Jump to content

Sprzeglo bfb


Skowron0909
 Share

Recommended Posts

Witam grupę

Jestem nowy tutaj i mam do was kilka pytań. 

Mam pytanie odnośnie mocniejszego sprzęgła do bfb. Mianowicie zrobione 300+, ale sprzeglo długo nie wytrzyma z racji tego że to oryginał. Dwumas się odzywa. Co możecie polecić żeby zniosło np te 400nm . Słyszałem o zestawie awx, cały komplet ile może znieść takiego łomotu? Ma ktoś doświadczenie? Jestem nowy więc prośba o wyrozumiałość nawet jeśli temat był poruszany 3000x razy. Pytanie do konkretnej osoby mającej pojęcie. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

AWX ogarnie to bez problemu, ale to nie jest sprzeglo do strzalow ze sprzegla itp tylko do normalnego uzytkowania. 

Link to comment
Share on other sites

Co polecasz do mocniejszej jazdy? Będzie LC i Flat shift. LC nie będzie używany non stop. Ale od czasu do czasu. Choć wiem ze chce założyć sprzeglo z lekkim zapasem. 

Link to comment
Share on other sites

konwersja na 240mm i sprzeglo z BRD lub BRD oparte na docisku z 3.0TDI

Link to comment
Share on other sites

Do konwersji potrzebna raczej też skrzynia. Albo przeróbki zamachu i roztaczania. A coś z 228 chodzi ci jeszcze po głowie? 

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Skowron0909 napisał:

Do konwersji potrzebna raczej też skrzynia. Albo przeróbki zamachu i roztaczania. A coś z 228 chodzi ci jeszcze po głowie? 

zapewne masz 6b skrzynie, takze nie musisz zmieniac skrzyni tylko sprzeglo + dystans miedzy skrzynie a silnik i rozrusznik.

Link to comment
Share on other sites

Tak mam skrzynie 6b . Rozmysle ten temat czy zrobić konwersję na 240.a tak ogólnie z 228 proponujesz coś jeszcze? Coś co przeniesie te 400/450nm.czy zostaje tylko sachs performance

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Skowron0909 napisał:

Tak mam skrzynie 6b . Rozmysle ten temat czy zrobić konwersję na 240.a tak ogólnie z 228 proponujesz coś jeszcze? Coś co przeniesie te 400/450nm.czy zostaje tylko sachs performance

albo sachs performance albo jakies skladaki na jednomasie, chociaz osobiscie nie jestem zwolennikiem sztywnych kol w miejsce fabrycznych dwumasow (jesli oczywiscie mowimy o aucie nie typowo na tor)

Link to comment
Share on other sites

Mam cały komplet nowy bez dwumasy jak co to pw. 

Link to comment
Share on other sites

podepnę się pod temat,

mam podobny dylemat tylko stage 2 235/330 quattro i fabryczne sprzęgło się już kończy,

wyczytałem że dwumas AWX a sprzęgło bfb,  tak ma być ?

ewentualnie moge prosić o numery części żeby nie zamówić czegoś złego ?

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, morelo napisał:

Mam cały komplet nowy bez dwumasy jak co to pw. 

A co masz konkretnie? 

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, sky2k napisał:

podepnę się pod temat,

mam podobny dylemat tylko stage 2 235/330 quattro i fabryczne sprzęgło się już kończy,

wyczytałem że dwumas AWX a sprzęgło bfb,  tak ma być ?

ewentualnie moge prosić o numery części żeby nie zamówić czegoś złego ?

Sprzeglo z bfb spokojnie obrobi ci ta moc. Nie potrzeba pchać awx i robić rzeźby ze sprzęgłem 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Skowron0909 napisał:

Sprzeglo z bfb spokojnie obrobi ci ta moc. Nie potrzeba pchać awx i robić rzeźby ze sprzęgłem 

tylko że w planach jak mi się uda to chce dojechać w okolice 300, więc wole z zapasem

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, sky2k napisał:

tylko że w planach jak mi się uda to chce dojechać w okolice 300, więc wole z zapasem

Mam ten sam problem a nie chce robić skladaka. Strasznie dużo momentu masz przy tych 230 km. Polecali kpl pchać z awx. Ew rzeźbić dwumas z awx a tarcze z dociskiem bfb. Tylko tarcze oczywiście obić 8090s.i podobno rzeźba wielowypustu w niektórych jest jeśli zakładasz sprzeglo z bfb a dm z awx

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sky2k napisał:

podepnę się pod temat,

mam podobny dylemat tylko stage 2 235/330 quattro i fabryczne sprzęgło się już kończy,

wyczytałem że dwumas AWX a sprzęgło bfb,  tak ma być ?

ewentualnie moge prosić o numery części żeby nie zamówić czegoś złego ?

623 3301 00

 

2 godziny temu, Skowron0909 napisał:

Sprzeglo z bfb spokojnie obrobi ci ta moc. Nie potrzeba pchać awx i robić rzeźby ze sprzęgłem 

a co to za rzezba? XD 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, DivaynEays napisał:

623 3301 00

 

a co to za rzezba? XD 

Kilka osób wypowiadalo się że trzeba szlifować wielowypust w tarczy. Więc to jest już rzeźba 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Skowron0909 napisał:

ilka osób wypowiadalo się że trzeba szlifować wielowypust w tarczy. Więc to jest już rzeźba 

Wielowypust w tarczy szlifujesz tylko w przypadku montażu sprzęgła z awx (tarcza, docisk, łożysko) do fabrycznego dwumasu z 1.8t, i tylko jeśli zakładasz zestaw z sachs..

W 1.8t z Q, jak się nie chce po kilka razy zdejmować skrzyni i kombinować, to sprawdzony set jest następujący: cały komplet z dwumasem od awx ALE tarczę sprzęgłową od awx'a zastępujemy nową tarczą z tłumikami drgań, która idzie fabrycznie w bfb.

Dlaczego? Żeby uniknąć drgań przy ponad 1bar doładowania poniżej 3tys obr. Takie objawy na pewno występują w skrzyniach V -  biegowych z Q w 1.8t na seryjnym sprzęgle ORAZ przy wymianie tylko tarczy, docisku na taki z awx ALE zostawionym dwumasie z 1.8t. Sprawdzone osobiście, a ten sam wątek przewijał się już dziesiątki razy przez ostatni rok.

Ten zestaw przenosi u mnie bez wibracji 1,2b od 2600-2700obr, a w sumie teraz pewnie około 250 i 350Niuta.

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, przem8 napisał:

Wielowypust w tarczy szlifujesz tylko w przypadku montażu sprzęgła z awx (tarcza, docisk, łożysko) do fabrycznego dwumasu z 1.8t, i tylko jeśli zakładasz zestaw z Luka..

za każdym razem ciągle ktoś pisze coś innego, niby przy AWX LUKa nic nie trzeba szlifować...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, przem8 napisał:

Wielowypust w tarczy szlifujesz tylko w przypadku montażu sprzęgła z awx (tarcza, docisk, łożysko) do fabrycznego dwumasu z 1.8t, i tylko jeśli zakładasz zestaw z Luka..

W 1.8t z Q, jak się nie chce po kilka razy zdejmować skrzyni i kombinować, to sprawdzony set jest następujący: cały komplet z dwumasem od awx ALE tarczę sprzęgłową od awx'a zastępujemy nową tarczą z tłumikami drgań, która idzie fabrycznie w bfb.

Dlaczego? Żeby uniknąć drgań przy ponad 1bar doładowania poniżej 3tys obr. Takie objawy na pewno występują w skrzyniach V -  biegowych z Q w 1.8t na seryjnym sprzęgle ORAZ przy wymianie tylko tarczy, docisku na taki z awx ALE zostawionym dwumasie z 1.8t. Sprawdzone osobiście, a ten sam wątek przewijał się już dziesiątki razy przez ostatni rok.

Ten zestaw przenosi u mnie bez wibracji 1,2b od 2600-2700obr, a w sumie teraz pewnie około 250 i 350Niuta.

 

No to mój błąd. Ktoś mi opowiadał kiedyś o tych przeróbkach poprostu zle mi powiedział. A co polecasz do tego mojego bfb 228? Mam aktualnie 300koni i 380 momentu bo przeplywka góra nie trzyma. Ale zamówiona nowa więc będzie około 320 HP . I chce coś włożyć do jazdy na codzień ale i żeby wytrzymało LC i Flat shift. Masz jakies propozycje co by mogło udźwignąć to wszystko? Mam skrzynie 6B

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, 3r4 napisał:

za każdym razem ciągle ktoś pisze coś innego, niby przy AWX LUKa nic nie trzeba szlifować...

Masz jakies sprawdzone sprzeglo 228 pod 6 b? Żeby wytrzymało LC i flatshift? Mój dm się poddaje jak go gniote w 3 osoby na pokładzie 

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, 3r4 napisał:

za każdym razem ciągle ktoś pisze coś innego, niby przy AWX LUKa nic nie trzeba szlifować...

Czekaj to bylo chyba w sachsie. Juz mi sie mota , a przecież skracałem u siebie:P

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, przem8 napisał:

Czekaj to bylo chyba w sachsie. Juz mi sie mota :P

za tydzień oddaję auto do mechanika - właśnie ze sprzęgłem (lukiem awx) i już mam sraczkę, że mechanik będzie dzwonił, że coś nie pasuje przez Was :D 

Edited by 3r4
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Skowron0909 napisał:

Masz jakies sprawdzone sprzeglo 228 pod 6 b? Żeby wytrzymało LC i flatshift? Mój dm się poddaje jak go gniote w 3 osoby na pokładzie 

Nie pomogę w tej kwestii, kiedys przewinęło mi się jakieś ogłoszenie, w którym ktoś sprzedawał sprzęgła do takich srogich mocy ale czy to działa i się sprawdza to nie mam pojęcia.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, DivaynEays napisał:
20 godzin temu, sky2k napisał:

podepnę się pod temat,

mam podobny dylemat tylko stage 2 235/330 quattro i fabryczne sprzęgło się już kończy,

wyczytałem że dwumas AWX a sprzęgło bfb,  tak ma być ?

ewentualnie moge prosić o numery części żeby nie zamówić czegoś złego ?

623 3301 00

numer który podałeś to z tego co widzę to tarcza od awx, 

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, 3r4 napisał:

za każdym razem ciągle ktoś pisze coś innego, niby przy AWX LUKa nic nie trzeba szlifować...

juz dziesiatki sprzegiel LUKa zalozylem, nic szlifowac nie trzeba. Kladziesz to co podalem w numerze na seryjny dwumas i wszystko lata

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, DivaynEays napisał:

juz dziesiatki sprzegiel LUKa zalozylem, nic szlifowac nie trzeba. Kladziesz to co podalem w numerze na seryjny dwumas i wszystko lata

Czyli dm z awx i serię sprzeglo bfb? 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, DivaynEays napisał:

juz dziesiatki sprzegiel LUKa zalozylem, nic szlifowac nie trzeba. Kladziesz to co podalem w numerze na seryjny dwumas i wszystko lata

Wytrzyma to sprzeglo LC? 

Jak to jest z tymi sprzeglami 240 ? Mam 6 b skrzynie. Podejdzie 240 czy trzeba rzeźbić? 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Skowron0909 napisał:

Czyli dm z awx i serię sprzeglo bfb? 

docisk ma byc z AWX, reszta wedle uznania, chociaz ja wkaldam z reguly docisk, tarcze i lozysko na seryjny dwumas bo praktycznie nigdy nie wymaga on wymiany (naprawde trzeba sie postarac zeby dwumas ubic w tym motorze). To sprzeglo bedzie dzialac naprawde dlugo przy normalnym uzytkowaniu, nie jezdzeniu na polsprzegle itp, niestety poslizg sprzegla i jego przypalanie przy LC jest nie dounikniecia takze dlugo to nie polata. W przypadku swapu na 240 potrzebujesz kompletne sprzeglo z dwumasem, rozrusznik oraz dystans miedzy skrzynie a silnik (oryginalny np z AVF, BRD czy z TFSI wzdluznego, podejrzewam, ze i Vki maja taki sam ale tu trzeba by bylo sprawdzic w etce co do Vek) i wszystko siada. Takie sprzeglo z BRD bez problemu przenosi 550nm w dieslu takze mysle, ewentualnie mozna pomyslec do tego kompletu o docisku z 3.0 TDI

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.12.2021 o 17:52, DivaynEays napisał:

docisk ma byc z AWX, reszta wedle uznania, chociaz ja wkaldam z reguly docisk, tarcze i lozysko na seryjny dwumas bo praktycznie nigdy nie wymaga on wymiany (naprawde trzeba sie postarac zeby dwumas ubic w tym motorze). To sprzeglo bedzie dzialac naprawde dlugo przy normalnym uzytkowaniu, nie jezdzeniu na polsprzegle itp, niestety poslizg sprzegla i jego przypalanie przy LC jest nie dounikniecia takze dlugo to nie polata. W przypadku swapu na 240 potrzebujesz kompletne sprzeglo z dwumasem, rozrusznik oraz dystans miedzy skrzynie a silnik (oryginalny np z AVF, BRD czy z TFSI wzdluznego, podejrzewam, ze i Vki maja taki sam ale tu trzeba by bylo sprawdzic w etce co do Vek) i wszystko siada. Takie sprzeglo z BRD bez problemu przenosi 550nm w dieslu takze mysle, ewentualnie mozna pomyslec do tego kompletu o docisku z 3.0 TDI

Jeszcze raz powtarzam. Mój DM jest do zwalenia. Jazda w osoby i gniote do podłogi to zaczyna wibrowac. I to dość mocno. Jak jeżdżę sam, jest ok. Dlatego pytam czy nie lepiej dm z awx i resztę sprzęgła też z awx. Co o tym myślisz 

Link to comment
Share on other sites

Wtrącę swoje trzy grosze, jest kilka tematów na ten temat co do sprzęgła, kolega ma problemy z czytaniem lub szkoda 15--20 min poświęcić. Więc bramki są trzy:

- bramka nr 1 jeśli nie ma quattro komplet sprzęgła z AWX

- bramka nr 2 na pokładzie jest quattro wtedy dwumas i docisk z AWX + tarcza sprzęgłowa z BFB

- bramka nr 3 na pokładzie jest quattro montaż kompletu z AWX i ryzyko z wibracjami (występują, ale nie zawsze)

Dwa miesiące temu osobiście wybrałem bramkę nr 2, w razie zwalania skrzyni ponownie zostaje kilka złotych w kieszeni i czas oszczędzony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...