Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przestały działać zegary w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miernik będę miał jutro i pomierzę. 

Na zapłonie ma.tyle jak na foto, uruchomiony ma tyle. 

Podlaczylyem drugi aku ale bez zmian.

20210414_162211.jpg

20210414_162930.jpg

Opublikowano (edytowane)

14,7 V na pracującym jest bdb.

11,7 V na zapłonie stanowczo za mało.

Podłączenie nowego/innego aku musi być także zarejestrowane (zakodowane) w systemie BEM, zakodowałeś inny aku?

Czy te pomiary są z innego aku czy z tego starego?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Te pomiary sa że starego aku który siedzi w aucie kilka lat. 

Drugiego aku nie kodowałem. Tylko podlaczylem przez kable z drugiego auta  zobaczyć czy cos będzie lepiej. 

Opublikowano

Te pomiary sa że starego aku który siedzi w aucie kilka lat. 

Drugiego aku nie kodowałem. Tylko podlaczylem przez kable z drugiego auta  zobaczyć czy cos będzie lepiej. 

 

Miernikiem jeszcze nie pomierzyłem,  ale jak możesz zobacz na foto jak wygląda stan bateri na odpalonym. 

Po odpaleniu na MMi pokazało odziwo tylko 50%, zgasiłem, wskoczyło 2 kreski więcej, odpaliłem, zgasiłem i wskoczyło  na 100% ...

 

20210415_202113.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dlatego te pomiary nie są miarodajne. Kondycję aku musisz sprawdzić urządzeniem do tego przeznaczonym. Wystarczy, że po drodze z aku do sterownika gdzieś jest słaby styk i już pomiar na MMI i odczytany z VCDS możesz sobie... wiesz co:wink:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Vcds w silniki nie mogę wybrać bloków pomiarowych.

20210416_162455.jpg

20210416_162527.jpg

20210416_162902.jpg

Opublikowano (edytowane)

W B8 musisz wejść w rozszerzone bloki pomiarowe. Silnik jest na protokole UDS wiec rozrzerzone bloki pomiarowe. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Czy te pomiary miernikiem były oba na pracującym silniku?

Opublikowano

Oba były na pracującym silniku. Teraz odpiąłem klemy z baterii i zmierzyłem to wyszło 12.40 na samej baterii. Dałem ja teraz do ładowania.

Opublikowano

Jak podładujesz aku, zmierz miernikiem na klemach pokazuje. Następnie miernikiem ile dochodzi na bezpieczniki w desce oraz z tyłu. Następnie trzeba zmierzyć także miernikiem, czy napięcie dochodzi do zegarów oraz do sterownika ABS oraz sterownika samopoziomu. 

Opublikowano (edytowane)

Ok.

A sterownik samopoziomu gdzie się znajduje ?

Edytowane przez radzio06
Opublikowano (edytowane)

Za schowkiem. Masz skrętne czy nieskrętne bixy?

 

20210416_205509.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Mam skrętne.

Opublikowano (edytowane)

Ok. Sterownik samopoziomu ma 26to pinową kostkę. Na pin nr 23 wchodzi czarno-zielony przewód zasilający. Idzie on z bezpiecznika nr 6 po lewej stronie deski. Zmierz miernikiem czy na bezpieczniku masz napięcie i czy dochodzi do sterownika na pin 23.

20210416_212045.jpg

20210416_211755.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Z tyłu zegarów masz 32 pinową kostkę. Dla roczników do kwietnia 2009 zasilanie znajduje się na pinie 31 i 32, dwa brązowo-czerwone przewody idą one z bezpiecznika nr 6, rząd ST2 na rysunku, deska rozdzielcza strona pasażera. 

20210416_212800.jpg

20210416_214001.jpg

20210416_213808.jpg

Opublikowano (edytowane)

Super Ok

A więc bateria lądowała się 12 godzin. Sprawdziłem miernikiem baterie i wyszło 12.40 a po zapaleniu na mmi nie było full nawet...

Edytowane przez radzio06
Opublikowano
2 godziny temu, radzio06 napisał:

Super Ok

A więc bateria lądowała się 12 godzin. Sprawdziłem miernikiem baterie i wyszło 12.40 a po zapaleniu na mmi nie było full nawet...

Po 12 godz. ładowania tylko 12,4 V to zdecydowanie za mało.

Czy to aku jest  AGM? Jeżeli tak, to czy prostownik do ładowania jest przystosowany do AGM?

Opublikowano

Bateria zwykla beż AGM, bez start stopu

Opublikowano

Więc tak. 

Zasilanie na liczniku jest w Pinie 31 i 32

Sterownik Abs zasilanie na Pinie 1 i 25

 

Getway Temic zasilanie na Pinie 1 I 14

Samopoziom tez ma zasilanie 

Hamulec postojowy  na 14 Pinie 

Parktronik brązowa kostka szersza na 1 Pinie.  

Siedząc w bagażniku nagle po raz pierwszy zapikaly błędy na liczniku. Licznik ożył jak pierwszym razem tj. Wywalił wszystkie błędy ale obromierz  nie działał i kierunki nie migały na liczniku. Po czym zgasł. Bateria na mmi już tylko 2 kreski i slabo kręci  

20210417_174115.jpg

Opublikowano

Kup nowe aku, wrzuć i zakoduj w 19. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...