Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX (254KM/368NM) + LPG - Losowe szarpanie, błędy w sterowniku silnika


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez przem8,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent B6 1.8T BEX zrobiony na 254KM/368NM, losowo podczas przyśpieszania, nawet delikatnie - szarpie, w sterowniku silnika poniższe błędy:

17646 - Zawór wtryskowy cylindra 2 (N31) P1238 - 35-10 - przerywa - Sporadyczny

17646 - Zawór wtryskowy cylindra 1 (N30) P1237 - 35-10 - przerywa - Sporadyczny

16486 - Miernik masy powietrza (G70) P0102 - 35-10 - Sygnał za mały - Sporadyczny

Co zdążyłem zauważyć - szarpie na benzynie oraz na LPG, dzieje się to w 100% losowo, są momenty kiedy jest to nie odczuwalne a są momenty gdzie się nie da jechać. W momencie wykonywania logów między logowaniem kolejnej pary przy usuwaniu błędów wyświetlał się tylko błąd związany z Zaworem wtryskowym cylindra 2. Świece były wymieniane w lutym 2019  na NGK PFR7Q (5K km temu), w weekend mam zamiar zamienić miejscami cewki, jeśli błąd przeskoczy na inny cylinder będę mógł stwierdzić że to wina cewek. Czy ew. macie jeszcze jakieś pomysły aby wyeliminować nie potrzebne wydawanie $ w błoto? A może przyczyny szukać gdzie indziej? Wtryski?  (Aktualnie są 530cc)

Logi:

Grupa 002 & Grupa 033

Grupa 003 & Grupa 020

Grupa 115 & Grupa 118

I tutaj powtórzenie drugi raz logów dla pewności:

Grupa 002 & Grupa 033

Grupa 003 & Grupa 020

Grupa 115 & Grupa 118

 

 

 

20210916_185923.jpg

Opublikowano (edytowane)

ZAcznij od przejrzenia wiązki, jest gaz więc było sporo lutowane i może coś poszło nie tak albo jakaś wilgoć w ecu.

Poza tym ta przepływka śmiesznie mało pokazuje jak na bexa. Obstawiałbym bliżej 230KM niż tego co na wykresie, a moc i moment leci strasznie w dół górą. Dziwny ten soft.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Akurat wymiana cewek to nie jest kasa w błoto, mają swój przebieg i raczej bez przyczyny nie pozostaje to na pracę.

1 godzinę temu, Jaroslaw_ napisał:

Wtryski?  (Aktualnie są 530cc)

Tylko wtryski zmieniałeś?

25 minut temu, przem8 napisał:

Obstawiałbym bliżej 230KM niż tego co na wykresie, a moc i moment leci strasznie w dół górą. Dziwny ten soft.

Zobacz na inne BEXy, zwykle od 3k do około 5 k jest stały moment. 

Opublikowano
2 godziny temu, george napisał:

Zobacz na inne BEXy, zwykle od 3k do około 5 k jest stały moment. 

Nie obchodzą mnie inne bexy, a ja tu widzę niewykorzystany potencjał z jakiegoś powodu. Patrząc po wysterowaniu nki to turbo śmiga na pół gwizdka, a Ty pytasz czy tylko wtryski zmienione. Widziałeś bexa, który dmuchnął ponad 250km na seryjnych gratach? 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
16 godzin temu, george napisał:

Tylko wtryski zmieniałeś?

Poprzednik* Intercooler + Hybryda K03, sprzęgło od TDI + kevlar, przelot 3 cale, rozejście na 2,5". 

Według mnie nie ma to znaczenia na problem pracy silnika, jeśli to jest to.

16 godzin temu, george napisał:

Akurat wymiana cewek to nie jest kasa w błoto, mają swój przebieg i raczej bez przyczyny nie pozostaje to na pracę.

Masz rację ale nie to było pierwsze w kolejności - oczywiście jeśli będzie trzeba to i dziś zamawiam nowe... 

Opublikowano
9 minut temu, Jaroslaw_ napisał:

Masz rację ale nie to było pierwsze w kolejności - oczywiście jeśli będzie trzeba to i dziś zamawiam nowe... 

Też wymieniłem cewki dopiero po programie, więc wzorem nie jestem. ;) Jedynie w logach było widoczne, innych objawów brak. 

 

Opublikowano

@przem8w ecu jest suchutko, wiązka wygląda dobrze, nie zauważyłem jakiś przerwań. Zamieniłem miejscami cewki, błąd dalej występuje na pierwszym i drugim cylindrze, i auto dalej szarpie, choć nie zawsze... Zamieniać miejscami wtryski? Czy może warto jeszcze zajrzeć do świec po mimo tego że nie przejechały dużej ilości KM? A może kompresja? 

Dorzucam zdjęcie modelu aktualnych cewek, mam zamiar zmienić je na BERU ZSE032.

 

 

asd.jpg

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Błędy wskazują na problem z wtryskiwaczami, a raczej ich zasilaniem. 

Opublikowano

Zadam tu bardzo ważne pytanie - problem pojawił się nagle z nikąd czy coś konkretnego było robione i od tego momentu tak masz? 

 

Najprostsza czynność przy tej diagnozie to będzie właśnie zamiana miejsc wtryskiwaczy i obserwacja czy błąd 'przeskoczy' na inny cylinder ;)  

Jeżeli to nie pomoże to jak wcześniej napisał przem8 sprawdź dokładnie wiązkę w miejscu gdzie są wpięte przewody od LPG - powinieneś znaleźć bez problemu. I trzeba to zrobić dokładnie, bo wygląda na delikatnie naderwany przewód lub korozję i w losowych momentach od wibracji i temp. przerywa obwód.

Możliwe też, że komputer LPG padł. Błąd wskazuje przerwę w obwodzie wtrysku a instalacja LPG jest wpinana m.in. właśnie w obwód wtryskiwaczy tak, aby go przerwać i to właśnie sterownik LPG 'zwiera' obwód wtryskiwaczy Pb. Jeżeli do Twojej instalacji LPG jest dostępny pinout wtyczki sterownika to można by spróbować odpiąć sterownik i zmostkować odpowiednie piny żeby ominąć LPG i tym samym wykluczyć tą przyczynę. Jednak zacznij od zamiany wtrysków, później DOKŁADNE sprawdzenie wiązki i na koniec sprawdzenie kompa LPG. 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cześć, wracam do tematu po miesiącu, opiszę co udało mi się wykluczyć i co zaobserwowałem.

Zamieniałem miejscami cewki, błąd zostawał na cylindrze 1 oraz 2. Po jakiś 7 dniach od zamiany miejscami cewek zamieniliśmy wraz z mechanikiem wtryski miejscami (aktualnie są założone w odwrotnej kolejności) - od tego czasu jeździłem tylko i wyłącznie na benzynie, po przejechaniu ok. 700 km stwierdziłem że problem nie dolega więc przełączyłem się na gaz. Po przejechaniu dwóch krótkich tras (ok. 8 km) auto zaszarpało na gazie. Sprawdziłem błędy i błąd występował na 3 oraz 4 cylindrze (zmienił się).

Podpowiedziano mi w między czasie abym przejechał kolejne z 50 km na samej benzynie i zaobserwował czy auto szarpie - nie szarpało, po przełączeniu się na gaz auto znów za szarpało...

Po tych incydentach postanowiłem pojechać do gazownika, niestety na późną godzinę doradzono mi tylko na ten moment aby wymienić świece. 

Dziś wymieniłem świece na NGK PFR7Q. Auto zostawiłem włączone na benzynie aby się rozgrzał, wyjechałem za bramę i włączyłem gaz i poczułem lekkie szarpnięcie, zrobiłem dziś jakieś 100 km i auto na gazie intensywnie szarpie... Nie ma żadnego komfortu jazdy. Dodatkowo od 2 dni świeci mi się chcek engine, w tygodniu się dowiem jaki jest błąd oraz odstawiam auto do gazownika.

 

Nie rozumiem dla czego problem występuje na gazie tak intensywnie a błąd po zamianie kolejności wtrysków benzynowych zmienił numer cylindra na 3 i 4.

 

Dodam tylko że auto na benzynie szarpnie sobie ale bardzo sporadycznie, jest to prawie nie odczuwalne. Czasami na jałowym biegu auto faluje na obrotach, bez znaczenia czy jest zimne czy ciepłe, pomaga wciśnięcie gazu / przejechanie kilka KM i falowanie ustępuje - nie jestem wstanie stwierdzić czy pojawiło się to ostatnio czy było też wcześniej. 

 

Opublikowano

Jak ktos wczesniej zauważył to co jest na wykresie wogóle nie pokrywa się z tym co jest w logach, auto jest totalnie zalane paliwem od momentu jak turbo wstanie, dla potwierdzenia wstaw 002+031, problem jest tutaj raczej softu a dokładnie ktos to spierdolił, na pb jako tako jedzie, na lpg podejrzewam ze szarpie bo nie może przepalić nadmiaru paliwa..

Opublikowano
41 minut temu, Łukasz13 napisał:

Jak ktos wczesniej zauważył to co jest na wykresie wogóle nie pokrywa się z tym co jest w logach, auto jest totalnie zalane paliwem od momentu jak turbo wstanie, dla potwierdzenia wstaw 002+031, problem jest tutaj raczej softu a dokładnie ktos to spierdolił, na pb jako tako jedzie, na lpg podejrzewam ze szarpie bo nie może przepalić nadmiaru paliwa..

Nie wiem nie znam się, ale to problem by nie występował 3 lata temu jak były wprowadzane modyfikacje? :) Problem zauważyłem w lipcu, nasiliło się pod koniec sierpnia... 

Opublikowano

Problem rozwiązany.

Gazownik wykonał przegląd i regulacje pracy wtrysków, mieszanka w gazie była za uboga (Po mimo przekazania informacji że dawka była za mała i została zwiększona mam odczucie że dawka została wyrównana, na LPG mniej pali i mniej strzela z wydechu, tak jak by nadwyżka na górkach została odjęta?)

Jeszcze raz została sprawdzona wiązka od komputera do wtrysków benzynowych - wątpliwości pojawiły się przy przejściówce do wtryskiwacza BOSCH EV1-EV6, pod lupą widać że jedna z wtyczek jest zaśniedziała, dziś zamówiłem nowy komplet. Obecne postaram się wyczyścić i zostawię jako zapasowe.

Po przejechaniu  300km na gazie auto nie zaszarpało ani razu.

Finalnie jeździ się lepiej, na LPG jest ekonomicznie - czyli tak jak powinno być :banan:  Dzięki wszystkim zaangażowanym za pomoc i rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...