Skocz do zawartości
IGNOROWANY

OBDeleven PRO - ma to sens?


Drusus3m

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

pytanie do posiadaczy OBDeleven, czy to ma sens? Można tym zakodować kamerkę cofania, keyless entry? Przydatne urządzonko czy raczej zbędny gadżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Drusus3m napisał:

Cześć,

pytanie do posiadaczy OBDeleven, czy to ma sens? Można tym zakodować kamerkę cofania, keyless entry? Przydatne urządzonko czy raczej zbędny gadżet?

kup sobie  VCDSa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Drusus3m napisał:

Cześć,

pytanie do posiadaczy OBDeleven, czy to ma sens? Można tym zakodować kamerkę cofania, keyless entry? Przydatne urządzonko czy raczej zbędny gadżet?

OBD to zabawka, można też do kodowania czy adaptacji wykorzystać ale można także narobić nim więcej szkód niż pożytku, korzystając np. z "gotowców" zapisanych w tej aplikacji.

Keyless entry nie da się uruchomić samym kodowaniem. Należy uprzednio dołożyć hardware.

Do tej platformy potrzebujesz VCDS HEX-V2. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Muskel1 napisał:

... ale można także narobić nim więcej szkód niż pożytku...

To samo z VCDS - jak ktoś "grzebie" nie mając pojęcia co robi, to kłopoty gotowe.

Gdy kupowałem swoją Q5 też miałem dylemat: jaki interfejs do diagnostyki? Gdybym już miał laptopa, to pewnie bym się zdecydował na VCDS. Stety/niestety nie a mam, a zatem w moim przypadku koszt nabycia interfejsu to byłby nie tylko sam VCDS, ale też koszt lapka, czyli jakieś 1400 zł + ok. 3000 zł (bo jak już kupować, to żeby nadawał się też do czegoś innego).

OBDeleven kosztował mnie 540 zł. Za jego pomocą zdążyłem już w aucie ustawić:

  • przycisk ENGINE AUTO START/STOP pamięta ostatnio wybrane ustawienie,
  • wyłączenie dźwięku przy otwartych drzwiach kierowcy i włączonym zapłonie,
  • uruchamianie świateł awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu,
  • opuszczanie prawego lusterka przy cofaniu,
  • aktywacja GREEN MENU,
  • kasowanie inspekcji serwisowej,
  • regulacja natężenia przedniego oświetlenia do jazdy dziennej,
  • test zegarów po włączeniu zapłonu,
  • zaprogramowanie nowego akumulatora,
  • możliwość kopiowania muzyki z płyt CD do pamięci MMI,
  • oczywiście sprawdzanie/kasowanie błędów w sterownikach

Póki co urządzenie spełnia moje oczekiwania (ale może ja mało wymagający jestem  ;) ).

Edytowane przez steve69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, steve69 napisał:

To samo z VCDS - jak ktoś "grzebie" nie mając pojęcia co robi, to kłopoty gotowe.

 

To się akurat zgadza:decayed:

OBD11 wystarczy do taki rzeczy, które podałeś w zupełności. Kilka innych dodatkowych rzeczy można także wykonać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Również zakupiłem OBDeleven i z gotowych aplikacji pouruchamiałem co się dało,ale mam pytanie jak poprzez kodowanie zrobić aby na radiu lub na Fisie pokazywało stan akumulatora i ewentualnie jeżeli też można to jak zmienić język na Polski.Moje auto to Audi A4B8 z 2012 r i z radiem Concert

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polifcie nie ma możliwości pokazywania stanu akumulatora. Odradzam  korzystania z "gotowców" w takich aplikacjach, bo aplikacja zmienia w kodowaniach i adaptacjach i nawet nie wiesz co i gdzie. Później jak coś pójdzie nie tak będziesz szukał gdzie i co namieszało. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo to tutaj mnie zaskoczyłeś.Byłem przekonany że te gotowe rzeczy są bezpieczne a właśnie tego kodowania się najbardziej boję bo tutaj coś można namieszać jak się na tym nie zna.Uruchomiłem

-Doświetlanie zakrętów

-prawe lusterko opuszczające się przy włączonym biegu wstecznym

-temp.Oleju

-włączone podświetlenie na nogi podczas jazdy

-Licznik okrążeń ale to musiało być żeby działała temp.Oleju

-test wskazówek

I nic się nie stało złego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie demonizujmy.  :wink:

  • nie znam przypadku, aby te gotowe aplikacje komuś coś namieszały w kodowaniach,
  • zawsze można cofnąć się do stanu początkowego.

Podstawowa zasada - nie robić wielu zmian na raz.

Sam parę rzeczy modyfikowałem u siebie za pomocą tych "gotowców" i nigdy nie było najmniejszych problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego.Jeszcze nie słyszałem żeby komuś te gotowe apki na OBDeleven zaszkodziły

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęście? A może to aplikacja jest po prostu dopracowana.  :cheesy:

Gdyby to było takie nieprzewidywalne i niebezpieczne, to momentalnie zrobiłoby się o tym głośno chociażby na forum OBDeleven:

https://forum.obdeleven.com/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadki gdzie gotowce narobiły chaosu. Poczytaj o uruchomieniu VIM w MIB2 przez gotowce z OBD11 i wywalaniu po tym  błędu w 5F:wink:

Jeszcze gorzej ma się sytuacja z Carly. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2022 o 17:14, Muskel1 napisał:

Znam przypadki gdzie gotowce narobiły chaosu. Poczytaj o uruchomieniu VIM w MIB2 przez gotowce z OBD11 i wywalaniu po tym  błędu w 5F:wink:

Jeszcze gorzej ma się sytuacja z Carly. 

Muskel czy takie popierdółki jak VIM, kopiowanie CD, test zegarów, opuszczanie lusterka i start stop coś namieszają ? Zastanawiam się nad zakupem. I jeszcze jedna sprawa, bo od czerwca 2021 licencja trwa 365 dni i trzeba ją przedłużać.czy to jest darmowe ?

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, vvalery napisał:

Muskel czy takie popierdółki jak VIM, kopiowanie CD, test zegarów, opuszczanie lusterka i start stop coś namieszają ? Zastanawiam się nad zakupem. I jeszcze jedna sprawa, bo od czerwca 2021 licencja trwa 365 dni i trzeba ją przedłużać.czy to jest darmowe ?

Z góry dzięki za info.

Przedłużenie licencji jest płatne. Czytałem przypadki gdzie po próbie aktywacji VIM za pomocą OBD11,  nie tylko nie zadziałało ale namieszało i później w sterownikach zapisywało błąd. Proste funkcje jak odczytanie błędów, bloków pomiarowych czy test zegarów i takie pierdołki można zrobić i nie ma z tym problemu. Ja jestem jednak osobą należącą do tych, którzy sami decydują co i gdzie zmieniam w sterownikach z pełną kontrolą tego co wykonuję. Gotowce zmieniają kodowania i nawet nie wiesz co i gdzie. Przy odrobinie szczęścia zapisują w protokole aplikacji dokonane zmiany. Mam 2-3 kolegów mających OBD11, którzy są zadowoleni, mnie z wyżej podanych powodów jednak nie przekonało. 

Oczywiście nikt nie każe używać gotowców do kodowania, bo prawie wszystko można także wykonać "na piechotę", samemu zmieniając pojedyńcze kodowania ale VIM akurat jest tylko jako gotowiec. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...