Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Homelink USA na EU


3d0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Właśnie z sukcesem przerobiłem funkcję bramy garażowej (Homelink) w aucie z USA, więc wrzucam instrukcję.

Problem: po sprowadzeniu z USA poprzedni właściciel zmieniał soft na polski i chyba nie wszystko poszło OK, bo funkcja o której mowa, była w menu widoczna ale niedostępna:

20211229_205832.jpg.4383f4df59e264e22304978ab6bc0feb.jpg

 Myślałem, że to tylko kwestia anteny, więc zakupiłem wersję EU i podmieniłem ale funkcja była nadal niedostępna.

UWAGA: w wersji USA antena znajduje się w tylnym a nie przednim zderzaku!! Mam nadzieję, że oszczędzi to komuś pół dnia roboty, bo ja zdemontowałem cały przód i godzinę tego szukałem zgodnie z instrukcją EU i nic - znalazłem przypadkowo z tyłu jak montowałem hak:D

Finalnie sprawdziłem kodowanie i okazało się, że brakuje (pewnie się wyczyściło po zmianie softu). Do zrobienia long coding:

Address 09: Cent. Elect.
> Byte 14
Bit 4 to 1
> Byte 18
Bit 2 to 1
Bit 3 to 1

następnie adaptacja (ja miałem poprawnie, bo moduł miałem fabrycznie zamontowany):

Address 5F: Information Electr. (Adaptation)

ENG117611-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo -> active
ENG117615-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_after_disclaimer -> not active
ENG117612-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_clamp_15_off ->not active
ENG117613-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_over_threshold_high -> not active
ENG117614-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_standstill -> not active
ENG117730-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14 -> active
ENG117731-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14_msg_bus -> "Terminal 15"

Hint: jest tego tam sporo do wyboru, więc najłatwiej wpisać w wyszukiwarkę w VCDS słowo "ugdo" i wyjadą tylko te powyższe pozycje;) 

Do it! Save. Działa - funkcja aktywna i można adaptować piloty ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Muskel1 napisał:

W B9 we wszystkich wersjach anteny są z tyłu.

A nie zależy to jakoś od wersji silnika/nadwozia? Rok temu szukałem info na kilku forach i screeny z dokumentacji zawsze były ze zderzaka przedniego, więc albo to było nieaktualne albo ludzie nie wiedzieli, że lokalizacja anteny się zmieniła (w sumie na mniej logiczną) i powielali instrukcje z B8. W każdym razie teraz już jest pewne i pójdzie komuś szybciej niż mi kiedy ta informacja nie była potwierdzona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antena leży pod tylną kanapą, jest zintegrowana z wiązką idącą od sterownika do środka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Muskel1 napisał:

Wiązka z anteną jest ta sama.

Ok czyli samo kodowanie wystarczy przedstawione powyżej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik może być inny w wersji US

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Sterownik może być inny w wersji US

Dzięki za odpowiedź ; ) jednak to nie jest takie proste ;p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeżeli masz side assist i radary w tylnym zderzaku, to po zrzuceniu zderzaka należey przeprowadzić ich kalibrację. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał:

Dodatkowo jeżeli masz side assist i radary w tylnym zderzaku, to po zrzuceniu zderzaka należey przeprowadzić ich kalibrację. 

Rozumiem, że tylko ASO ? Jeśli nie to ciekawe jaki koszt wgl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2022 o 09:54, herman85 napisał:

A musiałeś zmieniać moduł?

 

Edytowane przez herman85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest stronka na której można sprawdzić jakie częstotliwości obsługuje dany moduł: 

FCCID.IO

Sam obecnie w B9 po lifcie walcze żeby to uruchomić. Moduł niby obsługuje 433 i 868 ale miałem problemy z kopiowaniem pilotów od bramy faac. Jak ktoś sie orientuje czy jakaś adaptacja dodatkowa na europe jest wymagana to bede wdzięczny za info. Czekam jeszcze na instalatora z master pilotem od innej bramy i zobaczymy czy coś da się zrobić.

Screenshot_2022-05-20-10-52-32-377_cn.wps.moffice_eng.jpg

Edytowane przez herman85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 12:07, Muskel1 napisał(a):

Wiązka z anteną jest ta sama.

Czyli ogolnie nawet nie trzeba anteny zmieniac, tylko zakodowac i powinno dzialac? Wszedzie pamietam jak czytalem to pisano ze to nie takie proste i wymaga zmiany chyba jakiegos nadajnika (bo czestotliwosci inne...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wymienić sterownik Homelink na wersję EU bo wersja US w Europie może nie  działać (inne częstotliwości). Sterownik Homelink egzystuje jako subsystem w BCM1.

Z tego co zauważyłem jest różnica (także w kodowaniu) między wersją US i EU.

Poniżej wycinek auto-scanu z dwóch różnych pojazdów, które miałem podpięte.

Pierwszy wersja US, drugi wersja EU.

 

Steuergerät für Garagentoröffnung:

Subsystem 4 - Teilenummer SW: 4M0 907 410 A HW: 4M0 907 410 A

Bauteil: USHL5 H08 0050

Seriennummer: 0000009600363Z0IXC02

Codierung: 350000

 

 

Steuergerät für Garagentoröffnung:

Subsystem 4 - Teilenummer SW: 4M0 907 410 HW: 4M0 907 410

Bauteil: EHL2 V8 H05 0050

Seriennummer: 0000009600331Z018I02

Codierung: 310000

 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba różnie z tym bywa bo ja mam auto z USA i niczego nie zmieniałem a Homelink działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może Twoja brama garażowa obsługuje te same częstotliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Misiek671 napisał(a):

To chyba różnie z tym bywa bo ja mam auto z USA i niczego nie zmieniałem a Homelink działa.

tzn nie robiles kompletnie nic? Czy chociaz jakies kodowania vcds czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiejsze modele HL są kompatybilne zarówno z rynkiem US jak i EU. nie trzeba nic przerabiać itp.

przykładowo w A3 montuje się HL  tylko jako doposażenie. Jest to tak naprawdę uniwersalny moduł HL 5C z obudową dostosowaną do stylistyki audi.

w golfach na rynek US można kupić lusterko bezramkowe z guzikami od HL (w Europie nie występują jako doposazenie)

 

tu info o czestotliwosciach dla przykładu:

4N0 907 410 C

fccid.io/NZLADHL5D

4M0 907 410 A

fccid.io/NZLADHL5C

 

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...