Żywy3021 Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 Witam, potrzebuję pomocy odnośnie luzu prawej półosi od strony pasażera jak złapię za flanszę jest spory luz góra- dół i teraz co robić czy wymiana łożysk pomoże, czy jak było jeżdzone na takim luzie to już mechanizm został uszkodzony i nie warto inwestować w tą skrzynie tylko kupić drugą, auto jest świeżo kupione i nie wiadomo kiedy się to stało co i jak tak że prosił bym o jakąś podpowiedź bo mam mętlik w głowie co robić.
Dev Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 Zmień łożyska i po kłopocie. Co prawda nie jest to łatwe zadanie ale do ogarniecia
\baker35 Opublikowano 6 Maja 2021 Opublikowano 6 Maja 2021 Witam, mam ten sam problem w skrzyni manualnej ,luz na flanszy od strony pasażera, dodatkowo czasami dochodzą drgania w różnych prędkościach, pytanie moje ,czy ktoś zna numery łożysk ? Ogólnie co jest potrzebne z części aby to wymienić? Części ori z aso czy zamienniki ? Pozdrawiam.
Żywy3021 Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Opublikowano 7 Maja 2021 Łożyska są dostępne w serwisie niestety do najtańszych nie należą koszt jednego łożyska to około 300zł potrzebne są dwa jedno jest mniejsze drugie większe, potrzebujemy również oring dekla i uszczelniacz półosi. A tu podaje nr łożysk 0B4409123E i drugie 0B4409218C
Dev Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 1 godzinę temu, Żywy3021 napisał: Łożyska są dostępne w serwisie niestety do najtańszych nie należą koszt jednego łożyska to około 300zł potrzebne są dwa jedno jest mniejsze drugie większe, potrzebujemy również oring dekla i uszczelniacz półosi. A tu podaje nr łożysk 0B4409123E i drugie 0B4409218C Potrzebne są trzy łożyska i dwa uszczelniacze Poza jednym łożyskiem wszystko można kupić w zanienniku
Żywy3021 Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Opublikowano 8 Maja 2021 16 godzin temu, Dev napisał: Potrzebne są trzy łożyska i dwa uszczelniacze Poza jednym łożyskiem wszystko można kupić w zanienniku Mówisz że trzy łożyska a to trzecie to które masz na myśli i ten drugi uszczelniacz ???
Dev Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 7 godzin temu, Żywy3021 napisał: Mówisz że trzy łożyska a to trzecie to które masz na myśli i ten drugi uszczelniacz ??? Nie wiem które masz na.mysli te dwa lozyska i ten pierwszy uszczelniacz
Żywy3021 Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Opublikowano 8 Maja 2021 (edytowane) Chodzi mi o te dwa łożyska jak na tym filmiku wklejam link A Gdzie jest to trzecie o którym pisałeś ??? Edytowane 8 Maja 2021 przez Żywy3021
Dev Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 (edytowane) 49 minut temu, Żywy3021 napisał: Chodzi mi o te dwa łożyska jak na tym filmiku wklejam link A Gdzie jest to trzecie o którym pisałeś ??? Trzeba przyznać że filmik jest doskonałym przykładem garażowego druciarstwa, poza tym nie jest pełnym opisem wymiany łożysk mechanizmu różnicowego. Wymiana jednego łożyska mija się z celem. Największym problemem jest wyrwanie zewnętrznej bieżni wewnętrznego łożyska. Odpal sobie ETKE online, tam masz wszystko co potrzeba. Edytowane 8 Maja 2021 przez Dev
Żywy3021 Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Opublikowano 8 Maja 2021 Zgadzam się z tobą że wymiana łożysk bez bieżni to bezsens totalny ale tam w komentarzach koleś pisze że wymieniał dwa łożyska i bieżnie tak że spoko tylko pytanie czy taka wymiana pomoże i nie będzie wyła skrzynia podczas przyspieszania i po rozpędzeniu przy odpuszczania gazu czy taka wymiana tylko tych łożysk pomoże czy jednak lepiej oddać skrzynie fachowcowi ??? Brak mi pomysłów co robić bo jak mam wydać kilka stówek na nic to lepiej dołożyć do drugiej skrzyni albo na regenerację tej
Dev Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 2 minuty temu, Żywy3021 napisał: Zgadzam się z tobą że wymiana łożysk bez bieżni to bezsens totalny ale tam w komentarzach koleś pisze że wymieniał dwa łożyska i bieżnie tak że spoko tylko pytanie czy taka wymiana pomoże i nie będzie wyła skrzynia podczas przyspieszania i po rozpędzeniu przy odpuszczania gazu czy taka wymiana tylko tych łożysk pomoże czy jednak lepiej oddać skrzynie fachowcowi ??? Brak mi pomysłów co robić bo jak mam wydać kilka stówek na nic to lepiej dołożyć do drugiej skrzyni albo na regenerację tej Nie ma sensu regenerować całej skrzyni bo padają tylko te dwa od mechanizmu różnicowego, dodatkowo wymienia się też łożysko na wewnętrznej półosi
Żywy3021 Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Opublikowano 8 Maja 2021 A to łożysko miałeś na myśli no tak bo jeśli ono złapię luzu to trzeba rozwiercać obudowę wbić pierścień i dopiero łożysko, no w sumię tak analizując to wszystko to faktycznie zaryzykuję i wymienię te łożyska dam znać czy pomogło jak nie zapomnę to zrobię parę fotek. Dzięki za odzew w temacie i podpowiedź
Dev Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 1 godzinę temu, Żywy3021 napisał: A to łożysko miałeś na myśli no tak bo jeśli ono złapię luzu to trzeba rozwiercać obudowę wbić pierścień i dopiero łożysko, no w sumię tak analizując to wszystko to faktycznie zaryzykuję i wymienię te łożyska dam znać czy pomogło jak nie zapomnę to zrobię parę fotek. Dzięki za odzew w temacie i podpowiedź Nic nie trzeba rozwiercac
\baker35 Opublikowano 10 Maja 2021 Opublikowano 10 Maja 2021 Które łożyska muszą być ori a które mogą być w zamiennik ?
Dev Opublikowano 10 Maja 2021 Opublikowano 10 Maja 2021 Godzinę temu, \baker35 napisał: Które łożyska muszą być ori a które mogą być w zamiennik ? które chcesz
Żywy3021 Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Opublikowano 26 Maja 2021 (edytowane) Łożyska wymienione lecz kasa i robota na marne bo jak wyła tak wyje łożyska kupiłem w ASO uszczelniacz i oring pokrywy koszt to 580zł za te części wklejam jeszcze link jak by ktoś chciał sobie wymieniać takie łożyska to niech dobrze zobaczy tą instrukcje bo oprócz łożysk trzeba jeszcze dobrać odpowiednie podkładki Audi Workshop Manuals > A4 Mk3 > Power transmission > 6-speed manual gearbox 0B3, front-wheel drive > Final drive, differential, differential lock > Exploded view - oil seals on gearbox > Renewing cover for final drive Edytowane 26 Maja 2021 przez Żywy3021
Prometeo7 Opublikowano 12 Września 2021 Opublikowano 12 Września 2021 Ja jestem po wymianie łożysk dyferencjału i kasowaniu luzu + wymiana uszczelniaczy i oleju - nic to nie dało. Co u mnie jest problemem? Nie hałas, a drgania podczas przyspieszania, zwłaszcza na wysokich biegach. Na jeździe próbnej "fachowiec" zapytał czy czuć różnicę, na co odpowiedziałem, że nadal czuć te drgania. Gość stwierdził, że przyczyny należy szukać już gdzie indziej - np. w kołach, bo luzu na dyfrze już nie ma. Ale przecież bicie kół czułbym cały czas, a tak nie jest. Zapytałem, czy to może być dwumasa, ale gość stwierdził, że dwumasę byłoby czuć nawet na postoju. Wczoraj wszedłem z ciekawości pod auto, poszarpałem za półoś i dalej jest właściwie identycznie jak było. Co ciekawe, szwagier, który jest mechanikiem mówił, że do jego warsztatu przyjeżdżają audice z jeszcze większym luzem na tej półosi, ale drgania w nich nie występują. Nie wiem już, co dalej robić, wcześniej zmieniłem prawy przegub wewnętrzny, bo był delikatny luz.
Żywy3021 Opublikowano 14 Września 2021 Autor Opublikowano 14 Września 2021 Może poduchy pod silnikiem jak obciążone jest auto i dajesz gazu to wszystko zaczyna drżeć, a poduchy w tych autach to newralgiczny punkt
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się