Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podniesienie mocy wraz z modyfikacją mechaniczną A4 B8 CAGA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Użytkowników forum!

Szukałem i znalazłem wiele pokrewnych ale nie znalazłem konkretnego tematu więc zakładam nowy. 

Jestem posiadaczem A4 B8 2.0 CAGA (143 KM) 2011 rok. Jakiś czas temu zrobiłem program lecz chciałbym mieć więcej mocy "pod nogą". 

Plany są takie:
- wycięcie DPF wraz z wyłączeniem procedury wypalania,

- zmiana turbosprężarki na tą z wersji 170 KM,

- intercooler z 3.0 TDI,

- korekta programu,

- zmiana sprzęgła na SACHS +15%.

I teraz pojawiają się pytania:

- czy po takich modyfikacjach jestem w stanie osiągnąć ponad 200 KM? 

- czy nie będzie dymił? (jazda spokojna oraz od czasu do czasu trochę agresywniej)

- intercooler od 3.0 TDI czy może FMIC? (co polecacie?)

- jak z wytrzymałością silnika i podzespołów? (pompa paliwa, wtryski, wałki, blok, panewki, półosie, skrzynia)

- jaki maksymalnie moment może znieść sprzęgło SACHS +15%?

 

Zależy mi na podniesieniu mocy jednocześnie mając na uwadze bezpieczeństwo zarówno dla silnika jak i podzespołów.

Proszę o rzetelne i konstruktywne odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Paezjuszo

 

Opublikowano (edytowane)

Jak chcesz więcej mocy to kup sobie inne auto. Za wycięcie dpf powinni walić dużo wyższe kary i z miejsca dowód zabierać. Co do bezpieczeństwa mam nadzieję, że Ci korbowody jak najprędzej bokiem wyjdą, w dosłownym znaczeniu tego słowa. Będzie jeden śmierdziel mniej na drodze, za którym w korku muszę stać.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 3
Opublikowano
40 minut temu, Paezjuszo napisał:

Witam wszystkich Użytkowników forum!

Szukałem i znalazłem wiele pokrewnych ale nie znalazłem konkretnego tematu więc zakładam nowy. 

Jestem posiadaczem A4 B8 2.0 CAGA (143 KM) 2011 rok. Jakiś czas temu zrobiłem program lecz chciałbym mieć więcej mocy "pod nogą". 

Plany są takie:
- wycięcie DPF wraz z wyłączeniem procedury wypalania,

- zmiana turbosprężarki na tą z wersji 170 KM,

C

- korekta programu,

- zmiana sprzęgła na SACHS +15%.

I teraz pojawiają się pytania:

- czy po takich modyfikacjach jestem w stanie osiągnąć ponad 200 KM? 

- czy nie będzie dymił? (jazda spokojna oraz od czasu do czasu trochę agresywniej)

- intercooler od 3.0 TDI czy może FMIC? (co polecacie?)

- jak z wytrzymałością silnika i podzespołów? (pompa paliwa, wtryski, wałki, blok, panewki, półosie, skrzynia)

- jaki maksymalnie moment może znieść sprzęgło SACHS +15%?

 

Zależy mi na podniesieniu mocy jednocześnie mając na uwadze bezpieczeństwo zarówno dla silnika jak i podzespołów.

Proszę o rzetelne i konstruktywne odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Paezjuszo

 

Ja tak zrobilem dalem wieksze turbo i  intercooler od 3.0 TDI a sprzeglo obilem kewlarem bez wycinania DPF 206/430nm zabieg robiony u DYNOSOFT

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wytnij sobie co innego a nie DPF...Kuźwa nie kumam takiego myślenia ... 

Opublikowano
3 godziny temu, Muskel1 napisał:

Jak chcesz więcej mocy to kup sobie inne auto. Za wycięcie dpf powinni walić dużo wyższe kary i z miejsca dowód zabierać. Co do bezpieczeństwa mam nadzieję, że Ci korbowody jak najprędzej bokiem wyjdą, w dosłownym znaczeniu tego słowa. Będzie jeden śmierdziel mniej na drodze, za którym w korku muszę stać.

Muskel1, dziękuję za odpowiedź. Szkoda, że w takim tonie i szkoda, że tylko jej część była konstruktywna. 

Opublikowano
1 godzinę temu, marcoczak napisał:

Wytnij sobie co innego a nie DPF...Kuźwa nie kumam takiego myślenia ... 

marcoczak, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź?

Opublikowano
3 minuty temu, Paezjuszo napisał:

marcoczak, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź?

Czego nie rozumiesz? :facepalm:

Opublikowano
Teraz, pelonek1 napisał:

Czego nie rozumiesz? :facepalm:

pelonek1, wypowiedzi użytkownika marcoczak. Zadałem pytania, na które jedynie użytkownik KOMORNIK78 mi odpowiedział.

Opublikowano

Odpowiedź jest adekwatna do zadanego pytania a dokładniej mówiąc, do zamiaru. 

Opublikowano
1 minutę temu, Paezjuszo napisał:

pelonek1, wypowiedzi użytkownika marcoczak. Zadałem pytania, na które jedynie użytkownik KOMORNIK78 mi odpowiedział.

Pomyśl co koledzy @Muskel1oraz @marcoczakchcieli Ci przekazać.

PS. użytkownika wspominasz wpisując @ przed jego nazwą a nie tak jak robisz.

Opublikowano

@pelonek1 dziękuję za wskazówkę. 

@Muskel1 zamiast tematu, o który zapytałem zrobiła się przepychanka. Na tym akurat mi nie zależy. Rozumiem, że samochód nie filtruje spalin tak jak fabryka by tego chciała, lecz nadal jest dużo mniej szkodliwy niż 70% samochodów poruszających się po naszych drogach. Zapytam więc wprost - dlaczego uważasz, że pomysł z wycięciem DPF'a, który przy podniesieniu mocy w okolicach jakie chciałbym osiągnąć przeszkadza, jest zły?

Opublikowano

To, że na drogach porusza się nadal dużo aut bez filtrów cząsteczek stałych nie oznacza, że osoby posiadające te filtry mają prawo własne wycinać. Nie tędy droga.  Powód podałem moim zdaniem dość zrozumiale w pierwszym poście. 

Opublikowano

@Muskel1, czyli Twoim zdaniem jak chcę więcej mocy, to mam zmienić samochód. Niestety nie mam takiej możliwości, więc chciałbym wykorzystać te, które posiadam. W każdym razie dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Rób co chcesz ale nie kosztem zdrowia innych. O konsekwencjach prawnych takich jak utrata homologacji po wycięciu dpf już nie wspomnę. 

 

Opublikowano

W takim razie DPF zostaje. Czy któryś z Użytkowników ma pomysł / doświadczenie jak osiągnąć 200 KM w tym silniku czy darować sobie tego typu modyfikacje i tak jak użytkownik @Muskel1 napisał - zmienić samochód na mocniejszy?

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Paezjuszo napisał:

Muskel1, dziękuję za odpowiedź. Szkoda, że w takim tonie i szkoda, że tylko jej część była konstruktywna. 

Jedna czy dwie osoby Ci pocisnęły w temacie usuwania DPF ale widzę, że tutaj na forum to bardzo częsta przypadłość 'zjadania' tych co zadają pytania. Zaś na grupach Facebook'a jest całkowicie odwrotnie.
Osobiście ja bym to wywalił i pozbył się problemu. Kwestie przeglądów to i tak kwestie sporne, jeśli wstawisz chamskie przelotowe rury no to mogą się przyczepić, można środek wypatroszyć i/lub wstawić do środka rurę, z zewnątrz wyglądać będzie jak fabryka.

Odnośnie modyfikacji to raczej celowałbym w fmic bo będziesz miał stabilne i przedewszystkim niskie temperatury w dolocie. Turbo poszukaj 1449,1752 i ogarniesz okolice 210-230KM. Jak wywalasz EGR to obowiązkowo DPF także bo go zabijesz tak szybko, że własnymi rękoma będziesz go patroszył.

Jeszcze ten pocisk odnośnie korbowodów i 'jeden śmierdziel mniej' to aż przykro się patrzy na takie wypowiedzi.;)

Edytowane przez Ivanek
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
4 minuty temu, Ivanek napisał:

Jedna czy dwie osoby Ci pocisnęły w temacie usuwania DPF ale widzę, że tutaj na forum to bardzo częsta przypadłość 'zjadania' tych co zadają pytania. 

 

W Twoim egoistycznym i ignoranckim nastawieniu jest to może "zjadanie", ja nazywam to przemową do zdrowego rozsądku. Nie po to producent wstawił dpf aby go wycinać. Na szczęście osób z Twoim tokiem rozumowania jest coraz mniej.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał:

W Twoim egoistycznym i ignoranckim nastawieniu jest to może "zjadanie", ja nazywam to przemową do zdrowego rozsądku. Nie po to producent wstawił dpf aby go wycinać. Na szczęście osób z Twoim tokiem rozumowania jest coraz mniej.

Rozumiem że mieszkasz w Niemczech i tam może za to gonią :) 
Dobrze wiedzieć, że mało okazujesz szacunku do innych użytkowników, nie tylko w tym wątku ale kilka innych przykładów Twojej arogancji już widziałem. 

btw temat nie na wywody o Twojej kulturze tylko odnośnie modyfikacji - Ty jesteś przeciwnikiem : fajnie, wyraziłeś swoje 5 groszy

  • Pomoc techniczna 3
Opublikowano

Nie ma to nic wspólnego z miejscem mojego zamieszkania. Mam takie a nie inne zdanie o osobach umyślnie narażających zdrowie i życie moje i  innych. Jeżeli to dla Ciebie jest przejawem arogancji to mogę tylko pogratulować toku myślenia. Pamiętaj o tym, że nie jesteś sam na tym świecie. 

Opublikowano

Chłopaki jak chce wycinać to niech wycina:) muskel1, świata nie zbawisz. Ja osobiście jeśli nic się nie dzieje z tym DPF to nic bym z nim nie robił. Zrób tylko to co Ci radził kolega komornik78 i tyle. A jak ci się zacznie sypać DPF to wtedy bierz się za albo wymianę, albo regeneracja, ostateczność wycinka. I podkreślam to nie fabryka wymyśliła DPF tylko ekologia. :)

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...