ecobuda Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Witam kolegów. Dopadł mnie ostatnio dość dziwny obiaw i nie wiem o co chodzi. Mimo niskich temperatur auto po nocy odpala normalnie. Po krótkiej kilkukilometrowej jeździe i krótkim postoju(zakupy ok 30 minut) jest problem z odpaleniem. Brak prądu. Na kable z drugiego auta odpala normalnie. Ostatnio po powrocie do domu po ok. godzinie już nie zapalił, przestał noc i rano zapalił normalnie. Czy to obiaw padającego aku, czy jakiś chochlik z ładowaniem. Akumulator ma 3 lata.
piotrsob1 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Z kryształowej kuli chyba się nie dowiemy o co biega ... Miernik , kontrolka w ręce i sprawdzamy dokąd dochodzi zasilanie w czasie gdy nie chce kręcić motorówką . Jak całkiem napięcie w instalacji znika to trzeba sprawdzić je bezpośrednio na słupkach aku i potem na klemach, z wyciągnięciem odpowiednich wniosków chyba nie będzie problemów ... Jak tam będzie oki to masa silnika i akumulatora oraz przewód rozrusznika do sprawdzenia Jak też będzie ok to zostaje rozrusznik albo jego sterowanie ...
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Godzinę temu, ecobuda napisał: Witam kolegów. Dopadł mnie ostatnio dość dziwny obiaw i nie wiem o co chodzi. Mimo niskich temperatur auto po nocy odpala normalnie. Po krótkiej kilkukilometrowej jeździe i krótkim postoju(zakupy ok 30 minut) jest problem z odpaleniem. Brak prądu. Na kable z drugiego auta odpala normalnie. Ostatnio po powrocie do domu po ok. godzinie już nie zapalił, przestał noc i rano zapalił normalnie. Czy to obiaw padającego aku, czy jakiś chochlik z ładowaniem. Akumulator ma 3 lata. Sądząc po profilu jak jeździsz (krótkie odcinki bez doładowywania aku) można wywnioskować, że skończyło się aku. Nic dziwnego, że 3 lata tylko wytrzymało. Zrób jak kolega wyżej napisał, będzie punkt zaczepienia.
ecobuda Opublikowano 28 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2021 Podłączyłem dziś vcds i w grupie 12 napięcie ładowania przy wyłączonych odbiornikach wynosi 14,21V po włączeniu świateł ogrzewania, stołków, szyby napięcie spada do 12,6V
KINIAM Opublikowano 28 Stycznia 2021 Opublikowano 28 Stycznia 2021 W dniu 26.01.2021 o 16:17, ecobuda napisał: Akumulator ma 3 lata. Jaki to aku ?. Przez te 3 lata ile razy był ładowany dodatkowo prostownikiem/ładowarką ?. Pomiar napięcia na klemach ?. Spadek napięcia podczas rozruchu ?. I o ile to aku obsługowy pomiar gęstości elektrolitu.
piotrsob1 Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Gdzieś masz spadki napięcia na instalacji elektrycznej , tej od dużych prądów. Po włączeniu tych odbiorników napięcie nie powinno spaść znacząco poniżej 14V. Alternator w BPW z grzanymi stołkami ma wydajność 140 amperów i bez problemu powinien trzymać napięcie niezależnie od obciążenia. Przy 12,6V akumulator się naładuje maks 30-40 %
KINIAM Opublikowano 26 Marca 2021 Opublikowano 26 Marca 2021 1 godzinę temu, rodoindo napisał: ..., jakie polecacie? Ktoś z was kupował jenoxa gold? Jenox bardzo dobra firma i chyba nadal polski kapitał , mam 3 letni obsługowy. Generalnie lubię obsługowe aku i te jak najcięższe np. ukraińskie.
ecobuda Opublikowano 2 Lipca 2021 Autor Opublikowano 2 Lipca 2021 W moim przypadku okazał się uwalony akumlator. Jedna sekcja martwa. Sprawdzając ładowanie poprzez vcds na starym aku miałem ładowanie rzędu 12.6v , na nowym 14.4.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się