Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzeglo bfb


Skowron0909

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grupę

Jestem nowy tutaj i mam do was kilka pytań. 

Mam pytanie odnośnie mocniejszego sprzęgła do bfb. Mianowicie zrobione 300+, ale sprzeglo długo nie wytrzyma z racji tego że to oryginał. Dwumas się odzywa. Co możecie polecić żeby zniosło np te 400nm . Słyszałem o zestawie awx, cały komplet ile może znieść takiego łomotu? Ma ktoś doświadczenie? Jestem nowy więc prośba o wyrozumiałość nawet jeśli temat był poruszany 3000x razy. Pytanie do konkretnej osoby mającej pojęcie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWX ogarnie to bez problemu, ale to nie jest sprzeglo do strzalow ze sprzegla itp tylko do normalnego uzytkowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecasz do mocniejszej jazdy? Będzie LC i Flat shift. LC nie będzie używany non stop. Ale od czasu do czasu. Choć wiem ze chce założyć sprzeglo z lekkim zapasem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do konwersji potrzebna raczej też skrzynia. Albo przeróbki zamachu i roztaczania. A coś z 228 chodzi ci jeszcze po głowie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Skowron0909 napisał:

Do konwersji potrzebna raczej też skrzynia. Albo przeróbki zamachu i roztaczania. A coś z 228 chodzi ci jeszcze po głowie? 

zapewne masz 6b skrzynie, takze nie musisz zmieniac skrzyni tylko sprzeglo + dystans miedzy skrzynie a silnik i rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam skrzynie 6b . Rozmysle ten temat czy zrobić konwersję na 240.a tak ogólnie z 228 proponujesz coś jeszcze? Coś co przeniesie te 400/450nm.czy zostaje tylko sachs performance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Skowron0909 napisał:

Tak mam skrzynie 6b . Rozmysle ten temat czy zrobić konwersję na 240.a tak ogólnie z 228 proponujesz coś jeszcze? Coś co przeniesie te 400/450nm.czy zostaje tylko sachs performance

albo sachs performance albo jakies skladaki na jednomasie, chociaz osobiscie nie jestem zwolennikiem sztywnych kol w miejsce fabrycznych dwumasow (jesli oczywiscie mowimy o aucie nie typowo na tor)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat,

mam podobny dylemat tylko stage 2 235/330 quattro i fabryczne sprzęgło się już kończy,

wyczytałem że dwumas AWX a sprzęgło bfb,  tak ma być ?

ewentualnie moge prosić o numery części żeby nie zamówić czegoś złego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, morelo napisał:

Mam cały komplet nowy bez dwumasy jak co to pw. 

A co masz konkretnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, sky2k napisał:

podepnę się pod temat,

mam podobny dylemat tylko stage 2 235/330 quattro i fabryczne sprzęgło się już kończy,

wyczytałem że dwumas AWX a sprzęgło bfb,  tak ma być ?

ewentualnie moge prosić o numery części żeby nie zamówić czegoś złego ?

Sprzeglo z bfb spokojnie obrobi ci ta moc. Nie potrzeba pchać awx i robić rzeźby ze sprzęgłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Skowron0909 napisał:

Sprzeglo z bfb spokojnie obrobi ci ta moc. Nie potrzeba pchać awx i robić rzeźby ze sprzęgłem 

tylko że w planach jak mi się uda to chce dojechać w okolice 300, więc wole z zapasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sky2k napisał:

tylko że w planach jak mi się uda to chce dojechać w okolice 300, więc wole z zapasem

Mam ten sam problem a nie chce robić skladaka. Strasznie dużo momentu masz przy tych 230 km. Polecali kpl pchać z awx. Ew rzeźbić dwumas z awx a tarcze z dociskiem bfb. Tylko tarcze oczywiście obić 8090s.i podobno rzeźba wielowypustu w niektórych jest jeśli zakładasz sprzeglo z bfb a dm z awx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sky2k napisał:

podepnę się pod temat,

mam podobny dylemat tylko stage 2 235/330 quattro i fabryczne sprzęgło się już kończy,

wyczytałem że dwumas AWX a sprzęgło bfb,  tak ma być ?

ewentualnie moge prosić o numery części żeby nie zamówić czegoś złego ?

623 3301 00

 

2 godziny temu, Skowron0909 napisał:

Sprzeglo z bfb spokojnie obrobi ci ta moc. Nie potrzeba pchać awx i robić rzeźby ze sprzęgłem 

a co to za rzezba? XD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DivaynEays napisał:

623 3301 00

 

a co to za rzezba? XD 

Kilka osób wypowiadalo się że trzeba szlifować wielowypust w tarczy. Więc to jest już rzeźba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Skowron0909 napisał:

ilka osób wypowiadalo się że trzeba szlifować wielowypust w tarczy. Więc to jest już rzeźba 

Wielowypust w tarczy szlifujesz tylko w przypadku montażu sprzęgła z awx (tarcza, docisk, łożysko) do fabrycznego dwumasu z 1.8t, i tylko jeśli zakładasz zestaw z sachs..

W 1.8t z Q, jak się nie chce po kilka razy zdejmować skrzyni i kombinować, to sprawdzony set jest następujący: cały komplet z dwumasem od awx ALE tarczę sprzęgłową od awx'a zastępujemy nową tarczą z tłumikami drgań, która idzie fabrycznie w bfb.

Dlaczego? Żeby uniknąć drgań przy ponad 1bar doładowania poniżej 3tys obr. Takie objawy na pewno występują w skrzyniach V -  biegowych z Q w 1.8t na seryjnym sprzęgle ORAZ przy wymianie tylko tarczy, docisku na taki z awx ALE zostawionym dwumasie z 1.8t. Sprawdzone osobiście, a ten sam wątek przewijał się już dziesiątki razy przez ostatni rok.

Ten zestaw przenosi u mnie bez wibracji 1,2b od 2600-2700obr, a w sumie teraz pewnie około 250 i 350Niuta.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przem8 napisał:

Wielowypust w tarczy szlifujesz tylko w przypadku montażu sprzęgła z awx (tarcza, docisk, łożysko) do fabrycznego dwumasu z 1.8t, i tylko jeśli zakładasz zestaw z Luka..

za każdym razem ciągle ktoś pisze coś innego, niby przy AWX LUKa nic nie trzeba szlifować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przem8 napisał:

Wielowypust w tarczy szlifujesz tylko w przypadku montażu sprzęgła z awx (tarcza, docisk, łożysko) do fabrycznego dwumasu z 1.8t, i tylko jeśli zakładasz zestaw z Luka..

W 1.8t z Q, jak się nie chce po kilka razy zdejmować skrzyni i kombinować, to sprawdzony set jest następujący: cały komplet z dwumasem od awx ALE tarczę sprzęgłową od awx'a zastępujemy nową tarczą z tłumikami drgań, która idzie fabrycznie w bfb.

Dlaczego? Żeby uniknąć drgań przy ponad 1bar doładowania poniżej 3tys obr. Takie objawy na pewno występują w skrzyniach V -  biegowych z Q w 1.8t na seryjnym sprzęgle ORAZ przy wymianie tylko tarczy, docisku na taki z awx ALE zostawionym dwumasie z 1.8t. Sprawdzone osobiście, a ten sam wątek przewijał się już dziesiątki razy przez ostatni rok.

Ten zestaw przenosi u mnie bez wibracji 1,2b od 2600-2700obr, a w sumie teraz pewnie około 250 i 350Niuta.

 

No to mój błąd. Ktoś mi opowiadał kiedyś o tych przeróbkach poprostu zle mi powiedział. A co polecasz do tego mojego bfb 228? Mam aktualnie 300koni i 380 momentu bo przeplywka góra nie trzyma. Ale zamówiona nowa więc będzie około 320 HP . I chce coś włożyć do jazdy na codzień ale i żeby wytrzymało LC i Flat shift. Masz jakies propozycje co by mogło udźwignąć to wszystko? Mam skrzynie 6B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, 3r4 napisał:

za każdym razem ciągle ktoś pisze coś innego, niby przy AWX LUKa nic nie trzeba szlifować...

Masz jakies sprawdzone sprzeglo 228 pod 6 b? Żeby wytrzymało LC i flatshift? Mój dm się poddaje jak go gniote w 3 osoby na pokładzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...