Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Czy biodiesel jest bezpieczny dla silnika ?


pawelmienko

Rekomendowane odpowiedzi

mam czysto teoretyczne pytanie czy biodiesel jest bezpieczny dla silnika?? na temat ON bylo juz kilka watkow ale o biodieslu nic nie slyszalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega na forum leje to do Fabii PD - pól na pół z normalną gnojówką i jeździ... to tyle co wiem w temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w innym watkow jeden ze szczesliwych posiadaczy :a4fan: mowi ze wlal przypadkiem biodiesla i auto dostalo kopa dlatego ciekawi mnie jak to jest naprawde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam, kupujesz Audi A4 i chcesz zaoszczędzić parę zloty? :no:

a wtryski i pompa?

dla Audiczki wszystko musi być markowe, bo wtedy służżżżżżżży i jest niezawodna

a takie wynalazki to do VW Jetty 1.6 Diesel z 1986 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja akurat nie robię tego z oszczędności, wiele części kupuję zawsze w ASO, rozrząd itp też robię w ASO, nie zakładam gównianych opon z dalekiego wschodu i nie leje półsyntetyka. Po prostu uważam ze bioester jest b. dobrym paliwem zwłaszcza do silników na pompach, a jak się okazuje wg Audi AG może być stosowany do wszystkich silników do 2002 a później z zastrzeżeniami wg tej tabelki http://www.ufop.de/downloads/Audi.pdf (potwierdzone w ASO). Jeżdżę na nim odkąd się pojawił już 2-gim autem (plus żona plus teść PD na razie nieśmiało 50/50) i to duże przebiegi, także w zimie. Nigdy żadnych problemów w przeciwieństwie do tych mieszanek , które zdarza się zatankować z etykietką: ultra, super, verva, power itp. Nie twierdzę że "klasyczne" ON jest złym paliwem, ale często jest kombinowane przez pompiarzy a tu jest widocznie trudniej lub się nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

...Jeżdżę na nim odkąd się pojawił już 2-gim autem (plus żona plus teść PD na razie nieśmiało 50/50) i to duże przebiegi, także w zimie. Nigdy żadnych problemów w przeciwieństwie do tych mieszanek , które zdarza się zatankować z etykietką: ultra, super, verva, power itp. ...

Skoro piszesz, że np. Orlen Verva czy Shell V-Power Diesel dą do d..py, możesz to poprzeć jakimiś konkretnymi przykładami ??.

Praktycznie od roku tankuję Shell V-Power Diesel lub Orlen Verva i nie mogę powiedzieć nic złego o tych paliwach.

Po za tym na forum czytałem wiele pozytywnych opini o tego rodzaju paliwach.

___________________

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

...Jeżdżę na nim odkąd się pojawił już 2-gim autem (plus żona plus teść PD na razie nieśmiało 50/50) i to duże przebiegi, także w zimie. Nigdy żadnych problemów w przeciwieństwie do tych mieszanek , które zdarza się zatankować z etykietką: ultra, super, verva, power itp. ...

Skoro piszesz, że np. Orlen Verva czy Shell V-Power Diesel dą do d..py, możesz to poprzeć jakimiś konkretnymi przykładami ??.

Praktycznie od roku tankuję Shell V-Power Diesel lub Orlen Verva i nie mogę powiedzieć nic złego o tych paliwach.

Po za tym na forum czytałem wiele pozytywnych opini o tego rodzaju paliwach.

___________________

Pozdrawiam

Rafał

Przecież napisałem że nie uważam tych paliw za złe lecz takie same w eksploatacji, a przy każdym z nich miałem już jakąś minę (przy bioestrze jeszcze nie) zapewne związaną ze stacją a nie z paliwem. Najeździłem już grubo ponad milion km, więc nie prowadzę w pamięci kiedy jakim autem i na której stacji, ale zapewniam że nie ma sieci i paliwa 100% wolnego ode oszustw, a tak jak napisałem bioester jest tutaj trudniejszy i mniej opłacalny do ogarnięcia.

> ksiądz: frytkami wali zgadza się ale (z moich naprawdę wielotysięcznych doświadczeń a nie kilku baków) pali tyle samo, osiągi te same, poniżej -20 podwójna porcja dodatku zimowego LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ale wciąż czekam na jakieś konkretne rzeczowe dokumntacje a nie typu "wali frytkami", raczej

z EKO wali przepalonym olejem z rzepaku. :polew: :polew: :polew: U mojego znajomego na wszi

mówią, że Shell V-Power Diesel lub Orlen Verva do ciągników jest kiepski bo leprzy i droższy,

ale EKO Diesel dobry i tani dla Ursusa, Zetora. :polew: :polew:

________________

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlałem raz przez pomyłkę zbiornik bioDiesla (stacja wyglądała jak BP). jak się zorientowałem co wlałem to było już za późno. Mówiłem na stacji że chcę ten wynalazek wypompować a oni mi na to że jak uszkodzę na tym paliwie silnik to oni kupią mi nowy prosto z fabryki i wymienię na ich koszt, więc pojechałem.

I mogę napisać że na tym paliwie auto więcej mocy miało. Było bardziej żwawe i szybsze. Gdybym mógł to tylko ten wynalazek bym lał... ale że mam tam daleko to leję ON z BP i się turlam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm co do walenia frytkami wystarczy powąchać dwururkę (nie wyobrażam sobie jakiejś dokumentacji) a parametry-przy okazji wolnego czasu mogę zalać bak jakiejś vervy i pomierzyć, ale nie wyobrażam sobie dokładnego pomiaru zużycia bo bak bioestru też bym musiał tą samą trasą i stylem przejechać a to "tylko" ponad tysiąc km :>, przyspieszenia czy v max to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretne rzeczowe dokumentacje? to co ja mam ci testy w laboratorium zrobic? pytacie o opinie uzytkownikow wiec wyrazilem swoje zdanie i przekazalem wlasne spostrzeżenia.. kiedy wlalem bioester na bliskiej w proporcji 2:1 ze zwyklym olejem, rezerwa zapalila mi sie o 100km wczesniej niz normalnie a jak zalalem pozniej do pelna ON z Lukoila to myslalem ze moja A4 ma ze 30 koni wiecej niz przed tankowaniem.. nie wiem, moze trafilem na jakas lipna partie.. ale na pewno nigdy wiecej nie zaleje tego scierwa, niech tankuja to ursusy albo diesle ktore juz naprawde nie maja nic do stracenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

...I mogę napisać że na tym paliwie auto więcej mocy miało. Było bardziej żwawe i szybsze. ...

Możesz to jakoś udokumnetować, ... ?? :polew::polew::polew:

________________

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę, nie ma prywatnego labolatorium. Po prostu znam auto którym jeżdżę codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nalałem kiedyś do mietka w124 2,5D nic ciekawego nie zauważyłem po za tym ze waliło wszędzie frytkami :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o oszczednosci bo ja i tak odliczam sobie paliwko w firmie ale o to jak to sie ma do zywotnosci silnika osiagow i sredniego spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie chodzi o oszczędności to ja bym biodiesla nie lał. Tak naprawdę to nikt nie wie jak się to paliwo ma do żywotności silnika, a spalanie jest takie same (w granicach błedu statystycznego).

Więc żeby spać spokojnie nie leje biodiesla bo producent go nie poleca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że problem w Polsce może leżeć w czymś innym... tankujemy u Pana Henia cały czas (choć jak wynika z kontrol NIKu nawet kolosy sobie dolewają co popadnie) ... nagle wlewamy Bioester który nie jest chrzczony i odczuwamy poprawę w pracy silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...