Langista Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 (edytowane) A całą resztę podzespołów wykluczyłeś? Sprawdziłeś ten Torsen czy ma luzy wewnątrz? Wyczujesz na wałku kiedy tryby wchodzą w ruch przytrzymując jedną ze stron. Edytowane 26 Kwietnia 2021 przez Langista
cichy1983r Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Sprawdzę, ale będę mógł dopiero w weekend. A może olej nie taki? Zalany Ravenol mtf2 75w80, po pół roku zrobił się troche czarny
pelonek1 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Olej dobry a nawet bardzo dobry i w nim nie szukaj przyczyny.
Langista Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Mógł się zrobić czarny, bo wypłukał osad wcześniejszego oleju, który długo siedział. Ja jak ostatnio zlewałem też Ravenol MFT-2 to był brunatny ale nie czarny. Miał 60k nalotu.
Langista Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Na pewno. Olej może odpowiadać za gorsza pracę skrzyni, czyli wbijanie biegów, hałas podczas jazdy jak wycie itp. Ty masz problem czysto mechaniczny, czyli gdzieś są luzy.
cichy1983r Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Ok, a jeśli dwumasa stara i nowa miałaby za duży luz to czy nie byłoby takiego efektu? Nie upieram się, po prostu wymieniłem dwumase ze sprzęgłem na nową, założyłem drugą skrzynie, drugi dyfer, wał sprawdzony i nadal jest to sam. Właśnie wróciłem po przejażdżce i opiszę to tak: jadę na czwórce 60-70 km/h, puszczam gaz, kilka sekund wciskam i jest szarpnięcie, wrażenie jest takie jakby na przegubach było po 1cm luzu. Albo ruszam na jedynce, przełączam na dwójkę, puszczam sprzęgło normalnie ale jest łup.
cichy1983r Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2021 zastanawiam się też czy ten mój torsen ma taką budowę:
Langista Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Jak przy ruszaniu nie masz wibracji albo na postoju nie słychać ewidentnie dwumasu to go zostaw.
cichy1983r Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Załóżmy, że winny jest torsen, chociaż w drugiej skrzyni jest tak samo. Co można dalej z tym zrobić? Aso 6700zł. Może znacie jakąś firmę która regeneruje te części?
przem8 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 10 godzin temu, cichy1983r napisał: Albo ruszam na jedynce, przełączam na dwójkę, puszczam sprzęgło normalnie ale jest łup. Luz na dyfrze, mam podobnie.Trzeba nauczyc się z tym żyć i umiejętnie operować sprzęgłem. Urok cudnych quattro i praktycznie każdy egzemplarz ma z tym mniejszy lub większy problem.
cichy1983r Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Dyfer jest już drugi, nie ma żadnej roznicy
Langista Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Popytaj zakładów mechanicznych, specjalizujących się w naprawie skrzyń biegów i układów napędowych. Naprawie, nie regeneracji.
cichy1983r Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Godzinę temu, Langista napisał: Popytaj zakładów mechanicznych, specjalizujących się w naprawie skrzyń biegów i układów napędowych. Naprawie, nie regeneracji. Mam dwie skrzynie, może jeden torsen rozbiorę i zobaczę co się mogło w nim zuzyc. Ciekawe czy każde quattro ma po przebiegi 200kkm taka dolegliwość
Langista Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Każda przekładnia klęknie jeżdżąc 15 lat na tym samym oleju. Torseny wcześniejszych mają bardziej otwarta budowę, to miały lepsze smarowanie ale tutaj widzę olej ma jeden mały kanalik, to jakaś kpina..
pelonek1 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 9 godzin temu, przem8 napisał: Luz na dyfrze, mam podobnie.Trzeba nauczyc się z tym żyć i umiejętnie operować sprzęgłem. Urok cudnych quattro i praktycznie każdy egzemplarz ma z tym mniejszy lub większy problem. Tak jak @przem8napisał. Mam dwa auta w quattro, B7 w manualu i C6 z tipem. W jednym jak i drugim są te szarpnięcia. W B7 nauczyłem się z tym jeździć, przy zmianie biegu na niższy delikatnie dodaję gaz i nie szarpie (u mnie tylko przy zmianie biegu na niższy przy "strzeleniu" ze sprzęgła i późniejszym wciśnięciu gazu są te szarpnięcia). W C6 pojawia się bardzo rzadko jednak też występuje (pojawia się tylko raz na jakiś czas jak tip zrzuca bieg z 6 na 5 jadąc w okolicach 100 km/h na tempomacie pod małe wzniesienie, w innym przypadku nie zauważyłem takiego szarpnięcia). Z racji tego, że w C6 dyfer "buczał" w zakresie jakichś tam prędkości wymieniłem go na drugi używany, na jednym i drugim jest tak samo. Ja już przestałem się tym przejmować gdyż w B7 umiem z tym jeździć, w C6 pojawia się bardzo rzadko powiedzmy raz na 500 km. Wydaje mi się też, że to wina dyfra bądź torsena i luzy są na tyle małe że np. u mnie w B7 dopóki olej jest zimny (pierwsze kilka km jazdy) nie udaje mi się doprowadzić do szarpnięcia nawet jak się mocno staram. Jak miałem ostatnio B7 na podnośniku to kręcąc flanszami dyfra nie było tam praktycznie żadnych luzów, natomiast kręcąc wałem od strony torsena luz obrotowy jest już tam nie mały, także może szybciej winny jest torsen ... . W B7 i C6 są podobne luzy jednak tylko od strony torsena. Mam dwa dyfry HNL od C6, jeden z mojej C6, drugi z uszkodzoną obudową bo jak kupiłem to w transporcie połamali i tak już został u mnie. Z czystej ciekawości kiedyś je rozbiorę.
Langista Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Jak w dyfrze będziesz miał luz to chyba bez oleju musiał jeździć. one są tak zrobione, jakby Audi chciało tylko na tył napęd zrobić. Tutaj jedynie torsen i przeguby mogą mieć luzy. Jak już pisałem wyżej, nie ma rzeczy nie do naprawienia, na moje jakbyś zaniósł takiego torsena do zakładu, który potrafi naprawić przekładnie dorabiając własne zębatki to może z 1000-1500 zł za naprawę by zawołali i miałbyś jako jeden z nielicznych torsena bez luzów
pelonek1 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 18 minut temu, Langista napisał: Jak w dyfrze będziesz miał luz to chyba bez oleju musiał jeździć. one są tak zrobione, jakby Audi chciało tylko na tył napęd zrobić. Tutaj jedynie torsen i przeguby mogą mieć luzy. Jak już pisałem wyżej, nie ma rzeczy nie do naprawienia, na moje jakbyś zaniósł takiego torsena do zakładu, który potrafi naprawić przekładnie dorabiając własne zębatki to może z 1000-1500 zł za naprawę by zawołali i miałbyś jako jeden z nielicznych torsena bez luzów Tak jak pisałem wcześniej, ja już z tym umiem jeździć i nie przeszkadza mi to zbytnio, no chyba że rozsypie się tak że nie da się jeździć to będę wymieniał/naprawiał. Przypomniało mi się też, że celem porównania jak jest w A3 z haldexem, jeździłem z pół roku temu taką znajomego, przebieg około 250 kkm i co - tam czegoś takiego nie było także trop ze zużytym torsenem może być trafny.
duzy616 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 U mnie takie puknięcie najbardziej jest odczuwalne jak silnik (auto) rozgrzane.
pelonek1 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 1 minutę temu, duzy616 napisał: U mnie takie puknięcie najbardziej jest odczuwalne jak silnik (auto) rozgrzane. U mnie też, jak zimne nic takiego nie istnieje (pierwsze kilka km).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się