Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie Audi A4 B9 w Auto Hold


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piny zgadzają się. Wkradł się błąd opisu kostek (prawa i środkowa zamienione miejscami w opisie) Już poprawiłem, dzięki za info!:hi:

Super, że Ci się przydało:thumbup1:

Opublikowano

A wiecie może jaki jest schemat podłączenia ah do manuala ?

Opublikowano (edytowane)

Tak. Musisz oczywiście wymienić przycisk na ten podwójny (ręczny i AH)

Przy tym podwójnym przycisku 

Pin nr. 11 łączysz z pinem nr. 6 (masa, kolor brązowy)

Pin nr. 12 idzie na pin nr. 31 kostki T73b w BCM1 (zielono-czarny)

Pin nr. 10 idzie na pin nr. 17 kostki T73a  w BCM1 (żółto-zielony)

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dodam od siebie, że warto przed zakupami jednak sprawdzić czy sterownik przyjmuje kodowanie. U mnie ESP9 Plus 8W0 907 379J nie przyjmuje kodowania - podejrzewam że nie obsługuje żadnej asysty hamowania.

Opublikowano
7 minut temu, wuPiotrek napisał:

Dodam od siebie, że warto przed zakupami jednak sprawdzić czy sterownik przyjmuje kodowanie. U mnie ESP9 Plus 8W0 907 379J nie przyjmuje kodowania - podejrzewam że nie obsługuje żadnej asysty hamowania.

Musisz najpierw wszystkie Bits zmienić  i dopiero zapisać. Czyli wchodzisz w sterownik, wpisujesz login, wchodzisz w Byte 18 zmieniasz  Bit 6 z 0 na 1, następnie przeskakujesz do Byte 30 ( bez zatwierdzania zmienionego kodowania) i zmieniasz  Bit 1 z 0 na 1. Dopiero gdy już te oba zmieniłeś, wychodzisz z kodowania i tym potwierdzasz zmianę kodowania. 

Opublikowano

Dziękuję, jednak działa :)

Opublikowano
Teraz, wuPiotrek napisał:

Dziękuję, jednak działa :)

To zamawiaj graty i działaj:decayed:

Opublikowano (edytowane)

Przycisk już jest, czekam na kostkę :) dziś walczę z oświetleniem drzwi :)

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano
W dniu 6.12.2021 o 16:46, Muskel1 napisał:

Musisz najpierw wszystkie Bits zmienić  i dopiero zapisać. Czyli wchodzisz w sterownik, wpisujesz login, wchodzisz w Byte 18 zmieniasz  Bit 6 z 0 na 1, następnie przeskakujesz do Byte 30 ( bez zatwierdzania zmienionego kodowania) i zmieniasz  Bit 1 z 0 na 1. Dopiero gdy już te oba zmieniłeś, wychodzisz z kodowania i tym potwierdzasz zmianę kodowania. 

w jaki sterownik trzeba wejsc??

Opublikowano
W dniu 24.11.2021 o 21:35, Muskel1 napisał:

Tak. Musisz oczywiście wymienić przycisk na ten podwójny (ręczny i AH)

Przy tym podwójnym przycisku 

Pin nr. 11 łączysz z pinem nr. 6 (masa, kolor brązowy)

Pin nr. 12 idzie na pin nr. 31 kostki T73b w BCM1 (zielono-czarny)

Pin nr. 10 idzie na pin nr. 17 kostki T73a  w BCM1 (żółto-zielony)

 

 

 

czyli idzie tak samo jak do automata?

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, kokoswojtek napisał:

w jaki sterownik trzeba wejsc??

Zakodować należy wszystko w ABS 03 oraz BCM 09. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
9 godzin temu, kokoswojtek napisał:

czyli idzie tak samo jak do automata?

Tak na piny, które napisałem. 

Opublikowano
9 godzin temu, kokoswojtek napisał:

w jaki sterownik trzeba wejsc??

Zmiany robimy w 09 BCM i 03 ABS, wszystko jest opisane na początku.

Założyłem wczoraj AutoHold, działa poprawnie. Dzięki @Muskel1 za dobry poradnik! :) 

Opublikowano
1 minutę temu, wuPiotrek napisał:

 

Założyłem wczoraj AutoHold, działa poprawnie. Dzięki @Muskel1 za dobry poradnik! :) 

:hi:to super.

Opublikowano

A czy ktoś ma może oznaczenie pinów potrzebnych ? Zamówiłem auto holda do manuala  i potrzebuje oznaczenie konektorow potrzebnych do kostki przy przycisku jak i przy bcm1 , dodatkowo jak ktoś miał informacje czy do bcm1 idą jednakowe konektory wszędzie , bo w planach jest ambiente qq2 to odrazu zamówilbym więcej 

Opublikowano

Oznaczenie we wtyczce przycisku autohold masz na wtyczce (numery). Wtyczkę ja kupowałem ze skody (8W0971636B)

Konektory do wszystkiego będziesz używał te same (000979009E), ale polecam kupić kable naprawcze (np 000979009 )

BCM w załączniku

 

 

bcm.png

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, wuPiotrek napisał:

Oznaczenie we wtyczce przycisku autohold masz na wtyczce (numery). Wtyczkę ja kupowałem ze skody (8W0971636B)

Przy skrzyni manualnej masz inny przycisk Auto Hold (jest on podwójny razem z przyciskiem do ręcznego), więc jest tam inna kostka (chyba 12 pinowa) jeżeli dobrze pamiętam. Jest ona już wpięta w przełącznik więc wydaje mi się, że wystarczy w nią wpiąć brakujące konektory. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

No to wychodziło by że podłączamy piny 10, 11, 12 (trzy kable zamiast czterech - podświetlenie jest podłączone niezależnie od wersji autohold/nie-autohold)

E538 > moduł przycisków hamulca z manuala
E540 > przycisk autohold
T12g/12 > 73b/31
T12g/10 > 73a/17
T12g/11 > masa > wpinka do kabla z T12g/6

autoholdmanual.png

 

Edit:

Z reszta @Muskel1 opisał to na poprzedniej stronie ...

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano

Dokładnie jest jedna kostka 12 pinowa tylko zastanawiałem się nad konektorami właśnie do wtyczki autoholda i bcm , ale już chyba wszystko wiadomo ?

Opublikowano (edytowane)

@Muskel1 mam pytanie, ponieważ kupiłem gotowy kabel od chińczyka (przycisk oryginał z ASO) czy możesz potwierdzić właściwe podpięcie a mianowicie:

Wypnę z kostki z hamulca ręcznego kable brązowy oraz szaro-niebieski i podepnę je do czarnej kostki (niebieskie kółko) z chińskiego kabla odpowiednio brązowy do brązowego i drugi do szarego, a te gotowe z wiązki (zaznaczone na czerwono) spowrotem do kostki z hamulca ręcznego?

Te do kostek 73a i 73b są oczywiste.

Piny i kolory kabli z pomarańczowej kostki do przycisku są dobrze wpięte w piny od 1 do 4.

Z góry dziękuję za odpowiedź 

20220203_203226.jpg

20220203_203307.jpg

Edytowane przez BlackM4mba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...