adas483 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Witam wszystkich. W moim aucie występuje problem natury takiej, że silnik nie odpala zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wcześniej problem ten też występował, zawiozłem do warsztatu, wymienili mi świece (jedna miała zerwany gwint i musieli nagwintować na nowo) i odpowietrznik zbiornika paliwa (chyba dobrze zapamiętałem, jeśli nie proszę i poprawienie) i samochód jeździł jak wcześniej, do wczoraj. Problem znów się powtórzył. Mam zainstalowany LPG do auta i awaryjnie odpala normalnie. Dziś poszedłem sprawdzić VAG-iem czy błędów żadnych nie ma. No i ma, dwa błędy wyskoczyły, a mianowicie: 17831 - układ wtrysku powietrza dodatkowego 1 - wymagany przepływ, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem; oraz 16825 - system kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny. Czytałem o nich na forum, ale dla mnie to trochę czarna magia. Może ktoś mi coś powiedzieć więcej czego te błędy dotyczą i jak odnaleźć rozwiązanie problemu z odpalaniem? Pozdrawiam, Adam.
krzysiek_f Opublikowano 28 Czerwca 2021 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Jeśli na gazie odpala normalnie to może pompa paliwa padła.
adas483 Opublikowano 1 Lipca 2021 Autor Opublikowano 1 Lipca 2021 No właśnie pompa działa normalnie. Był już u trzech mechaników i żaden nie wskazał na uszkodzoną pompę paliwa. Ostatnio zostawiłem u znajomego mechanika auto i jak na złość odpalał normalnie, jakby nic się nie wydarzyło. A wina może leżeć gdzieś po stronie elektrycznej np. rozrusznik, alternator czy bezpieczniki?
adas483 Opublikowano 2 Lipca 2021 Autor Opublikowano 2 Lipca 2021 28 minut temu, Dev napisał: Cewka A można jakoś sprawdzić czy cewka jest sprawna?
adas483 Opublikowano 26 Lipca 2021 Autor Opublikowano 26 Lipca 2021 EDIT: Postawiłem samochód do mechanika, który cztery dni rozkminiał, co mogło być przyczyną takiego odpalania. Otóż po 4 dniach walki, wymianie pompy paliwa oraz zaworu ciśnienia paliwa, odłączenia gazu, rozmontowaniu połowy samochodu, doszli do tego, że wiązka kabli idących do zaworów była zaśniedziała i się po prostu rozsypała. Tylko tyle mi zdołał wytłumaczyć. Na razie samochód odpala tak jak należy.
adas483 Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2021 EDIT 2: Została znaleziona prawdziwa przyczyna ciężkiego odpalania auta. Zostały wymienione kable zapłonowe i cewka zapłonowa. Plus do wymiany jeszcze jest gruszka podciśnienia kolektora dolotowego, bo na niskich obrotach przy wciśnięciu gazu dławi się, po paru depnięciach na pedał gazu wskakuje na odpowiednie obroty i przyspieszenie jest okej. Na rozgrzanym silniku wszystko gra jak należy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się