AndrzejK. Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Rozumiem,że sporo jezdziłeś czy z innego powodu?
rybus85 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 +/- 35 tys w roku. Bywało pod 40. Od tego auto jest żeby jeździło a nie na nie patrzeć.
AndrzejK. Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 No to faktycznie pojeździłeś. Ale jeżdżąc też można na nie patrzeć....
rybus85 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Dlatego trochę marek olejów sprawdziłem. I najwięcej na Motulu i Mobilu jeździłem. Mobil został na stałe. I w sumie nic złego nie mogę powiedzieć
Patryk audi a4 Opublikowano 2 Maja 2021 Autor Opublikowano 2 Maja 2021 W dniu 15.04.2021 o 11:32, AndrzejK. napisał: Jest temat olejowy, poczytaj.... A tak na szybko, wygląda na 5W30 na wpisie. Zalej zgodny z normą 5W40 i niekoniecznie Motula ( dużo osób się do niego " przyzwyczaiło", a jest on taki sobie...) W zależności od zasobności portfela np. Ravenol, Valvoline, LM. Zgodny z normą to jaki polecasz? Lique moly jeśli można wiedzieć. Bo jest ich pełno a jaki według ciebie jest zgodny z normą?
MaTeo85 Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 Naprawdę masz tak wielki problem z dobraniem oleju do prostego silnika? Kup na jaki Cię stać i jaki Ci się spodoba. https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/#oww:/api/v1/oww/1001/POL/POL/1/d9fe4c31099efeab/ec7aeb1bb49d0063/77fd61e1117299d7fc253f377027ab1a/
Patryk audi a4 Opublikowano 2 Maja 2021 Autor Opublikowano 2 Maja 2021 28 minut temu, MaTeo85 napisał: Naprawdę masz tak wielki problem z dobraniem oleju do prostego silnika? Kup na jaki Cię stać i jaki Ci się spodoba. https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/#oww:/api/v1/oww/1001/POL/POL/1/d9fe4c31099efeab/ec7aeb1bb49d0063/77fd61e1117299d7fc253f377027ab1a/ Różni to się czymś?
KINIAM Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 (edytowane) Oleje maja inne parametry lepkości kinematycznej. Ten pierwszy "lekkobieżny" ma lepszą pompowalność , czyli szybciej dociera do najdalszych miejsc w silniku, ma mniejsze opory podczas rozruchu ale i słabszy film olejowy w temperaturach roboczych silnika. Ten drugi jak lubisz depnąć i dłuższe trasy. Oleje są trochę inaczej "blendowane" jeśli chodzi o bazy i dodatki. Jeden i drugi sprawdzi się w ALT ku. Dane parametrów olejów sprawdzaj na niemieckiej stronie Liqui Moly, więcej danych. I nie wlewaj ON do baku. Edytowane 2 Maja 2021 przez KINIAM
AndrzejK. Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 2 godziny temu, Patryk audi a4 napisał: Zgodny z normą to jaki polecasz? Lique moly jeśli można wiedzieć. Bo jest ich pełno a jaki według ciebie jest zgodny z normą? Serio?? W dalszym ciągu "lecisz" w dwóch tematach o tym samym? Ja lubię zadbać o auto/silnik, ale widzę, że są ambitniejsi ode mnie.... Ale niech będzie odpowiem Ci ostatni raz. Najważniejsze abyś dobrał olej zgodny z normą do silnika. W serwisie "normalnym" czyli wymiana co rok lub 10k km (wskazany tylko i wyłącznie taki dla dobra silnika) kierujesz się normą 502 00. We wspomnianej normie masz różne lepkości oleju, ale najlepszym będzie 5W40 i tym się kieruj przy wyborze. Co do samych marek oleju, zależy co chcesz kupić względem ceny....jeżeli chcesz coś z wyższej półki to np. Ravenol VST5W40 lub jeden z powyższych LM (wybrałbym Ravenol), natomiast jeżeli zadowolisz się średnią półką to spokojnie daje radę Valvoline SynPower lub np. Eurol (mocno zachwalany również). I żeby podsumować co napisałem powyżej, uwierz na słowo, że jeżeli używasz auto "normalnie", a do takiej eksploatacji ten silnik jest stworzony to którykolwiek z powyższych oliw nie wlejesz to będzie dobrze (jeżdżę już "chwilę" autem z tym silnikiem). Najważniejsze w tej całej zabawie z olejami jest ich TERMINOWA wymiana łącznie z filtrem oczywiście i jest wszystko w porządku (przynajmniej ja tak mam) i nie rotowanie co chwilę innym olejem (masz wtedy namiar na bieżąco w jakiej kondycji jest silnik co przy zmianie na coś innego robi się to trudne (każdy olej mniej lub więcej rózni się od siebie składem) Mam nadzieję,że w końcu rozwiałem wszelkie Twoje wątpliwości w tym zagadnieniu.....
Patryk audi a4 Opublikowano 2 Maja 2021 Autor Opublikowano 2 Maja 2021 26 minut temu, AndrzejK. napisał: Serio?? W dalszym ciągu "lecisz" w dwóch tematach o tym samym? Ja lubię zadbać o auto/silnik, ale widzę, że są ambitniejsi ode mnie.... Ale niech będzie odpowiem Ci ostatni raz. Najważniejsze abyś dobrał olej zgodny z normą do silnika. W serwisie "normalnym" czyli wymiana co rok lub 10k km (wskazany tylko i wyłącznie taki dla dobra silnika) kierujesz się normą 502 00. We wspomnianej normie masz różne lepkości oleju, ale najlepszym będzie 5W40 i tym się kieruj przy wyborze. Co do samych marek oleju, zależy co chcesz kupić względem ceny....jeżeli chcesz coś z wyższej półki to np. Ravenol VST5W40 lub jeden z powyższych LM (wybrałbym Ravenol), natomiast jeżeli zadowolisz się średnią półką to spokojnie daje radę Valvoline SynPower lub np. Eurol (mocno zachwalany również). I żeby podsumować co napisałem powyżej, uwierz na słowo, że jeżeli używasz auto "normalnie", a do takiej eksploatacji ten silnik jest stworzony to którykolwiek z powyższych oliw nie wlejesz to będzie dobrze (jeżdżę już "chwilę" autem z tym silnikiem). Najważniejsze w tej całej zabawie z olejami jest ich TERMINOWA wymiana łącznie z filtrem oczywiście i jest wszystko w porządku (przynajmniej ja tak mam) i nie rotowanie co chwilę innym olejem (masz wtedy namiar na bieżąco w jakiej kondycji jest silnik co przy zmianie na coś innego robi się to trudne (każdy olej mniej lub więcej rózni się od siebie składem) Mam nadzieję,że w końcu rozwiałem wszelkie Twoje wątpliwości w tym zagadnieniu..... Dzięki za odpowiedź. Musiałem się trochę zagłębić w temat bo po kupnie samochodu wiem tylko że jeździł na 5w30. Ani marki ani nic więcej. Zmienię na 5w40 i tak chyba będzie najlepiej
AndrzejK. Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 (edytowane) Spoko.... Tak na marginesie jak już tak dbasz o nowy zakup to wymień sobie profilaktycznie filtr paliwa (zakładałem Knechta, taki miałem ori), oraz sprawdz lub najlepiej wymień olej w skrzyni biegów tym bardziej jak nie masz precyzyjnego info z wcześniejszej eksploatacji auta. Ja zalałem do skrzyni "na bogato" oryginał, ale cena jest mało atrakcyjna dla klienta.....alternatywnie użytkownicy zalewają zamiennik Ravenol MTF -2 75W80 i sobie też chwalą pracę skrzyni. Ja się nie wypowiem, bo nie mam praktycznej wiedzy o tym oleju. Edytowane 2 Maja 2021 przez AndrzejK.
Patryk audi a4 Opublikowano 3 Maja 2021 Autor Opublikowano 3 Maja 2021 W dniu 2.05.2021 o 18:16, AndrzejK. napisał: Spoko.... Tak na marginesie jak już tak dbasz o nowy zakup to wymień sobie profilaktycznie filtr paliwa (zakładałem Knechta, taki miałem ori), oraz sprawdz lub najlepiej wymień olej w skrzyni biegów tym bardziej jak nie masz precyzyjnego info z wcześniejszej eksploatacji auta. Ja zalałem do skrzyni "na bogato" oryginał, ale cena jest mało atrakcyjna dla klienta.....alternatywnie użytkownicy zalewają zamiennik Ravenol MTF -2 75W80 i sobie też chwalą pracę skrzyni. Ja się nie wypowiem, bo nie mam praktycznej wiedzy o tym oleju. A powiedz mi jeszcze jak już tak rozmawiamy o olejach. Mówisz że na spokojnie mogę sobie przejść z 5w30 na 5w40 bez żadnej płukanki itd. Okej spoko. A czemu na różnych filmach na yt i ogólnie mówią żeby jak Amen w pacierzu przestrzegać drugiej liczby? Czyli jej nie zmieniać?
AndrzejK. Opublikowano 3 Maja 2021 Opublikowano 3 Maja 2021 Poczytaj, jest temat olejowy - wszystkiego się dowiesz i zrobisz jak uważasz....
Raven1209 Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 W dniu 22.04.2021 o 22:56, Patryk audi a4 napisał: Dzięki za pomoc kolego. A jeśli chodzi o oleje liqui moly 5w 30 bądź 5w40 to jaki do niego dobry by był bo pełno tych rodzajów LM ma dosyć dobre oleje serii Synthoil(ze względu na dobre bazy), reszta przeciętna ale pod ALT to tak średnio. Synthoil High Tech 5W40\0W40 są spoko ale wyłącznie pod silniki, w których ktoś wywalił katalizator bądź pod starsze konstrukcje z normami 502/505(i tak lepszy i tańszy jest Ravenol VST). Jak masz katalizator a ALT piją dużo oleju to wyłącznie oleje z niskim poziomem SAPS. ZNACZNIE wpłynie to na żywotność katalizatora, który kosztuje swoje. Nie masz kata? Możesz lać Synthoil High Tech 5W40(chyba że jeździsz w zimnym klimacie to 0W40). Masz kat i chcesz mieć czyściej w komorze spalania i wydechu? Szukaj coś z niskim poziomem SAPS. LM nie ma nic opartego na PAO\Estry w tej kategorii do zaoferowania. Natomiast olejów opartych na HC jest masa i większość z nich jest warta rozpatrzenia(czynnikiem decydującym jest cena i podejście do samochodu).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się