mravel Opublikowano 7 Października 2021 Opublikowano 7 Października 2021 (edytowane) Tytułem wstępu B7 z dołożonym bixenon'em + poziomowanie + spryski = jak Bozia przykazała. Kaju robił wiązki i ogarniał temat. Walczyłem z tym cały dzień i nic. Z dnia na dzień przestało działać poziomowanie. 1. nie ma testu po włączeniu świateł. 2. co gorsza światła są ale jak by ich nie było. Normalnie mając zapalone bixenony jest ładnie oświetlona droga i równe odcięcie snopu światła. U mnie zaś z dnia na dzień światła zamieniły się jakbym jechał na jakiś rozproszonych świeczkach. Żadnej linii, tzn jest jak dojadę do ściany. Wygląda, że linia jest dużo niżej niż była lub powinna być. Ale nie jest to jakby obniżenie snopu światła np regulacją lecz jakby coś w lampach się nie ustawiało jak należy. Dobrym przykładem jest wykonanie testu w Xenon range w VCSD gdzie mam możliwość obniżenia świateł i światła się obniżają jak i ich podwyższenia i wtedy świecą jak powinny. Ale to tylko test. Bowiem po teście wraca to do normy i świeci po środku totalnie z d*py. Błędy w VCDS pokazują przy bixenonie błąd 01314 czyli problem z komunikacją z engine control module - MIL ON. Jest to błąd stały, nie można go usunąć. Punkty pomiarowe pokazują ze napięcie jest jak i czujniki wskazują %. Nie wiem czy ma to cos wspólnego ALE w prawej lampie przestała świecić żarówka DRL. Okazało się, że żarówka jest sprawna ale przewód z PIN 12 wypadł i nie kontaktował. Naprawiłem to. Problem z prawym DRL był przejściowy - raz była, raz go nie było. Ale od soboty, przestał w ogóle działać. Stąd dziś zabrałem się za naprawę problemu i okazało się, że to we wtyczce. Jak na złość wczoraj pojawił się problem z bixenona'mi i tego dziś nie udało mi się rozwiązać. Myślałem, że może to być problem z przesłoną? czyli pin 11 we wtyczce ale przesłona jest chyba odpowiedzialna w bixenonie za światła długie, a te działają. Edytowane 7 Października 2021 przez mravel
pila24 Opublikowano 7 Października 2021 Opublikowano 7 Października 2021 (edytowane) Zrób foto jak świecą przed ścianą,jeżeli zejchały mocno w dół to może być problem z samym sterownikiem zasięgu świateł. Problem jest tam taki iż są to 2 płytki z elektroniką połączone ze sobą bolcami poprzez przelotki. A w takich rozwiązaniach po czasie brakuje styku na przelotkach i zaczynają się fiksacje. Przylutowanie bolców w przelotkach uleczy sterownik zasięgu. Ale pierw ogarnij wtyczki,skoro jest tam problem to już nie są hermetyczne lub zatrzask trzymający ułamany został. Foto sterownika z b6,w b7 winno być podobnie. Edytowane 7 Października 2021 przez pila24
mravel Opublikowano 7 Października 2021 Autor Opublikowano 7 Października 2021 (edytowane) zapakowalem auto i pojechalem do kumpla, ktory ma VCDSa. Mój zrywa połączenie, tzn nie chce przejsc wszystkich testow ale np do sterownika Xenon range mozesz sie zalogować i odczytać błąd, zrobić adaptacje czy testy. Moze to wina maszyny wirtualnej na której mam VCDSa jak i samego kompa na którym to działa (stary macbook). Co bądź ruszylem po pomoc. Wjechalem do kolegi do garazu, poszlismy przygotowywac kompa - jakis stary laptop z win7. Auto stalo w garazu ok 2h. Odpalam i cyk wszystko jak byc powinno, jest test, swiatla swieca. Robimy odczyt bledów ze wszystkich modułów. W co drugim W dwóch modułach jest ten sam błąd co w Xenon range czyli 01314 -> ABS i Instruments. Tym razem udało się je skasować. Znów wszystko działa ale... dlaczego w co drugim module jest ten sam błąd? @pila24nie wydaje mi się aby to był sterownik zasiegu bowiem jak pisałem, można było się do niego zalogować, odczytać błąd, zrobić testy, ustawienia, odczyty itd. Wyglądał na sprawny. Bardziej widzi mi się brak styku na jakiejś masie czy innym dziadowskim kablu pod maską. Jakieś pomysły od czego rozpocząć poszukiwania? . Edytowane 8 Października 2021 przez mravel
mravel Opublikowano 7 Października 2021 Autor Opublikowano 7 Października 2021 4 godziny temu, pila24 napisał: Zrób foto jak świecą przed ścianą,jeżeli zejchały mocno w dół to może być problem z samym sterownikiem zasięgu właśnie nie zjechały mocno w dół, bo na teście sterownika przy wybraniu opcji ze zjazdem w dół, schodzą nizej.
pila24 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 14 godzin temu, mravel napisał: Robimy odczyt bledów ze wszystkich modułów. W co drugim jest ten sam błąd co w Xenon range czyli 01314. W zegarach też masz ten błąd?
mravel Opublikowano 8 Października 2021 Autor Opublikowano 8 Października 2021 9 minut temu, pila24 napisał: W zegarach też masz ten błąd Więc tak, błąd 01314 jest w (1) ABS (2) Instruments oraz (3) Xenon Range
mravel Opublikowano 8 Października 2021 Autor Opublikowano 8 Października 2021 Ma ktoś schemat punktów masy w komorze silnika? Ewentualnie wie, gdzie są takowe (jeśli są) w okolicy podłużnic, w szczególności zaraz za lub pod lampami przednimi?
pila24 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 To nie problem z masą tylko z komunikacją pomiędzy sterownikami,nie wywala błędu na lini can więc możliwe iż któryś ze sterowników zakłóca komunikację.
mravel Opublikowano 8 Października 2021 Autor Opublikowano 8 Października 2021 Czyli sprawdzic wspolne przewody dla wszystkich trzech sterownikow ?
pila24 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) 14 minut temu, mravel napisał: Czyli sprawdzic wspolne przewody dla wszystkich trzech sterownikow ? Tam za komunikację odpowiadają cany,wejdź w sterowniki w których jest błąd komunikacji i sprawdź blok 125,i wklej jaka jest wartość z tego bloku. Robiłeś jakiegoś softa w ecu? Edytowane 8 Października 2021 przez pila24
mravel Opublikowano 8 Października 2021 Autor Opublikowano 8 Października 2021 31 minut temu, pila24 napisał: Robiłeś jakiegoś softa w ecu? Rogal z Mineralnej robił mi soft ale to było kilka lat temu. Od tego czasu pewnie z 5-10 razy sprawdzałem błędy i w VCDSie i nie było takiego błędu jak 01314. Znalazłem dziś kawałki chleba pod maską na prawo nad zbiorniczkiem spryskiwacza. Pewnie jakiś gryzoń coś namotał cholera
pila24 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 1 godzinę temu, mravel napisał: Znalazłem dziś kawałki chleba pod maską na prawo nad zbiorniczkiem spryskiwacza. Pewnie jakiś gryzoń coś namotał cholera No to trzeba obadać,aczkolwiek wiązka od silnika jest ma dodatkowy oplot z włóknem szklanym wewnątrz by gryzonie nie podjadały jej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się