DarekS4 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) Sądzę że problem u Ciebie jest taki że kiedy masz ustawić kierownice na wprost to czujnik pokazuje Ci odchylenie w kącie skrętu. Miałem tak kilka razy. Ja używam akurat Odisa a tam jest trochę prościej, ale zawsze jak kończyło się niepowodzeniem to własnie z tego powodu. Ja zawsze przestawiałem kierownice delikatnie żeby było 0 i wtedy weszło. O, Muskel też o tym pisał 8 godzin temu, Muskel1 napisał: Tak, koła na prosto, kierownica na prosto musi być 0 Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez DarekS4
Dev Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Ale tam się świeci ABS, więc żadne adaptacje nie pomogą, najpierw trzeba sprawdzić co nie halo a potem reszta.
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 ABS się pali, bo włączyłem przypadkiem test drogowy, a nie można skończyć tego testu póki nie będzie działać mi kierownica.
Muskel1 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 2 godziny temu, DarekS4 napisał: Sądzę że problem u Ciebie jest taki że kiedy masz ustawić kierownice na wprost to czujnik pokazuje Ci odchylenie w kącie skrętu. Miałem tak kilka razy. Ja używam akurat Odisa a tam jest trochę prościej, ale zawsze jak kończyło się niepowodzeniem to własnie z tego powodu. Ja zawsze przestawiałem kierownice delikatnie żeby było 0 i wtedy weszło. O, Muskel też o tym pisał Tak, kierownica musi być na prosto i czujnik musi pokazywać wartość 0, max. dopuszczalne odchylenie to +1,5° -1,5°
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Dzis będę walczyć dam znać jakie efekty
DarekS4 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Ciekawostka. Mi po zrobionej zbieżności w leonie 2013r. gdzie wymieniałem pompę ABS i adaptowałem kąt skrętu na prostych kołach czujnik pokazywał ok 4% odchylenia. musiałem tak ustawić kierownice żeby mieć 0%
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Więc tak, na prostych kołach mam trochę więcej niż 0° koło 0.5-1, mam tą kalibracje czujnika g85 w nastawach podstawowych, ale nie mogę uruchomić jej pisze mi, że warunki brzegowe nie zostały spełnione być może muszę zrobić coś istotnego żeby to poszło. Kalibracje zaczynam włączać jak mam kąt 0° I nie idzie wyskakuje mi ten błąd
Muskel1 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Musiałeś gdzieś podać kod dostępu?
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Tak automatycznie jak wchodzę w nastawy pokazuje się 40168, albo dostęp upoważniony I ten kod też się wklepuje. Wsyztsko się zatwierdza tylko nie mogę włączyć tej kalibracji
Muskel1 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Być może jest tak, jak kolega @Dev napisał. Dopuki ABS wali tym błędem, nie przyuczysz bo warunki nie są spełnione. Może odłącz sterownik ABS od napięcia na chwilkę. Nie wiem czy to zakończy ten test drogowy automatycznie.
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) Test drogowy zakończy się jak kierownica czyta kąt skrętu, trzeba pojezdzic i samo gaśnie, ale jak nie mam skalibrowanego czujnika kątu to się pali przez to i w abs mam też błąd czujnika kąta skrętu-brak nastaw podstawowych, póki nie włączyłem tego testu przypadkiem to ABS mi się nie palił.Być może najpierw trzeba to położenie krańcowe wyuczyć, ale z tego co wiem to też musi być skalibrowany czujnik kąta skrętu... Jakiś warunek nie jest spełniony próbowałem włączyć na zgaszonym silniku, na odpalonym na P, N, D i nie idzie. Może jakaś głupota. Jak odłączę sterownik ABS to nie wiem czy czytać będzie prędkość kół i wtedy kalibracja nie pójdzie :/ Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez 0000pawel
Muskel1 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Sterownik ABS odłączyć tylko na chwilę nie do kalibracji. Chodzi o to, żeby się zresetował. Następnie podłączyć go ponownie i dopiero próbować jeszcze raz przyuczyć kąty w 16.
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 1 minutę temu, Muskel1 napisał: Sterownik ABS odłączyć tylko na chwilę nie do kalibracji. Chodzi o to, żeby się zresetował. Następnie podłączyć go ponownie i dopiero próbować jeszcze raz przyuczyć kąty w 16. Dobra spróbuje w ten sposób
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 13 minut temu, Dev napisał: jakie błędy są w ABSie ? 03 Brakes Opis sytemu: ESP8 front Numer oprogramowania: 8K0907379CN Wersja oprogramowania: 0020 Numer sterownika: 8K0907379CN Wersja sterownika: H09 Numer seryjny: -------------- Długie kodowanie: 179DC401 Kody błędów: 01486 - System function test activated static 00778 - Steering angle sensor Please read DTC static
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 18 minut temu, Muskel1 napisał: Sterownik ABS odłączyć tylko na chwilę nie do kalibracji. Chodzi o to, żeby się zresetował. Następnie podłączyć go ponownie i dopiero próbować jeszcze raz przyuczyć kąty w 16. Niestety nie podziałało, ABS nie zgasł te same błędy, przy probie kalibracji ten sam błąd "warunki brzegowe nie zostały spełnione"
Muskel1 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Byc moze odb11 tego nie ogarnie. Trzebaby wyprobowac vcdsem.
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Walczę z tym problemem już od dłuższego czasu, a KTS da radę?
Muskel1 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Nie mam pojęcia bo z tym nie pracowałem. Mogę na temat vcds się wypowiedzieć.
0000pawel Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 No nic będę się odzywać, jak coś zdziałam. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się