Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHH] odpala i natychmiast gaśnie


Osa43

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Chciałbym przedstawić ciekawy przypadek w moim audi. Mianowicie kiedy temperatura spada poniżej 0st samochód odpala w klucz a po sekundzie natychmiast gaśnie. Po natychmiastowej ponownej próbie odpalenia auto kręci 'na pusto' jak gdyby zerwał się rozrząd(dymi na czarno). Wystarczy odczekać 2-3min żeby auto znowu zagadalo normalnie, jednak gdy już odpali problem się powtarza. Po kilku takich cyklach jeśli już odpali i nie zgaśnie, chodzi na 3 cylindry i strasznie nim telepie a przy okazji okropnie kopci na biało. Po kilku minutach od udanej próby odpalenia wskakuje na normalne obroty, kopcenie ustaje ale po próbie przegazowania do 2tys obroty znowu spadają jednak nie zgaśnie, kolejna próba przegazowania 3tys znowu spadają itd. do momentu osiągnięcia pełnych obrotów. Po całej operacji rozgrzane audi działa bez problemu, ma swoją moc i o problemie można dosłownie zapomnieć. Gdy auto odstoi nocke (7-10h zależnie od temperatury) problem wraca. Chciałbym nadmienić że taka sytuacja występuje również w lato, jednak cały cykl odbywa się poprostu bez zgaśnięcia auta tylko spadek obrotów po próbie przegazowania(jeśli odpalę i nie przegazuje wszystko jest ok).Kąt wtrysku z dawką paliwa ustawiony poza tym nie było zadnych błędów. wymienione świece żarowe (jedna nie grzała). Zmieniony nastawnik pompy wtryskowej jednak nic nie pomogło. Mechanicy rozkładają ręce.

Czy ktokolwiek spotkał się z podobnym przypadkiem? Proszę o pomoc

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych błędów nie wywala jak dzieją się te cyrki? Coś było gracane z autem zanim to zaczęło się dziać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vcds nic nie pokazuje. W aucie nic nie było grzebane. Pierwsze symptomy wystąpiły po tym jak zabraklo mi paliwa. Po dolaniu i odpaleniu chodził na 3 garach ale po chwili wszystko się ustabilizowało. Po tym przy dodatniej temperaturze na zimnym właśnie nie chciał się wkrecac na obroty ale nie było to tak uporczywe jak teraz gdzie przy minusowych temp nie chce zapalic wogole. w między czasie dolewalem liquid moly do oczyszczenia wtrysków przy wymianie filtra paliwa jednak na nic się to zdało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić logi dynamiczne na rozgrzanym silniku, głównie lambda ważna aby ocenić jakie masz AFR, jak będzie powyżej 1 (lambda) to znaczy, że idzie za ubogo i dostaje za mało paliwa. Możesz porównać przepływkę ile ma zadane i ile podaje.

 

Na moje doszło do uszkodzenia pompy paliwa i teraz jak ma podać większą dawkę aby rozgrzać silnik, to sobie z tym nie radzi, mogło też dojść do uszkodzenia wtrysków ale to też wróżenie z fusów, nie jestem mechanikiem z zawodu, lepiej jak wypowie się @Dev czy @Muskel1@Mechanikkosmita

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdy brakło paliwa dostało się do pompy powietrze i ją przytarło. Gdy jest zimna nie daje rady wytworzyć ciśnienia. Na rozgrzanej tłoczy lepiej skutkiem rozszeżalności termicznej. Trzeba wykręcić rurkę paliwa idącą do wtryskiwacza i sprawdzić jakie ciśnienie paliwa tłoczy na zimnym i na rozgrzanym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Przy jednym z cykli wywaliło cały olej filtrem. Okazało się że pompa oleju na zimnym silniku dawała za duże ciśnienie. Pompa zmieniona i awaria jak ręką odjął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy:)W trakcie jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych, po kilku kilometrach auto zgasło. Po zgaszeniu i zapaleniu dym z rury wydechowej ale pojechałem dalej. Po ujechaniu ok.40 km auto zgasło i nie chciało zapalić.Po godzinie stania zapaliło i po 2 sekundach zgasło, dym i zapach jakby bez świecy żarowej zapalił. Mechanik przyjechał na miejsce, myśleliśmy, że to EGR, ale coś spiął na krótko i 80 km wróciłem do domu. Po zaślepieniu EGR odebrałem auto ale nie ciągnęło od dołu tylko jakby od 2400 obrotów, więc dalej zostawiłem i mechanika. Wyczyścił nastawnik, ale po dniu jazdy zgasł silnik i nie chciał zapalić. Według mechanika w nastawniku opiłki, dziś wyczyścił i zobaczmy, ale mówi że pompa może do wymiany. Czy ktoś wie co może być. Przebieg potwierdzony 290 tysięcy km, ahh. Dziwne, żeby pompą bo auto 10 lat w moich rękach, do każdego zbiornika dolewane pół litra 2 taktu do zbiornika paliwa. P.s. gdzie w razie czego mogę znaleźć pompę 11 może ktoś posiada w dobrym stanie? Z góry dziękuję za pomoc.

Screenshot_2021-03-29-14-40-30-171_com.whatsapp.jpg

Screenshot_2021-03-29-14-40-27-748_com.whatsapp.jpg

Screenshot_2021-03-29-14-40-25-078_com.whatsapp.jpg

Screenshot_2021-03-29-14-40-22-339_com.whatsapp.jpg

Screenshot_2021-03-29-14-40-20-185_com.whatsapp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki w nastawniku to norma po latach eksploatacji. Żeby stwierdzić stan pompy należy zmierzyć cisnienia:

Znalezione w necie.

-obwódniskiego ciśnienia mierzonego na króćcu przelewowym : ciśnienie 0,62 do 0,72 Mpa (6,2-7,2 bar)

- obwód wysokiego ciśnienia (na wtryskiwacze) - min. 17 Mpa (170 bar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...