Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż 2 dodatkowych wskaźników - ładowanie + temperatura oleju


jasiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Postanowiłem dołożyć 2 dodatkowe wskażniki. Może komuś przyda sie opis :>

Mój dawca Licznik z benzyny adaptacja do tdi 1z

Potrzebne materiały : 2 liczniki (swój + 2 dodatkowy ze wskaźnikami) albo czujniki temp i ładowania + 1 dioda zwrotna 650-680 Ohm oraz Rezystor 57 Ohm ja wylutowałem z licznika

1 Odkręcamy wszystkie śrubki i wylutowujemy rezystor oraz diodę

32657227.th.jpg

2 odpinamy zaciski

16848608.th.jpg

3 Wyjmujemy wskaźniki ładowanie + temp oleju i wkładamy je do swojego licznika

96492799.th.jpg

4 Wylutowujemy 2 diody smd z licznika dawcy i montujemy je u siebie. Pamiętajcie o polaryzacji

56552236.th.jpg

5 Wlutowujemy rezystor 57 Ohm

71601379.th.jpg

Jeżeli nie macie czarnej wtyczki 4 pinowej w liczniku możecie wyprowadzić sobie 1 przewodzik z wsuwką, lub podpinamy się kabelkiem do kostki licznika w jakies wolne miejsce, jest parę napewno.

6 Wlutowujemy Diodę zwrotną . Sprawdzić kierunek przepływu prądu

60236410.th.jpg

7 Złożyć wszystko i montować :>

dsc1015i.th.jpg

finalvpz.th.jpg

final2woa.th.jpg

Co do podłaczenia czujnika to jeszcze nie dopchałem sie do podstawy filtra ale juz niedługo może też foto jakieś podrzucę

Miłej zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Postanowiłem dołożyć 2 dodatkowe wskażniki. Może komuś przyda sie opis :>

Miłej zabawy

super kolego super bede mial to u siebie :) mam dawce itd. :)

opisz koniecznie jak podepniesz czujnik do oliwy :good:

Zeby podpiac czujnik w zaslepke trzeba spiuszczac olej?

:hi:

super opis :good:

EDIT

no i d*pa sraka :(:wallbash::kwasny:

mam liczniki od a6 C5 a tam jest to inaczej rozwiazane lutowane i w ogole :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy jestem właśnie w trakcie montażu liczników z pełnym fisem aby podłączyć czujnik trzeba wymontować podstawę chłodnicy oleju i spuścić olej aby się nic nie dostało do układu smarowania tylko powstał mały problem jeśli ktoś wie gdzie znaleźć kabelek do podłączenia czujnika pod liczniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie da się przełożyć z jednego do drugiego. Zależy od licznika, mam licznik jako dawce od anglika z którego wymontowałem brzęczek i termometr a ktory posiada takze dodatkowo temp oleju i napiecia. z tym ze licznik od anglika jest na innej plytce. tam gdzie u mnie kontrolki sa zarowkowe (w srodekowej czesci) u anglika sa diodowe. Takze tez chcialem miec oba dodatkowe zegary jednak nie da sie tego zrobic. chyba ze czegos nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie da się przełożyć z jednego do drugiego. Zależy od licznika, mam licznik jako dawce od anglika z którego wymontowałem brzęczek i termometr a ktory posiada takze dodatkowo temp oleju i napiecia. z tym ze licznik od anglika jest na innej plytce. tam gdzie u mnie kontrolki sa zarowkowe (w srodekowej czesci) u anglika sa diodowe. Takze tez chcialem miec oba dodatkowe zegary jednak nie da sie tego zrobic. chyba ze czegos nie wiem.

wrzuc fotki, moze masz licznik od a6? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój licznik też był od a6 prawdopodobnie po 98 roku i ja jakos przełożyłem te wskaźniki nawet jest on na foto1

z moim to chyba d00pa bedzie?

fotki:

dscf3315.th.jpg

dscf3316.th.jpg

dscf3317j.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy jak kupię np takie zegary http://moto.allegro.pl/item739732662_licznik_liczniki_audi_a4_1_8_16v_98r.html i podłącze pod fabryczne kostki to trzeba będzie dodatkowo podłączać czujnik ciśnienia oleju i ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zegarach niema czujnika cisnienia oleju tylko temperatura oleju,musisz kupic zegary od 95r do 97 zeby mialy zolta i niebieska kostke,ladowanie bedzie pokazywalo,a do oleju musisz ciagnac kabel i podpinac czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba dodatkowy czujnik montować? Dzisiaj obejrzałem podstawę filtra oleju i zobaczyłem tam nagwintowany otwór. Czy tam montuje sie ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak że miejsce na czujnik temp. oleju był oryginalnie zaślepiony, a jest kostka do tego czujnika. Wiec kupiłem czujnik i podpiłem go. Oraz zaopatrzyłem sie w Aangielski licznik z 6-ma zegarami.
Pojawił sie taki problem że nie posiadam oryginalnej kostki 4 pinowej do zegara.
Nie wiem pod jaki pin lub kabelek mam się podpiąć w kostkach schowanych w puszcze ze sterownikiem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zrobiłeś niezły odkop, a po drugie te informacje można znaleźć w wątku o wymianie na licznik z fisem.

Kabelek od czujnika temp.oleju jest biały z niebieskim paskiem. Jego początek jest przy czujniku temperatury, natomiast kończy się w puszcze komputera tam gdzie są wszystkie złącza wiązki. Z tego co pamiętam czarna wtyczka, 10pinowa, a sam przewód znajduję się na 4pinie wtyczki - sprawdź wyjmujac wtyczkę i patrząc czy w drugiej części wtyczki na tym samym pinie jest poprowadzony dalej przewód, jeśli nie ma to trzeba poprowadzić do licznika do tej 4 pinowej wtyczki. Patrząc na wtyczkę licznika 4 pinową, to dolny (ostatni) pin jest do podłączenia czujnika (tego przewodu który musisz przeciągnąć). Nie musisz mieć oryginalnej wtyczki, można zastować wtyczki z PC interior-7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...