozbieralny, obejrzyj sobie film od Chrisa na YT sprzed chyba dwóch lat, da się go rozebrać. Głównym elementem, który się wyciera są te małe zębatki, a raczej ślimaki (6 sztuk) które się minimalnie wycierają i powstają delikatne luzy zanim mechanizm załapie. Likwiduje się go poprzez dodanie podkładek lub wymianę samych ślimaków. Edytowane 26 Kwietnia 2021 przez Langista
MemberA4 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 (edytowane) tuleje na bananach sprawdzałeś? jeśli są wywalone to tuleja bije w gniazdo na sankach ... Edytowane 26 Kwietnia 2021 przez MemberA4
cichy1983r Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2021 W mojej skrzyni nie ma innych części odpowiedzialnych za rozłożenie napędu, przód, tył, wydaje mi się że to po prostu nowszy typ torsena. Zawieszenie było dokładnie sprawdzane. Dodając i odejmując gaz ma się wrażenie jakby przeguby miały 1cm luzu. Nie wiem może wadliwa jest ta nowa dwumasa, ale na strej było dokładnie tak samo
Langista Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Dwumas nie ma nic do tego. Faktycznie Torsen 3-ciej generacji tak wygląda, widać jakby był zgrzewany? Czy jest to wyprasowane? Według schematów powinno być wprasowane a w tedy z odpowiednimi narzędziami da się to rozebrać. Kwestia tylko, czy czuć luz?
cichy1983r Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Torsen ma takie trzy blaszki które są zaklepane, po ich odgięciu myślę że nie uda się ponownie zaklepać. Być może, że to jego wina ale po wymianie skrzyni jest dokładnie tak samo. Czy można go jakoś sprawdzić gdy jest wyjęty? Podejrzewam dwumasę bo ma luz na około 6 zębów. Tutaj opisałem https://a4-klub.pl/topic/476374-pytanie-o-koło-dwumasowe/?tab=comments#comment-5620604
Langista Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Dwumas będzie dawał znaki w postaci wibracji, nie uderzeń, on jedynie tłumi amplitudę pracy silnika, chyba że gniazdo ma wywalone i cały dwumas już na wałku zdawczym chodzi. 1
cichy1983r Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Ten torsen kosztuje w ASO 6700zł, nie ma do niego żadnych części, zresztą teoretycznie jest nierozbieralny. Czy jest jakaś metoda regeneracji? Czy każde Audi quattro po przebiegu 200kkm będzie stukać? Druga używana skrzynia zachowuje się identycznie. Rozumiem gdyby było np. gorzej ale jest tak samo. Jest to mocno denerwujące
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się