Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Późno nabiera mocy - 1,9TDI PD AVF. Prośba o analizę logów


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez kubabkb,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Mam problem ze swoim Audi A4 B6. Dosyć późno zaczyna mieć moc - czuć odejście dopiero około 2200-2300obr/min.

Zrobiłem logi i proszę fachowców o opinie gdzie powinienem zacząć szukać przyczyny?

 

001.PNG

001_004.PNG

003.PNG

003_008_011.PNG

003_011.PNG

004.PNG

008.PNG

010.PNG

011.PNG

011_010.PNG

Opublikowano

W tym wypadku to raczej standardowo sprawdzić podciśnienia, N75 jak i vacum.

Opublikowano

Witam ponownie, 

 

Zgodnie z tym co zasugerował Pieterb, podłączyłem zegar pod układ podcisnienia(przy gruszce turbo) i teoretycznie wartości podciśnienia są Ok, natomiast chyba pojawił się dodatkowy objaw, otóż wciskając pedał hamulca chyba wskazówka na mierniki podciśnienia powinna wykazać jakikolwiek ruch (podciśnienie powinno spadać) i po chwili powinno rosnąć. A u mnie nawet nie drgnie. 
Czy to normalne?? Dodam ze zauważam problemy z hamulcami bo pedał zachowuje się niestabilnie podczas hamowania, przy hamowaniu z większej prędkości i jednostajnym wciskaniu pedału hamulca, nie jest on stabilny i raz wpada troszkę głębiej, raz minimalnie zawibrruje. 
Czy to problem z serwo? Może pompa hamulcowa, może płyn hamulcowy stary... 

W kwestii późnego doładowania wiem, ze jeszcze muszę jakoś sprawdzić zawór n75. Jeszcze nie wiem jak... 

Opublikowano

rozwiazales problem?

 

Opublikowano

Niestety nie.

Nadal muszę podmienić n75 a w A4 B6 chyba nie obejdzie sie bez chociaż delikatnego zsunięcia zderzaka bo ciasno. Nie mam trochę czasu sie tym zająć.

W międzyczasie podmieniłem przepływomierz żeby wyeliminować inną potencjalną przyczynę późnego nabierania mocy ale z inną przepływką nic się nie zmieniło.

Załączam film ze sprawdzenia podciśnienia na mierniku. Czy ktoś może potwierdzić że taka wartość podciśnienia jest ok?

Oraz czy tak powinno sie zachowywać podciśnienie podczas wciskania pedału hamulca - w trakcie filmu ciskałem pedał i zero reakcji na mierniku.

Po zgaszeniu auta, kompletnie ucieka podciśnienie - też nie jestem pewien czy tak jest prawidłowo.

Opublikowano

Witam,

Załączam niżej film pokazujący zakres pracy sztangi przy turbo.

Odpinałem po prostu wężyk podciśnienia.

Może sie ktos wypowiedziec czy zakres pracy sztangi wygląda na prawidłowy? I czy nie działa zbyt wolno po podpięcia powrotnie podciśnienia?

Opublikowano

Załączam film ze sprawdzenia n75 w VAGu na bloku 011. 
widac, ze po załączeniu „ON” bardzo znikoma różnica doładowania się pojawia. 
Nie wiem czy dobrze to rozumiem, ale czy to świadczy o nieszczelności w układzie podcisnienia? Gruszka lub węże przed gruszką? 
 

Opublikowano
12 minut temu, cinek531 napisał:

widac, ze po załączeniu „ON” bardzo znikoma różnica doładowania się pojawia.

A ile byś chciał tam zobaczyć?

Opublikowano (edytowane)

Załącz inaczej te filmy bo się nie otwierają i nie można Ci nic poradzić

Edytowane przez bobikos
Opublikowano

Może teraz. 
skok sztangi podczas testu na basic settings grupa 011. 

Opublikowano

Jeżeli podciśnienie utrzymuje się na poziomie -0,5 to jest to zbyt mało. Powinien być ok -0,7 a nawet dochodzić do -0,9 jeśli pompa jest dobra, układ szczelny i nie ma odbiorów. Przy -0,5 auto faktycznie będzie mułowate. sprawdź po kolei wszystkie elementy układu, na początek sprawdź/wymień przewody podciśnienia, potem zmierz jakie podciśnienie wytworzy sama pompa, a następnie dołączaj odbiorniki i sprawdzaj kiedy przestaje trzymać podciśnienie. Nieraz zawory elektromagnetycznie nie trzymają, często też membrana od klapy gaszącej lub EGR jest przerwana i pompa vacuum nie daje rady. W takim przypadku warto mieć pompkę do wytworzenia podciśnienia i sprawdzać elementy.

 

Opublikowano

Witam , walcze z podciśnieniem w swoim AVF ,podłączyłem miernik przy krućcu z vacum pompy pokazuje ponad 0.7, i po zgaszeniu auta trzyma ciśnienie, ale gdy podłącze zegar np przy sztandze albo egr ,klapie gaszącej to podcisnienie jest w okolicy 0,55  i po zgaszeniu auta odrazu spada do 0. tak chyba nie powinno byc?

Opublikowano

A zamyka się fizycznie klapa gasząca ?

Ją wspomaga akumulator podciśnienia po zgaszeniu...

Opublikowano

tak klapa gasząca zamyka się ,  aha czyli podcisnienie po zgaszeniu wędruje z akumulatora na klape gasząca i to powoduje wyzerowanie ?

Opublikowano

Ogólnie podciśnienie wymagane do wysterowania elementów wykonawczych to 550 - 620 mbar, wiadomo na wyjściu z vac powinno być nieco większe.

Tak podciśnienie z układu jest rozładowywane w momencie zamykania klapy gaszącej...

Możesz zrobić próbę i odłączyć sobie zaworek klapy gaszącej, wtedy powinno zostać w układzie... 

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wracam do tematu - sam się nie rozwiązał niestety. Postaram się podsumować to, co już wiem i może troche dodatkowych objawów.

Przypominam, że chodzi o ogólne zmulenie auta ( wolno wchodzi na obroty na biegu jałowym) oraz późno wstaje turbo ( ok 2200 obr a czasem nawet i do 3tyś muszę czekać)

W miarę możliwości sprawdziłem jakie mam podciśnienia i tak:

1. Zaraz przy pompie vacuum jest wartość prawie -0,7bar. Gmeranie przy przewodach ( po nabiciu podcisnienia i zgaszeniu auta) nie powoduje spadku, dobrze trzyma.

2. Przy gruszce turbo podciśnienie spada do ok -0,52bar - czyli chyba bez tragedii, wiem że raczej powinno byc więcej ale to chyba pompa vacuum już powinna więcej wydać. Tutaj mam jedno pytanie, czy to normalne, że podciśnienie spada wraz z rosnącymi obrotami silnika? Jak przygazowałem to spada podciśnienie. Chyba to jest ok ale wole się upewnić. Film poniżej.

3. N75 podmieniony na inny nic nie zmienił. Tak samo późno turbo wstaje i te same wartości podciśnienia.

4. Sprawdzona została szczelność układu dolotu i jest OK - brak "wycieków".

5. Ruch sztangi został sprawdzony z VCDS . Chyba ok ale wrzucam też film dla Was do oceny.

6. Podmieniany również był przepływomierz i też bez zmian.

7. Sama gruszka turbo tez ręcznie było wytworzone podciśnienie żeby sprawdzić czy nie puszcza i jest ok.

Troche nie mam już więcej pomysłów. Czyszczenie kolektora dolotowego?

Kilka dodatkowych faktów:

1. Auto nie ma problemu z odpalaniem zarówno na ciepło i zimno.

2. Moim zdaniem troche dużo pali - ok 6,5litra, gdzie to tylko ośka.

3. Dawki korekcyjne wtrysków na dwóch cylindrach ( 2 i 4) odpowiednio -1,44mg i 2,02mg ( troche dużo). Wtryski 1 i 3 odpowiednio -0,09mg oraz -0,49mg

3. Kilka dni temu zrobiona płukanka przy okazji wymiany oleju zarówno silnika jak i wtrysków ( TEC2000) - wartości korekcji nawet się pogorszyły. Podane wyżej wartości są juz po płukance.

4. Czuć na wolnych obrotach minimalne "spontaniczne" szarpnięcia, jakby nierówną pracę, ale to bardzo delikatnie.

 

No to tyle. Wiem że dużo czytania ale to jeden z tych tematów do którego mechanicy nie chcą podchodzic.

Co mogę jeszcze sprawdzić? Jakieś pomysly?

 

Edytowane przez cinek531
Opublikowano

masz problem z podciśnieniem. Spadające podciśnienie ze wzrostem obrotów nie jest poprawnym objawem, powinno iść w stronę -1 bar bo pompa ma większą wydajność. Również wartości -0,7 i -0,5 nie są zbyt dobre, przy dobrej pompie powinno schodzić niżej.

Poodłączaj i pozaślepiaj inne odbiorniki (na odejściu od linii podciśnienia do zaworu) - egr oraz klapę gaszącą a następnie sprawdź czy podciśnienie się poprawia, w tych elementach siadają membrany i wtedy układ nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia. 

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Więc idąc za radą bobikosa posprawdzałem jeszcze raz podciśnienia.

Podpinam sie zaraz za pompą i odpiąłem serwo hamulca ( zaślepiony wąż) podciśnienie idzie do -0,65 i po dodawaniu gazu stabilnie wzrasta.

Gdy podpinam się zamiast gruszki turbo czyli oprócz rzeczonej gruszki mam podpięte w układzie wszystko pozostałe, to podciśnienie spada do 0,5bar a na dodatek po wciśnięciu gazu zaczyna świrować i jeszcze bardziej spada - jak na filmie wyżej.

Podmieniałem zawór N75 - efekt na drugim taki sam.

Podmieniłem zawór N18 - również efekt taki sam, ale, gdy odpinam N18 z układu i jakby zaślepiam węża który do niego idzie od pompy vaccum to efekt spadania podciśnienia po dodaniu gazu znika. Podciśnienie rośnie. A przy okazji mam wrażenie że jednak silnik szybciej reaguje na gaz ( chociaż moze mi sie wydawać). To mnie skłania do myślenia że mam nieszczelny EGR?? Nie wiem czy słuszne wnioski...? 

 

Czy zaślepienie EGR + węża który do niego prowadzi mogło by pomóc?

A tak przy okazji to zrobiłem logi dynamiczne. grupy 11. Długo długo nic, a potem przeładowanie....

 

 

log11.PNG

Edytowane przez cinek531
Opublikowano

Sprawdź czy rusza się sztanga od turbo ponieważ wygląda ze nie reaguje na wysterowanie przez N75 jest ustawiona np w środkowym położeniu i dlatego późno wstaje a jak sie rozkręci ładuje cały czas bez reakcji na N75

Opublikowano

Geometria turbo stoi, przecież ewidentnie na ostatnim logu widać. że najpierw nic nie ładuje, a potem przeładowuje. nie szukaj problemów z podcisnieniem, bo widać ze wysterowanie n75 zachowuje sie poprawnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...