Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VCDS kodowanie rezerwy paliwa


Andrzejx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Gdy włączy się kontrolka rezerwy paliwa, na FIS pokazuje że mogę przejechać 70 km. Chciał bym zmienić np. na 120 km. Czy jest możliwość przekodowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zależy od stylu jazdy czyli od średniego spalania i nie za bardzo możesz zmienić to. Jak będziesz przez jakiś dłuższy czas jechał bardziej oszczędnie i dojedziesz do rezerwy to zapewne zasięg zwiększy Ci się na rezerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to wiem. Ale chodzi mi o przekodowanie tych 70 na więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiesz zasady działania..rezerwa nie zapala się od zasięgu a od stanu paliwa w zbiorniku i jest to chyba 8 litrów,i od ciebie zależy,ile na tych 8 litrach zrobisz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Andrzejx napisał:

Tak, to wiem. Ale chodzi mi o przekodowanie tych 70 na więcej.

Spróbuj jechać bardzo oszczędnie i zobaczysz że będziesz miał powyżej 100 km. U mnie zależnie od stylu jazdy w dwóch autach różnica zasięgu na rezerwie to około 50km i nic tu nie przekodujesz, no chyba że ciężkością nogi. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, dirty.73 napisał:

nie rozumiesz zasady działania..rezerwa nie zapala się od zasięgu a od stanu paliwa w zbiorniku i jest to chyba 8 litrów,i od ciebie zależy,ile na tych 8 litrach zrobisz..

Rozumiem zasadę działania/ciężka lub lekka noga/. Mam służbową Skodę i tam rezerwa zapala się przy 120 km. Interesuje mnie czy można przekodować.

Edytowane przez Andrzejx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Andrzejx napisał:

Interesuje mnie czy można przekodować.

To jednak nie rozumiesz zasady działania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, pelonek1 napisał:

To jednak nie rozumiesz zasady działania :wink:

Pytanie było proste. Czytaj ze zrozumieniem:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Andrzejx napisał:

Pytanie było proste. Czytaj ze zrozumieniem:wink:

Odpowiedzi ode mnie i od kolegi @dirty.73też uzyskaleś proste i raczej zrozumiałe, tak mi sie wydaje przynajmniej. Jeśli nie, to napisz czego nie rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja go rozumiem. On chce zmienić próg, jaki licznik ma zadany, aby rezerwa wyskoczyła na fisie. Ekspertem nie jestem ale w kodowaniach tego nie widziałem, przynajmniej w B6. Prawdopodobnie można to zmienić, edytując wsad licznika, a tu już trzeba mieć pojęcie żeby nie uwalić licznika na amen ?

 

Co do rezerwy, to nie zawsze tak jest. Często jak wyskoczy rezerwa na fisie, komputer specjalnie przekłamuje spalanie, aby kierowca jak najszybciej zatankował i nie grzał pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi to wiadomo,ale na 100% nie da się zakodować tak,aby rezerwa zapalała się przy określonym zasięgu,gdyż ta wartość jest zmienna i zależna od wielu czynników(prędkość,chwilowe zużycie paliwa,obciążenie,stan paliwa..),można za to próbować szukać,czy da się zmienić sygnalzację rezerwy przy większym stanie paliwa(jest np 8 litrów,a zmienić na np 12..)z tego co kojarzę,to  w bmw było to możliwe,tutaj pewnie też,bo ktoś,gdzieś to zapisał,kwestia jak to edytować..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tego zmienić kodowaniem. Musiałbyś grzebać w sofcie sterownika silnika, zmienić go programowo i na nowo go wgrać aby to zmienić. Rezerwa zapala się tak jak pisał kolega @dirty.73 przy osiągnięciu określonej ilości paliwa w baku. Pompa paliwa w baku ma pływak z potencjometrem. Gdy pływak osiągnie określoną wysokość, potencjometr podaje do sterownika wartość, która decyduje na podstawie softa aby uruchomić wskazanie rezerwy. W zależności od tego jakie jest średnie spalanie sterownik oblicza zasięg i pokazuje go na fisie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bmw,e39 np, jest programik NCS,czytało się z modułu dane,szukało się takiej opcji i zmieniało :)

TANK_SCHWELLE_RESERVE
    8_l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co da się zmienić to kalibrację średniego spalania na fise w adaptacji kanału 10 w zegarach (17). Kalibrując tam to średnie spalanie podwyższysz lub zmniejszysz pokazywany zasięg na wskazaniu rezerwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Muskel1 napisał:

Jedyne co da się zmienić to kalibrację średniego spalania na fise w adaptacji kanału 10 w zegarach (17). Kalibrując tam to średnie spalanie podwyższysz lub zmniejszysz pokazywany zasięg na wskazaniu rezerwy. 

Tylko co to zmieni, no chyba że zasięg na rezerwie to tak a z drugiej strony będzie przekłamywał średnie spalanie. Z reguły żeby spalanie było równe z dystrybutora do tego z fisa to i tak trzeba zwiększyć wartość w kanale 10. No ale tak, można tam wyprowadzić wartość od 85 do 115 jak dobrze pamiętam, z fabryki wyjeżdża równe 100 - tak miałem w dwóch audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej odpowiedź jest. Trzeba najprawdopodobniej edytować sterownik silnika aby wcześniej załączał rezerwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla aut z napędem quattro można dopasować ilość paliwa od kiedy rezerwa się zaświeci.

Sterownik (zegary)17 Adaptacje (10)

kanał/grupa 30

zapisana wartość domyślna  to 129.

Zmiana tej liczby/wartości o plus 1 lub o  minus 1,  powoduje zmianę o 1/4 litra (mniej więcej) paliwa. Liczbę można regulować od + 8 do - 8. Skutkuje to zmianą łącznie o 16 litrów paliwa. 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien? Ja wyczytałem, że 30 i 31 to wskazania pływaków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to one zmieniają objętość baku, zmieniałem je już i faktycznie zmienia to zasięg na baku i wskazanie rezerwy ale jest to oszukane. Do tego wskazówka paliwa pokazuje mi pół baku po przejechaniu 170 km, gdzie połowa powinna być przy 250. Bawiłem się tym bo zmieniałem licznik i miał inne wskazania. Nie potrafię go ustawić tak, aby wskazywał właściwie. Niby przy pełnym baku oba czujniki widziały po 30l ale jeden ma wartość 96 a drugi 124.. Muszę stary licznik podłączyć i zobaczyć jakie ma wartości, bo jest to denerwujące ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...