Muskel1 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Dolej do pełna AdBlue nastěpnie sterownik silnika-> nastawy postawowe, następnie wybierasz z listy pozycję IDE04567 Resetowanie rejestracji poziomu paliwa w zbiorniku (SCR) -> naciskasz na "Start" Powinien pokazać się komunikat, że zakończono pomyślnie. 1
A4B9 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca 58 minut temu, Muskel1 napisał(a): Dolej do pełna AdBlue nastěpnie sterownik silnika-> nastawy postawowe, następnie wybierasz z listy pozycję IDE04567 Resetowanie rejestracji poziomu paliwa w zbiorniku (SCR) -> naciskasz na "Start" Powinien pokazać się komunikat, że zakończono pomyślnie. Dziękuję ale czy to nie jest adaptacja czujnika poziomu Adblue w zbiorniku ?
Muskel1 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca (edytowane) Adaptacja ta resetuje także wartości czujnika NOx. Powinno się ją wykonać gdy: - przeprowadzono naprawę układu AdBlue - wymieniony został tylny czujnik NOx - wymieniony został katalizator SCR Edytowane 2 Lipca przez Muskel1 1
tical0 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Wracałem dzisiaj z pracy, wziąłem się za próby "przyspiesz i zwolnij" 1. System znowu wykrył błąd, który wcześniej usunąłem, czyli próby chyba się udały, znaczy warunki na test spełnione. 2. Błąd wyskoczył chwilę po 15, a ta wartość, która wcześniej była -48 z limitami od -40 do 32676 teraz zrobiła się na -33 z limitami od (i tu dziwne) -13 do 32676.. wartość delikatnie rośnie, w sensie zbliża do dolnego limitu, ale ... 3. Załączam zdjęcia trasy jak próbowałem na 6 biegu robić próby, było ich kilka, później także na 3cim biegu i jazda ok2500-3000obr przez około 1km+. Zaraz zrobię skan VCDSem i chyba kolejną próbę prędkościową.
A4B9 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca 1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Adaptacja ta resetuje także wartości czujnika NOx. Powinno się ją wykonać gdy: - przeprowadzono naprawę układu AdBlue - wymieniony został tylny czujnik NOx - wymieniony został katalizator SCR Co należy rozumieć przez „tylny czujnik” ? U mnie został wymieniony czujnik za turbiną (przed katalizatorem)
Muskel1 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Masz tylko jeden czujnik więc w tym przypadku jest to tylko ten jeden.
A4B9 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca 41 minut temu, Muskel1 napisał(a): Masz tylko jeden czujnik więc w tym przypadku jest to tylko ten jeden. Dziękuję . Mam tylko obawy czy „wypalę” ten Adblue w krótkim czasie, z tego co czytałem pod wpływem czasu ulega on degradacji (a mam zbiornik 24L) 🙂
Muskel1 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km. Więc aby wyjeździć zbiornik do pusta musisz zrobić w roku ok. 24 kkm.
A4B9 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Najwyżej odpompuje. Na postawie Twej wiedzy możesz stwierdzić że ta procedura jest bardzo istotna po zmianie czujnika (na używany)?
Muskel1 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca 28 minut temu, A4B9 napisał(a): możesz stwierdzić że ta procedura jest bardzo istotna po zmianie czujnika (na używany)? Tak. 1
tical0 Opublikowano 3 Lipca Opublikowano 3 Lipca (edytowane) W nawiązaniu do wczoraj co pisałem, poniżej błąd z VCDS, który wrócił podczas moich testów przyspieszania. VCDS: Środa,03,Lipiec,2024,09:40:42:00006 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64 Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0 Wersja danych: 20171214 DS276.6 www.vcds.pl VIN: WAUZZZ8K3EA143417 Numer rejestracyjny: 2GI RAZ BŁĄD -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb Oznaczenie elementu: 04L 906 021 BQ HW: 04L 907 309 Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI H23 9970 Kodowanie: 12194012242401080000 Kod serwisu: WSC 17147 004 1048576 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906021BQ 004007 (AU48) ROD: EV_ECM20TDI_AU48.rod VCID: 75E157D6D4C130EEB2-8020 Znaleziono 1 błąd: 28653 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6 P204F 00 [101] - 2005 Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 209769 km Data: 2024.07.02 Czas: 15:01:24 Prędkość obrotowa silnika: 1506.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 56 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C Temperatura powietrza zasysanego: 71 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 14.480 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Masa powietrza na mierniku masy powietrza 1: 8.0 kg/h Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 15.5 °C Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.98 % Nastawnik klapy spalin 1: rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.32 % Czujnik NOx przed katalizatorem SCR: emisja NOx: 68 ppm Czujnik NOx przed katalizat.SCR: współczynnik korekty offset: 2 ppm Aktualna temperatura w katalizatorze redukcyjnym NOx: 286.7 °C Kody gotowości: 0 0 0 0 0 Dzisiaj zrobiłem kolejne przyspieszania, wcześniej błąd udało się wykasować, wyjechałem bez błędu i jak wróciłem to błędu nie ma, ale dalej odliczenie świeci. Edytowane 3 Lipca przez tical0
tical0 Opublikowano 3 Lipca Opublikowano 3 Lipca Umówiłem się do ASO na 15/07, mogą zrobić aktualizację softu, w zależności od kodu błędu i może się to zamknąć w kwocie 700zł jak to pomoże lub do 1500 jak nie i muszą analizować więcej. Dodatkowo jeśli procedury wymagają wymiany kolejnych części, aby robić dalsze diagnozy to koszty już rosną w tysiące, chyba, że się nie zgadzam to nie, ale i analiza stanie w miejscu. Powiedzcie proszę czy znacie kogoś w pomorskim lub okolicy kto jest w stanie zdiagnozować mój przypadek, gdzie mógłbym podjechać, ktoś zaufany kto zna się na rzeczy?
A4B9 Opublikowano 4 Lipca Opublikowano 4 Lipca (edytowane) W dniu 2.07.2024 o 21:07, Muskel1 napisał(a): Tak. Zaglądnąłem do Elsa i podają konieczność adaptacji sondy lambda przy NOx nie ma nic, ale wydaje mi się że tam jest błędna informacja bo odwrotnie są oznaczone podzespoły. A być może w DEUA tego się nie robi albo ja źle sprawdziłem 😏 spójrz proszę, 11,12,13 maja chyba pozamieniane numery. Edytowane 4 Lipca przez A4B9
tical0 Opublikowano 4 Lipca Opublikowano 4 Lipca @Muskel1 czy pompa AdBlue pompuje tak mocno? Tzn między 10-15bar podczas obciążenia na najwyższym biegu między 1400-1800obr? Ok 5bar ma na wolnych obrotach. Drugie pytanie czy wartości na Nox sensor podczas tego obciążenia przekraczające 1500 to ok? Załączam 2 screeny z mojego wczorajszego testu przyspieszania, póki co błędu brak, ale licznik odlicza dalej. Na dniach wypalanie DPF, 18g już jest. Chcę zrobić też procedurę z tego filmu tylko nie jestem pewien czy to mam w mojej wersji VCDS.
tical0 Opublikowano 5 Lipca Opublikowano 5 Lipca Czy ta opcja jest dostępna tylko dla oryginalnych VCDS?
Muskel1 Opublikowano 5 Lipca Opublikowano 5 Lipca (edytowane) To czy dana nastawa podstawowa jest dostępna czy nie, zależy od danego sterownika. Ciśnienie w układzie AdBlu powinno wynosić ok. 5 Bar, niezależnie od obciążenia silnika. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że jesteś w dziale poświęconym B9, a nie B8. Nie mieszajmy wszystkiego do kupy. Jest też dział B8 i tam powinieneś opisać problem. W dniu 4.07.2024 o 08:25, A4B9 napisał(a): wydaje mi się że tam jest błędna informacja bo odwrotnie są oznaczone podzespoły Nie są. Wszystko jest poprawnie opisane. Nawet w ETKA jest tak samo Adaptacja czujnika NOx zalecana jest nawet na stronie Ross-Tech. Edytowane 5 Lipca przez Muskel1 1
tical0 Opublikowano 5 Lipca Opublikowano 5 Lipca @Muskel1wybacz, ale tu łatwiej mi napisać. Napisz czy zaworek tak powinien podawać AdBlue po wyzwoleniu testu vcds. Strzela 2 dyszami jakby. PXL_20240705_142043997.mp4
Muskel1 Opublikowano 5 Lipca Opublikowano 5 Lipca Tu nie chodzi o wybaczanie tylko o to, żeby nie robić bałaganu. W przyszłości będzie innym łatwiej znaleźć temat z danym problemem w odpowiednim dziale. Jak wrzucimy wszystko do kupy nikomu to nie pomoże .
tical0 Opublikowano 6 Lipca Opublikowano 6 Lipca @Muskel1 naprawiłem swoje Audi. Dziś zrobiłem jeszcze 2 ostatnie procedury z filmików jakie wyżej wstawiałem, mogę podać konkretnie jutro które jak ktoś chce. Wyłączyłem auto, za chwilę pojechałem w krótką trasę i z powrotem, wyłączyłem auto. Po godzinie z hakiem zbieram się do domu, włączam zapłon, błędu nie ma. Czysto. Szybko pomiar, to co miałem na -48 później -30 bodajże, teraz 25, w limicie. Został dof do wypalenia, bo się zresetował stan emisji, ale to na spokojnie zrobię w tygodniu. Wielkie dzięki Ci za pomoc! Dużo pomogłeś naprowadzając co i jak.
Muskel1 Opublikowano 6 Lipca Opublikowano 6 Lipca Nie naprawiłeś tylko skasowałeś blokadę, która z pewnością powróci, bo przyczyny nie usunąłeś😉
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się