Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palący się econ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

Dwa dni temu zaparkowałem w miejscu gdzie kamienie z przodu miałem w martwym polu, ale myśle będę pamiętać żeby cofnąć i wyjechac(oczywiście zapomniałem i ruszyłem do przodu) delikatnie przejechane plastyki od dołu na szczęście nic poważnego... ale kilka chwil potem włączam klime pali się econ i nie chce wyłączyć, klima była nabijaną rok temu z reszta patrzyłem w zawór i jak nacisnę to słyszę, ze jest. Idąc dalej jak powiedziałem koledze o tym wszystkim patrzymy pod auto i widać rysy na głównie lewej stornie przodu ale również mozliwe ze lekko oberwał taki dość gruby waż wydaje mi się, ze on jest od klimy bo śledziliśmy jakby gdzie idzie itd. Teraz meritum mozliwe, ze go uszkodziłem ale tego nie widzę? Wymiana węża czy jakiś patent ja sprawdzenie tej klimy bez kompa?

Opublikowano

Nie masz czynnik i stąd się świeci econ. NIe jeździj tak, bo zarżniesz klimę i zamiast naprawić to za 500zł to wydasz co najmniej 3tys. Tu sprężarka chodzi cały czas, bo jest bez sprzęgła, i w tej chwili się powoli zaciera z braku czynnika i smarowania.

Prócz wymiany uszkodzonych elementów obowiązkowo osuszacz i dysza do wymiany.

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

Nie masz czynnik i stąd się świeci econ. NIe jeździj tak, bo zarżniesz klimę i zamiast naprawić to za 500zł to wydasz co najmniej 3tys. Tu sprężarka chodzi cały czas, bo jest bez sprzęgła, i w tej chwili się powoli zaciera z braku czynnika i smarowania.

Prócz wymiany uszkodzonych elementów obowiązkowo osuszacz i dysza do wymiany.

W b6 na econ sprężarka nie chodzi 

Opublikowano
Teraz, Mateusz218 napisał:

W b6 na econ sprężarka nie chodzi 

Chciałbyś.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Po włączeniu klimy nawet jej nie słychać i widać, ze sprzęgło stoi wiec nie daje sygnału na start.

Opublikowano
14 minut temu, Mateusz218 napisał:

W b6 na econ sprężarka nie chodzi 

bzdury wypisujesz, chodzi aż miło

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
9 minut temu, Mateusz218 napisał:

Po włączeniu klimy nawet jej nie słychać i widać, ze sprzęgło stoi wiec nie daje sygnału na start.

a jaki ma mieć sygnał na sprzęgło? w tym modelu klimy sterowanie odbywa się przez zawór który jest zamontowany w korpusie sprężarki. A koło pasowe ma tylko sprzęgło zrywalne które zabezpiecza pozostały osprzęt w sytuacji zatarcia kompresora klimy

Opublikowano

Okej, dzięki za materiał + dzięki za uzupełnienie wiedzy na temat kompresora, ale czy moment w którym uderzyłem lewa str auta ma znaczenie do całej akcji z econ?

Opublikowano

A umiesz czytać ze zrozumieniem? Jak uszkodziles chłodnicę albo przewód klimy to czynnik uciekł i sie świeci econ z braku ciśnienia w układzie. Jak przed uderzeniem było dobrze to innych możliwości nie ma. A może krasnoludki się bawiły zaworkiem pod maską:eusathink:

Jedz do speca niech sprawdzi szczelność i wymieni to co trzeba. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ok, dzięki chłopaki za odpowiedzi, niestety czas żeby podjechać do speca będę miał na weekend do tego cxasu wstrzymać się z włączaniem nawiewów?

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Mateusz218 napisał:

Ok, dzięki chłopaki za odpowiedzi, niestety czas żeby podjechać do speca będę miał na weekend do tego cxasu wstrzymać się z włączaniem nawiewów?

Nie ważne czy nawiew włączony czy nie - sprężarka jest zawsze załączona.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
7 minut temu, Mateusz218 napisał:

Ok, dzięki chłopaki za odpowiedzi, niestety czas żeby podjechać do speca będę miał na weekend do tego cxasu wstrzymać się z włączaniem nawiewów?

przesiądź się na rower w takim razie.

W tym modelu auta i prawie wszystkich nowszych kompresor klimy pracuje NONSTOP, zawsze wraz z odpalonym silnikiem, to na jakiej wydajności to już inna historia, ale zatrzeć go bez czynnika można w kilka minut (tu zależne jest to od bardzo wielu czynników) albo będziesz miał szczęście i będzie ok po nabiciu układu czynnikiem, albo nie i trzeba będzie wymienić kompresor, skraplacz, osuszacz, wypłukać układ itp. Rachunek za minimum 3k PLN.

Co zrobisz zależy od Ciebie

Opublikowano

Witam. Jak w temacie. Świeci econ non-stop.

1. Gdzie znajduje się przekaznik od klimatyzacji? 

2. Wiatrak od klimy stoi- podłączony na krótko działa.

3. Nie wiem jak spręzarka i sprzęgło bo nie mam kanału.

4. Błędów z klimy brak.

5. Czynnik nabity

6. Czy da się jakoś zdiagnozować moduł wiatraka znajdujący się na wiatraku?

Opublikowano

Test wyjść w vcds. 

Opublikowano

Na co tam zwracać uwagę? bo rozumiem że sam test wyjść nie pomoże w diagnozie pacjenta modułu? A gdzie ten nieszczęsny przekaźnik bo nie mam pod kierownicą

Opublikowano

Nie masz bo go nie ma, to nie polonez że wszystko na przekaźnikach jest zrobione. Poczytaj forum a wszystko będziesz wiedział co sprawdzić, gdzie i jak.

Podpowiem, w Twoim silniku wiatrak nie koniecznie musi startować od razu.

Opublikowano

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedz. Dlatego tu piszę bo na forum czytam i czytam i nie widzę rozwiązania problemu. Na tescie wyjść wiatrak normalnie załącza się.

Opublikowano

No i wyszło. Wcześniej podłączałem nie było błędów a teraz wyskoczył czujnik wysokiego ciśnienia G65. Na ciśnieniu sprężarki pokazuje 3bary. Chyba ulotnił się gaz...

Opublikowano (edytowane)

Panowie nie chce się wymadrzać ale to nie jest tak, że kompresor nie pracuje do czasu, jak sprzęgło się załączy? Koło pasowe sprzęgła kręci się cały czas wraz z obrotami silnika ale sam kompresor stoi w miejscu, załącza się dopiero po włączeniu "AUTO" lub wyłączeniu ECON, o ile jest układ napełniony i elektrozawór pozwoli na właczenie sprzęgła..

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...