Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Ogólne problemy z samochodem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na wstepie sorki ze nie podaje kodu ale nie mam pojecia jak go znalezc :wallbash:

Moja adiczka jest z 96 roku 2,6 silnik 150PS kombi

Dzisiaj ja dopiero przycholowalem i juz mam kilka pytan bo nigdy nie jezdzilem takim autkiem. prosze o pomoc.

1. podczas rozgrzewania silnik bardzo wyyyje jakby odkurzacz :) a wlasciwie cos kolo silnika chyba - czy to normalne ? po nagrzaniu jest ok.

2. Wyswietlacze od klimy (2 displeje) nie dzialaja ale po przejechaniu kilka km juz dzialaja poprawnie czy to tak ma byc ? jakis czas ?

3. Nie dziala mi ogrzewanie ale wlasciwie to nie wiem czy potrafie se je nastawic poprawnie bo tych przyciskow w cholere jest :kox: temperatura silnika utrzymuje mi sie rowniutko na 90 wiec chyba jest oki ???

4. nie mam pojecia jaki byl wlany olej czy syntetyk czy mineral a musze wymienic , czytalem tu na forum rozne opinie , moze ktos rozwieje watpliwosci i powie jaki najlepiej wlac ( autko mam przebieg 210.000)

5. druga sprawa jaki olej do skrzyni bieghow ( automat) i czy jakies filtry trza wymieniac jeszcze dodatkowo czy uszczelki jakies ?

wiecej grzechow nie pamietam....... sprawa jest taka ze auto mam od 3h i np teraz dopiero zobaczylem ze ma szyberdach elektryczny - taki detal a cieszy :) wiecej popytam jak sie juz z nim oswoje .

z gory dziekuje za pomoc .

Opublikowano

co do klimy to mi działa od razu i myśle że tak jest prawidłowo, silnik normalnie chodzi podczas rozgrzewania ale ja mam 2,4 wiec nie wiem jak u ciebie, jeśli chodzi o olej to leje 5W40 a mam przejechane 264 000 km i jak narazie jest ok , to chyba głównie zależy od kondycji silnika możesz wlać 5W40 i zobaczysz czy silnik ci nie będzie jadł oleju i czy nie masz czasem wycieków, takie moje zdanie

Opublikowano

1. Jak dlugo wyje? az do nagrzania sie do 90 stopni?

2.Powinien zaskoczyc odrazu

3.sprecyzuj bardziej na jakiej zasadzie nie dziala?

4.Jezeli byl lany syntetyk to nie mozesz schodzic nizej bo bedzie zjadal ci olej

Opublikowano

1. Jak dlugo wyje? az do nagrzania sie do 90 stopni?

2.Powinien zaskoczyc odrazu

3.sprecyzuj bardziej na jakiej zasadzie nie dziala?

4.Jezeli byl lany syntetyk to nie mozesz schodzic nizej bo bedzie zjadal ci olej

1. wyje jakies 1 do 2 minuty tzn nie czeka do nagrzania - to tak jakby ssanie wylaczyl to juz nie wyje

3. nie dziala bo nie leci cieple powietrze ale silnik utrzymuje 90 stopni i tego nie rozumiem bo jakby wody brakowalo to objaw tez taki ze nie grzeje ale wtedy sie chyba silnik wiecej nagrzewa - tak mysle :slina:

4. jak juz pisalem nie mam pojecia jaki byl lany a z tego co slszalem to to jak byl mineralny np to lepiej syntetyka nie lac.

Opublikowano

1. mój też kiedyś wył, wydaje mi sie to normalne że silnik jak jest zimny pracuje troche głośniej zanim wszystko zacznie się "smarować" i będzie nagrzane, jeżeli trwa to dwie trzy minuty to raczej spoko * zależy jeszcze o jakim wyciu mówimy

2. nie miałem klimy w tamtym a4 ale powinno zaskoczyć od razu może coś nie łączy na panelu

3. mój nie grzał jak miałem zapowietrzony układ płynu chłodniczego, ale nie wiem czy przy klimie jest tak samo :mysli:

4. ten silnik przy tym przebiegu powinien jeszcze spokojnie latać na syntetyku, *

* moja rada jedź na pożądny przegląd auta do jakiegoś mechanika niech sprawdzi czy nic mu nie dolega tzn podpiąc komputer itd, niech sprawdzi czy nie ma żadnych wycieków wtedy wlewasz syntetyk i patrzysz czy go za dużo nie schodzi, nie martw się tym że mógł być zalany pół synt albo minerał, ja jak swojego kupiłem gościu przed mną jeździł na mineralnym :kox: mechanik doradził mi zmianę na syntetyk :wink4: tak też zrobiłem okazało się że silnik brał jakieś 3/4 litra na 15000 co przy V6 jest moim zdaniem jak najbardziej normą. a z innych rzeczy o które sam możesz zadbac jesli nie znasz przeszłości auta to : świece, przewody, filtry paliwa, powietrza, wspomniany olej plus filtr, rozrząd jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany, sprawdź ten płyn w chłodnicy najlepiej również go wymienić (ja nie wymieniłem i miałem później problemy bo zrobiło się z niego takie gó..no że nie chciało wylecieć i były jaja) potem odpowietrzyć układ, również ważny płyn hamulcowy najlepiej od razu go wymienić i wiesz co masz, czasami takie inwestycje na samym poczatku uchronią Cię przed późniejszymi niespodziankami i wydatkami,

a resztę rzeczy jak zawiecha amorki klocki tarcze itd niech sprawdzą w warsztacie i również opłaca się to zrobić jeżeli coś nie domaga na samym początku

co do automatycznej skrzyni to nigdy nie miałem więc nie wiem ale z pewnością również trzeba o nią zadbać :> powinno być na forum poszukaj

a po za tym gratuluje autka, świetny silnik zrobiłem nim ponad 100 tysiecy(lpg) i absolutnie żadnych problemów, no ale zachciało mi się B6 1.8t :evil: ale tamta jeździ dalej w rodzinie, po prostu nie mogłem się jej pozbyć, za duży sentyment

Pozdro

Opublikowano

1. Sprawdź pompę powietrza wtórnego, może jest przedmuch.

3. Wygląda na zasyfiona nagrzewnice.. :decayed:

Opublikowano

To "wycie" o którym piszesz to wg. mnie wisko, ale nie wiem,bo nie słyszę. Co do ogrzewania to najpierw sprawdz poziom płynu no i pewnie układ zapowietrzony lub jak koledzy wyżej piszą zasyfiona nagrzewnica.

Opublikowano

jest to sprzęgło wiskotyczne wiatraka chłodnicy, jest w nim łożysko które może nie domagać i wyje, podjedź do mechanika to Ci sprawdzi czy to to

Opublikowano

jest to sprzęgło wiskotyczne wiatraka chłodnicy, jest w nim łożysko które może nie domagać i wyje, podjedź do mechanika to Ci sprawdzi czy to to

moze i tak ale tak na chlopski rozum to wiatrak chlodnicy chyba nie zalacza sie jak silnik jest zimny a to mi ise dzieje tylko przy zimnym silniku , jak odpalam auto na cieplym to nic nie wyje :confused4:

Opublikowano

co do "odkurzacza" to myśle że jest wszystko dobrze.Visco odpuszcza u mnie po okolo 30 sek. Do tego momentu po dodaniu gaz jest helikopter. Myśle że inni mają tak samo, no chyba że już visco mają do d...

Ponownie "helikopter" powinien się robic jeżeli silnik będze bardzo zagrzany.

Opublikowano

ja tez tak mam wiskp ma duze obroty a po kilku sekundach zwalnia wg mnie to norma kazdy tak ma

Opublikowano

tak visco pare obrótów i odpuszcza sobie prawdopodobnie mozeesz miec do wymienay obserwuj je,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...