Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzanie się na trasie


baQQQ

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno na trasie auto się zagotowało. Wyrzuciło płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Po dolaniu wody dojechałem do domu bo temperatura walczyła przy ~110 stopniach. Wzrastała, opadała. Został wymieniony termostat i od tamtego czasu było ok, ale jeździłem tylko po mieście. Wczoraj wjechałem na drogę szybkiego ruchu i sytuacja się powtórzyła. Tak naprawdę od razu jak tylko dostał troszeczkę mocniej i przekroczyłem 100km/h. Komunikat o temperaturze, około 110 stopni, trochę zwolniłem i temperatura się uspokoiła. Po zatrzymaniu się sprawdziłem i znowu brak płynu w zbiorniku - wysikało przez zbiorniczek. Towarzyszyło temu odcięcie turbiny, brak mocy. Po ponownym odpaleniu moc wracała. Jeśli nie był to termostat to gdzie leży przyczyna?

 

//Nie wiem czy to może mieć związek, ale mam też ten problem z hamulcami. Pedał raz na jakiś czas robi się twardy i słabiej hamują. Po forum strzelałbym na te przewody między vaccum a serwo. Może to mieć jakiś związek z ciśnieniem, z pompą vaccum?

Edytowane przez baQQQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodniczy nie ma nic wspólnego z podciśnieniem. Obieg i ciśnienie w nim wymusza pompa wody. Wykonaj test na CO², być może winna jest UPG.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Langista napisał:

Pompa wody do wymiany.

Brzmi jak pewniak. Miałeś to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, indyczes napisał:

Do sprawdzenia wentylator wiskozy.

Od kiedy w B6/B7 mają wisko? Wentylatory te są sterowane elektrycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przem8 napisał:

W dieslu chyba jest wisko.

WWW.EBAY.DE

Finden Sie Top-Angebote für Elektrolüfter VALEO AUDI A4 S4 B6 B7 Steuergerät Lüfter Kühler Klima...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Muskel1 napisał:
WWW.EBAY.DE

Finden Sie Top-Angebote für Elektrolüfter VALEO AUDI A4 S4 B6 B7 Steuergerät Lüfter Kühler Klima...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem błędnie to nazwali wiskozą. Na zdjęciu widać ewidentnie, że jest to elektryczny wiatrak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak do sprawdzenia jak jest elektryczny to tym bardziej podatny na uszkodzenia,dieesla raczej ciężko zagotować. Niech autor wysili się i wrzuci fotkę co tam ma za chłodnicą:decayed:

Edytowane przez indyczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, nie ma znaczenia jaki. Ja uważam natomiast, że nie jest tu winny wentylator  bo w czasie jazdy po mieście chłodzenie działa prawidłowo. Problem pojawia się w czasie szybkiej jazdy, czyli w czasie gdy wentylator nie działa a układ schładzany jest pędem powietrza. Jedną z możliwych  przyczyn podał też @Langista, czyli pompę wody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, indyczes napisał:

Niech autor wysili się i wrzuci fotkę co tam ma za chłodnicą:decayed:

Proszę bardzo.

 

Brak ciepłego powietrza z nawiewów ma związek?

IMG_20210822_170045_NGcam_7.4.v.1.7_AS4ULib.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, baQQQ napisał:

Proszę bardzo.

 

Brak ciepłego powietrza z nawiewów ma związek?

IMG_20210822_170045_NGcam_7.4.v.1.7_AS4ULib.jpg

Wisko bez wątpliwości.

Brak ciepłego powietrza to raczej klapki temperatury nawiewów lub ich silniczki. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo upg i zapowietrzony układ przez co brak ogrzewania i przegrzewanie się silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał:

Kiedy ostatnio rozrząd wraz z osprzętem był wymieniany? Jakie firmy zastosowano?

 

Na to nie umiem teraz odpowiedzieć. Jestem właścicielem od niedawna i musiałbym to zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowaliśmy odpowietrzyć u mechanika, ale nie rozwiązało problemu. 100km/h to kluczowa prędkość. Temperatura w górę. Odpuszczenie gazu, zwolnienie lub zatrzymanie - temperatura wraca. Powietrze ciepłe raz jest, raz go nie ma. No nic, zostawiłem go. Niech szukają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wydaje mi się ,że elektryczne wiatraki w dieslach  były montowane 2003 -2004 ,to  tak informacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...