Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B7 Ibis White by Yogi


yogi_1997

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio przesiadłem się na znienawidzoną, a zarazem uwielbianą S4 B7 z 2007r, sprowadzona z USA z przebiegiem 100k mil. Nie była ona sprowadzane dla mnie na zlecenie, a odkupienie od osoby która sprowadzała dla siebie na handel. Ale ma to swoje plusy (- to wieksza cena :D) bo już w pl, mogłem dokładnie ja obejrzeć, przeleciec miernikiem, a znajomy z aso audi posprawdzał kompem z pracy czy wszystko ok. 

Jak to eSa wyposażona dobrze, w sumie praktycznie oprócz parktronika (co dziwne),  RNS'e, zmieniarki i lodówki nie zauważyłem, aby czegoś brakowało :) choć pewnie się znajdzie ale z najważniejszych:

- skrzynia manual

- bi-xenon skrętny

- fotele recarl pół skóra, pół alcantara, wysuwana półka na podudzia, elektryk+pamięć

- czarne wnętrze

- listwy carbon

- lusterka fotochrom

- wydech Milltek

- gwint Vogtland

Itd

Uszkodzona przodem, ale na szczęście uszkodzony tylko błotnik, zderzak oraz maska. Do tego chłodnice. Połowa maja idzie do lakiernika. Do malowania maska, błotnik, orazz zderzak tył (odpryski i lekkie przetarcie) przedni  już zrobiony razem z grillem oraz listwami bocznymi. Reszta budy wg miernika nie ruszana progi słupki Itd, a jako, że auto z ciepłego stanu to rudej brak.

Po przyjeździe sprowadzający wymienił, chłodnice nowe (oprócz bocznych), węże od wspomagania, filtry i olej, nowe uszczelki pokryw zaworów (mam zdjęcia walków, stan jak nowe, czyściutko), nabita klima, kilka węży itp. Wszystko aby auto było jezdne.

Plany na dzień dzisiejszy, to odizolowanie słynnego kolektora podkładkami + zaworki zwrotne oleju i dysza + uszczelki podstawy filtra + klapa kolektora (ale problemem są śruby nylonowe i musiałem zamówić u chińczyka więc poczekam z 2 tyg jeszcze). Zrobić otwory w atrapie halogenu aby więcej powietrza szło na chłodnice boczne. Po lakierowaniu, lekka korekta. Jak kupie karcher to na jesień zakonserwuje ją cała woskiem od spodu. Wymienić profilaktyczne świece bo są w aucie jeszcze sprzed sprowadzenia. Wnetrze lamp na czarno. Na jesień dojdzie sprzęgło bo na zimnym w dni gdzie temp zbliżała się do 0°C 1, 2 i R wchodzi z lekkim oporem, wymiana oleju w dyfrze oraz skrzyni. O dziwo tarcze, klocki, zawieszenie wygląda jak nowe. Na trzepaku na przeglądzie wszystko ideolo. A najważniejsze, to zamówić zestaw do sprawdzania kompresji, hamownia oraz upolować ciekawe 19' na lato. 

Pewnie za 3/4 tyg jak auto będzie po polerce, wrzucę więcej zdjęć.

 

 

20210426_125439.jpg

20210421_181649.jpg

20210414_141951.jpg

Edytowane przez yogi_1997
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo, szanuje takie nierozsądne zakupy :thumbup1: wyserwisować i cieszyć się bulgotem pod maską, cudowne auto, za dbanie odwdzięczy się naprawdę porządną dawką radości z jazdy. Jeździłem kilkoma wersjami B6, B7, różne silniki, moce, zawieszenia - S4 w tej budzie to zupełnie inna bajka. Kosztowny temat, serwis potrafi zaboleć, ale takich aut już nie ma. Jeszcze manual ! :hi:No i Vogtland to do tej pory najwygodniejszy gwint na jakim jeździłem :cool1: szanuje. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HOLMATRO napisał:

Brawo, szanuje takie nierozsądne zakupy :thumbup1: wyserwisować i cieszyć się bulgotem pod maską, cudowne auto, za dbanie odwdzięczy się naprawdę porządną dawką radości z jazdy. Jeździłem kilkoma wersjami B6, B7, różne silniki, moce, zawieszenia - S4 w tej budzie to zupełnie inna bajka. Kosztowny temat, serwis potrafi zaboleć, ale takich aut już nie ma. Jeszcze manual ! :hi:No i Vogtland to do tej pory najwygodniejszy gwint na jakim jeździłem :cool1: szanuje. 

Fakt faktem każdy kto ze mną jeździ nie może się nadziwić, że tu jest gwint... miałem kiedyś Swetra mk4 2.8VR6 z gwintem KW V3, krocie kosztowało poprzednika to, ale komfort porównywalny gdzie ten 3x tańszy. Zobaczymy jak zachowa się na 19" i profilu 35. Wiadomo, z tyłu głowy mam, że jak coś jebnie to za serwis kupie 2 b6, ale cos za coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2021 o 14:37, yogi_1997 napisał:

 Zobaczymy jak zachowa się na 19" i profilu 35.

 

W dniu 27.04.2021 o 09:55, HOLMATRO napisał:

No i Vogtland to do tej pory najwygodniejszy gwint na jakim jeździłem :cool1: szanuje. 

Bez problemu na 19", moja też jest na Vogtlandzie i lato mam 19, przyjemnie się jeździ, mam wrażenie że wybiera ten zawias lepiej niż seria sline w 3.0tdi :)

A poza tym gratuluje, fajnie widzieć że ktoś ma równie nierozsądne podejście jak ja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pod "spożywczym" mówiłem ładnie wygląda :D 

i faktycznie jeszcze lepiej bulgocze :D 

podpicować trochę, koła ładne dorwać i miód malina :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V8 to V8 koniec i kropka. Tego dźwięku nic nie przebije. Bezawaryjnosci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2021 o 20:56, Rob@k napisał:

V8 to V8 koniec i kropka. Tego dźwięku nic nie przebije. Bezawaryjnosci. 

Po prawie rocznym obserwowaniu magicznego 1.8T w quattro, gdzie w fajnym wyposażeniu cena nie wiele odbiega od S4 wniosek wysunął się sam :) V8 jak nie teraz to kiedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne fanty od ASO... I chińczyka :) Niestety w ASO podobno już nie mieli 2 zaworów (w systemie były 2 i też zamówione zostały 2, a doszedł 1, mieli jakiś błąd) więc z alledrogo zamówię drugi razem z kompletem świec. Klapa karbon, dystanse pod kolektor itd będzie w przyszłym tyg, więc można brać się za leczenie głównych bolączek tego silnika. (Przy 28°C temp zasysanego powietrza ~50°C co jest niedopuszczalne)

20210512_172515.jpg

20210510_175720.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny białas. Kolo 19" to mus bo te 17 giną w dodatku na gwincie:D Widzę w Osieku coraz więcej perełek :D Pozdro, może gdzieś spotkam pod kioskiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze czekam na 1 zawór oraz śruby nylonowe i wrzucę racje z wrzucenia izolatorów oraz modyfikacji kolektora ssacego :) Sprzęgło, podpora wału myślę, że zrobie w czerwcu, chyba, że lakiernik znowu termin przełoży :/ Zostało zamówić olej do skrzyni i dyfra, ale to chyba na jesień dopiero. Bo jak bym chciał robić wszystko od razu to by wypłat brakło :)

20210518_125850.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dolot zaizolowany jeszcze w USA, potężna różnica w jeździe latem. Spadek mocy nieodczuwalny w zupełności. W dolocie latem zawsze koło 27 stopni podczas jazdy, zimą  koło 5 stopni. Raz się zagadałem na postoju na parkingu z odpalonym autem, po kwadransie chodzenia na wolnych obrotach w dolocie miałem 60 kilka stopni, ruszyłem spod świateł - auto nie chciało jechać :zyzol:Przedmuchał się dolot, po kilku minutach znowu 25 stopni i rwało jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2021 o 13:26, HOLMATRO napisał:

Mam dolot zaizolowany jeszcze w USA, potężna różnica w jeździe latem. Spadek mocy nieodczuwalny w zupełności. W dolocie latem zawsze koło 27 stopni podczas jazdy, zimą  koło 5 stopni. Raz się zagadałem na postoju na parkingu z odpalonym autem, po kwadransie chodzenia na wolnych obrotach w dolocie miałem 60 kilka stopni, ruszyłem spod świateł - auto nie chciało jechać :zyzol:Przedmuchał się dolot, po kilku minutach znowu 25 stopni i rwało jak należy. 

Liczę na taki efekt. Na razie dzisiaj dostał nowe świeczki. Ale mordowałem się z godzinę... główny problem to wytargać cewki... czekam na ostatni zawor olejowy i biorę się do roboty. Uszczelka magistrali, podstawy oleju, oringi, zawory, dysze, śruby, dystanse, mata, klapa carbon, wszystko jest. A no tylko czekam na te nieszczęsne śruby nylonowe od chińczyka. Zamówiłem na 4 kolektory bo dopłatą niewielka, więc pewnie będę miał na odsprzedanie. A wieczorem regeneruje wlacznik świateł klimatronik oraz blokadę zamka.

20210520_123911.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj mi nr zaworów olejowych i skąd je brałeś, też muszę zmienić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HOLMATRO napisał:

Podaj mi nr zaworów olejowych i skąd je brałeś, też muszę zmienić 

Mi większość części zamawia mechanik :) dzięki temu mam i z pewnej ręki i taniej. Ale w aso mieli podobno ostatni oraz nie mieli oringu 3.55x22 pod podstawę filtra. Ale znalazłem na allegro. W opisie jest ze to oryginał to zamówiłem. Do tego dysza. Trzymaj rozpiska co potrzebne. Jak ściągasz kolektor to warto zamówić nowe uszczelki i oring do podstawy filtra + magistrali. Razem koszt może z 150, a grzechem nie wymienić od razu bo też często się pocą bbk w tamtych miejscach. Ja liczę, że jak zrobię zawory to rozrząd dłużej pożyje, bo aktualnie słychać go tylko z rana jak odpalam po nocy, ale dosłownie ułamek sekundy, choć czasem nawet nie.

ALLEGRO.PL

 

Zestaw.JPG.51dbafac0a4de83d12fec306fa2a765e.jpeg.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, HOLMATRO napisał:

Podaj mi nr zaworów olejowych i skąd je brałeś, też muszę zmienić 

Ten z lewej jest z ASO, ten z prawej z allegro. Więc ori myślę jest. Polecam brać no niewiele ich jest.20210521_121113.jpgjavascript:void(window.open(window.clickTag))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, yogi_1997 napisał:

Ten z lewej jest z ASO, ten z prawej z allegro. Więc ori myślę jest. Polecam brać no niewiele ich jest.20210521_121113.jpgjavascript:void(window.open(window.clickTag))

Kupiłem :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma przestojów :) z racji braku srub nylonowych, odnowiłem część plastików. Klimatronik, wlacznik świateł oraz blokada zamka. Na zdjęciu wygląda jakby była duża różnica ale w rzeczywistości niewiele się różni od ori. Niestety w klimatroniku odmalowałem tylko przyciski gdyż nie byłem w stanie wyjac pokręteł od regulacji grzanych d*p.... na szczęście guma na panelu w stanie idealnym więc wystarczyło tylko tyle. Jeszcze odnowie plastik wokół panelu szyb i będzie środek skończony (oprócz podsufitki) a w wtorek prawdopodobnie rozklejam lampy i maluje środki + wymiana wiązki w lampie bo już izolacja się sypie. Klej butylowy już na szczęście mam :)

20210522_200809.jpg

20210522_200857.jpg

20210522_200756.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne "akcje serwisowe" :) Czasem zdarzało się, że żaden bieg nie chciał wskoczyć. Po rozebraniu mieszka okazało się, że rozregulował sie układ wybieraka. 1 śruba, przesunięcie wybieraka o dosłownie 2-3mm i biegi wchodzą jak w nowym aucie :) niestety zdjęcia brak. Auto aktualnie u lakiernika więc mam okazję i kilka dni aby pomalować chromy w lampie, bo jedna lekko paruje. Ale mam dylemat czy malować na połysk czy mat :/ Duży plus, że mam stara lampę i mogłem poćwiczyć rozklejanie. I tu moje zdziwienie bo klosz plastikowy, a sam klej puszczą po 2 minutach grzania opalarka :)

20210525_172142.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...