Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 - dziwnie lekko pracujący układ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 
B8 2.0tdi 2008r. z wyposażenia wg. wlepki: 1N1 - elektryczno hydrauliczne wspomaganie
 bardzo lekko i przyjemnie kręci się kierownicą przy manewrowaniu i niskiej prędkości natomiast przy większej typu 50km/h, 100km/h i więcej kierownica nadal bardzo lekko chodzi co jest jakies dziwne bo za łatwo można skręcić jadąc szybko :D tak ma być czy powinien się usztywniać układ? 

porównując A4 B6 do A4 B8 to w B6 chodzi cieżko ale równomiernie niezależnie od prędkości
A5 do A4 B8 - usztywniało się w A5 przy wiekszej prędkości
A6 C7 do A4 B8 też sie usztywnia układ przy większej prędkości

Opublikowano

Jeśli nie masz Servotronica to trochę dziwne zachowanie. Ogólnie w B8 ciężko chodzi kierownica jeśli nie ma Servotronica.  Może masz założoną jakąś aftermarketową pompę z wyższym ciśnieniem roboczym:eusathink: Chyba 100 albo 110 Bar było w B8.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zawiesił się zawór w maglu

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Panowie sprawdziłem i w aucie z 08r ktoś zamontował servotronic 09r. numery na maglu: 8T1 422 066 B
Bazując na poradniku do B6/B7 o montazu servotronica wyczytałem żeby sprawdzić:

A) ZASILANIE
- ściągamy półkę pod kierownicą, wyciągamy przekaźnik Servotronic i włączamy zapłon. Podłączamy się miernikiem pod wtyczkę przekaźnika - łączymy piny 6 oraz 8 (powinno być ok. 12V).

B ) ZAWÓR
- jak wyżej. Przełączamy miernik na oporność i łączymy piny 2 oraz 5. Uzyskana wartość powinna mieścić się w zakresie od 5 do 20 om. Jeśli odczytane wartości nie mieszczą się w zakresie - sprawdzamy wiązkę zaworu (jeśli jest cała - zawór do wymiany).

C) SYGNAŁ PRĘDKOŚCI
- tutaj sprawdzamy czy kabelek sygnału prędkości doprowadzony ze sterownika zegarów jest cały (pin 4 w kostce przekaźnika łączymy z odpowiednim pinem w zielonej kostce 17-pin na panelu konektorów słupka A kierowcy).


Na dniach będe w tym grzebał tylko nie wiem czy Piny są te same dla B8, czy jakiś inny schemat jest. Ewentualnie przycięty zawór można jakoś naprawić czy tylko wymiana?

Edytowane przez JeJu
Opublikowano
W dniu 18.11.2021 o 07:39, JeJu napisał:

Panowie sprawdziłem i w aucie z 08r ktoś zamontował servotronic 09r. numery na maglu: 8T1 422 066 B
Bazując na poradniku do B6/B7 o montazu servotronica wyczytałem żeby sprawdzić:

A) ZASILANIE
- ściągamy półkę pod kierownicą, wyciągamy przekaźnik Servotronic i włączamy zapłon. Podłączamy się miernikiem pod wtyczkę przekaźnika - łączymy piny 6 oraz 8 (powinno być ok. 12V).

B ) ZAWÓR
- jak wyżej. Przełączamy miernik na oporność i łączymy piny 2 oraz 5. Uzyskana wartość powinna mieścić się w zakresie od 5 do 20 om. Jeśli odczytane wartości nie mieszczą się w zakresie - sprawdzamy wiązkę zaworu (jeśli jest cała - zawór do wymiany).

C) SYGNAŁ PRĘDKOŚCI
- tutaj sprawdzamy czy kabelek sygnału prędkości doprowadzony ze sterownika zegarów jest cały (pin 4 w kostce przekaźnika łączymy z odpowiednim pinem w zielonej kostce 17-pin na panelu konektorów słupka A kierowcy).


Na dniach będe w tym grzebał tylko nie wiem czy Piny są te same dla B8, czy jakiś inny schemat jest. Ewentualnie przycięty zawór można jakoś naprawić czy tylko wymiana?


Do poczytania  :hi:


 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...