piotrulo Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Cześć, dziś rano miałem następujący problem. Po odpaleniu silnik pracował nierówno, zaczeła migać kontrola check engine i było bardzo było czuć benzyne. Po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu problem ustąpił i już jest ok. W tym tygodniu nie mam możliwości podpiąć go pod VAG, ale pisze tutaj z zapytaniem co może być przyczyną? Cewka, świece, a może zapchany katalizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Trudno powiedzieć bez programu diagnostycznego. Mogł się jeden z wrtysków zawiesić, mogła cewka chwilowo nie podawać iskry mogło mogło... bez komputera to wróżenie a nie diagnoza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrulo Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Podłączyłem pod komputer i wyskoczył błąd: 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Dodam że obecnie jest już ok i pracuje normalnie, lecz coś sie zaczyna dziać i pytanie co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Trzeba będzie szukać po kolei i wykluczać. Powodów wypadania zapłonów jest wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrulo Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Czekać czy się to powtórzy i wtedy szukać czy od razu? Tak jak pisałem teraz jest ok, przejechałem 100 km i podpiąłem znowu pod komputer i nie ma błędów. Możliwe, że to był chwilowy incydent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Nie znając jednoznacznie przyczyny trudno powiedzieć czy jednorazowy. Skoro teraz jest ok, to jeździj i obserwuj. Nic innego i tak nie da się teraz zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W.W. Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 Witam! Ja też mialem 2021-10-01 (piątek!) przykrą niespodziankę,na szczęście nie w trasie,ale po krótkiej jeździe po mieście.Objawy jak w opisie wyżej. Od razu postawiłem na awarię cewki,bo mechanik jeden i drugi wyliczali kilka ,oczywiście,przyczyn.Kupiliśmy tego dnia przewody WN Beru,cewkę Bosch,świece NGK i po 4,5h auto jak nowe.Bez wyciągania listwy wtryskowej,ani kolektora dolotowego.Odpiąć (-)accu.Wyjmujemy Rurę plastikową lączącą przepłwomierz z przepustnicą (2 ściski),następnie wykręcamy 4 śruby ampolowe i jeszcze 2 od egr,wypinamy 2 przewody z płynem chłodz.(również mocowane by 2 ściski),i 1 wkręt przy zbiorniczku wyrównawczym plynu wyciągając zbiornik umiejętnie z 2 uchwytów na karoserii,odchylając go na bok.Wyjmujemy przepustnicę i czyścimy z grubej warstwy nagaru.Nie bójmy się lekko nacisnąć przepust aby wyczyścić na blysk ścianki wokól niego.Ma wszystko blyszczeć.Cienką metalową podkładkę w kształcie rombu,założyć wgłębieniem tak jak było.Mamy już dostęp do zespolu cewek i 3 śub mocujących go.Wyjmujemy stary i uszkodzony zespół cewek (po prostu "cewkę") wraz z przewodami lub osobno jak kto woli,i "wkładamy" nową,nowe przewody wn.Przewody trzeba starannie ulożyć i wpiąć w odpowiednie świece wkręcone wcześniej w odkurzone z paprochów gniazda.Momenty dokręcania odpowiednio dobrać (ze 2Nm),żeby nie przesadzić.Po cewce kolej na przepustnicę.Czyściutką,wytrwale przykręcamy spowrotem tymi długimi śrubami i 2 krótkimi.Podpinamy wężyki starannie.Bez demontażu listwy wtryskowej,kolektora dolotowego z jego delikatnymi uszczelniaczami .Teraz uruchamiamy silnik,niech popracuje,już teraz równiotko ,na jałowych obr. ,aż temp. się lekko podniesie i jazda próbna (niekoniecznie po ok. 4 h roboty).Okazujesię,że warto było wymienić ww elementy bo przy 4 tys osiąga na 5 biegu prędkość ponad 150 km/h! i w aucie jest cicho na równej drodze.Oczywiście należy zachować ostrożność, i przestrzegać obowiązujących prędkości.Napewno od tej pory nie będzie trzeba wlec się w ogonie bo można już jechać,zachowując odpowiedni odstęp, równo z innymi.Auto zbiera się błyskawicznie,nie ma już szarpnięć jazda jest płynna,jak przystało na A4B6 z "pancernym" 1,6 8V ALZ.Wszystko napisałem dziś ,bo jestem pod wrażeniem,że za sumę 500,-pln i trochę pracy można tyle zyskać.Napisałem też o tym dlatego,żeby nie bać się samemu tej wymiany.Lepiej,że autko "padło" nie w trasie.Przy okazji "inspekcji" można zrobić oględziny,odmy i innych ,lepiej wtedy widocznych,dostępnych połączeń .I na koniec,uwierzcie,że Audi z tym silnikiem ma o wiele większy potencjał,niżniektórzy sądzą.Pozdr.WW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba A4 B6 1.6 Opublikowano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2021 Miałem również problem z wypadaniem zapłonu. Co jakiś czas jak odpalałem auto to pracowało nierówno około minuty i się normowało. Było tak co pewnie okres. Zawsze wyskakiwał mi błąd od drożności katalizatora, który sprawdzałem był dobry i jak pracowała nierówno to dochodził błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Po wymianie cewki auto odżyło lepiej się zbiera i ciszej pracuje. Trochę roboty jest, ale warto. Dodatkowo znikły wszystkie dokuczliwe błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się