Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik NOx w A4 B9 2.0TDI


Bodzio5

Rekomendowane odpowiedzi

Dolej do pełna AdBlue nastěpnie sterownik silnika-> nastawy postawowe, następnie wybierasz z listy pozycję IDE04567 Resetowanie rejestracji poziomu paliwa w zbiorniku (SCR) -> naciskasz na "Start" Powinien pokazać się komunikat, że zakończono pomyślnie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Dolej do pełna AdBlue nastěpnie sterownik silnika-> nastawy postawowe, następnie wybierasz z listy pozycję IDE04567 Resetowanie rejestracji poziomu paliwa w zbiorniku (SCR) -> naciskasz na "Start" Powinien pokazać się komunikat, że zakończono pomyślnie.

 

Dziękuję ale czy to nie jest adaptacja czujnika poziomu Adblue w zbiorniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja ta resetuje także wartości czujnika NOx.

Powinno się ją wykonać gdy:

- przeprowadzono naprawę układu AdBlue

-  wymieniony został tylny czujnik NOx 

- wymieniony został katalizator SCR

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracałem dzisiaj z pracy, wziąłem się za próby "przyspiesz i zwolnij"

 

1. System znowu wykrył błąd, który wcześniej usunąłem, czyli próby chyba się udały, znaczy warunki na test spełnione.

2. Błąd wyskoczył chwilę po 15, a ta wartość, która wcześniej była -48 z limitami od -40 do 32676 teraz zrobiła się na -33 z limitami od (i tu dziwne) -13 do 32676.. wartość delikatnie rośnie, w sensie zbliża do dolnego limitu, ale ...

3. Załączam zdjęcia trasy jak próbowałem na 6 biegu robić próby, było ich kilka, później także na 3cim biegu i jazda ok2500-3000obr przez około 1km+.

 

Zaraz zrobię skan VCDSem i chyba kolejną próbę prędkościową.

 

 

 

 

Screenshot_20240702-151112.png

Screenshot_20240702-151118.png

Screenshot_20240702-175522.png

Screenshot_20240702-175656.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Adaptacja ta resetuje także wartości czujnika NOx.

Powinno się ją wykonać gdy:

- przeprowadzono naprawę układu AdBlue

-  wymieniony został tylny czujnik NOx 

- wymieniony został katalizator SCR

Co należy rozumieć przez „tylny czujnik” ? U mnie został wymieniony czujnik za turbiną (przed katalizatorem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Masz tylko jeden czujnik więc w tym przypadku jest to tylko ten jeden.

Dziękuję . Mam tylko obawy czy „wypalę” ten Adblue w krótkim czasie, z tego co czytałem pod wpływem czasu ulega on degradacji (a mam zbiornik 24L) 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km. Więc aby wyjeździć zbiornik do pusta musisz zrobić w roku ok. 24 kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyżej odpompuje. Na postawie Twej wiedzy możesz stwierdzić że ta procedura jest bardzo istotna po zmianie czujnika (na używany)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, A4B9 napisał(a):

możesz stwierdzić że ta procedura jest bardzo istotna po zmianie czujnika (na używany)?

Tak.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do wczoraj co pisałem, poniżej błąd z VCDS, który wrócił podczas moich testów przyspieszania.

 

VCDS:

Środa,03,Lipiec,2024,09:40:42:00006
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64
Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0
Wersja danych: 20171214 DS276.6
www.vcds.pl


VIN: WAUZZZ8K3EA143417   Numer rejestracyjny: 2GI RAZ BŁĄD

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 021 BQ    HW: 04L 907 309 
  Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI   H23 9970
           Kodowanie: 12194012242401080000
           Kod serwisu: WSC 17147 004 1048576
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906021BQ 004007 (AU48)
                       ROD: EV_ECM20TDI_AU48.rod
                      VCID: 75E157D6D4C130EEB2-8020
Znaleziono 1 błąd:

28653 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6 
          P204F 00 [101] - 2005
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 209769 km
                    Data: 2024.07.02
                    Czas: 15:01:24

                    Prędkość obrotowa silnika: 1506.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 56 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 71 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.480 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Masa powietrza na mierniku masy powietrza 1: 8.0 kg/h
                    Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 15.5 °C
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.98 %
                    Nastawnik klapy spalin 1: rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.32 %
                    Czujnik NOx przed katalizatorem SCR: emisja NOx: 68 ppm
                    Czujnik NOx przed katalizat.SCR: współczynnik korekty offset: 2 ppm
                    Aktualna temperatura w katalizatorze redukcyjnym NOx: 286.7 °C


Kody gotowości: 0 0 0 0 0 

 

Dzisiaj zrobiłem kolejne przyspieszania, wcześniej błąd udało się wykasować, wyjechałem bez błędu i jak wróciłem to błędu nie ma, ale dalej odliczenie świeci.

 

Edytowane przez tical0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się do ASO na 15/07, mogą zrobić aktualizację softu, w zależności od kodu błędu i może się to zamknąć w kwocie 700zł jak to pomoże lub do 1500 jak nie i muszą analizować więcej.

Dodatkowo jeśli procedury wymagają wymiany kolejnych części, aby robić dalsze diagnozy to koszty już rosną w tysiące, chyba, że się nie zgadzam to nie, ale i analiza stanie w miejscu.

 

Powiedzcie proszę czy znacie kogoś w pomorskim lub okolicy kto jest w stanie zdiagnozować mój przypadek, gdzie mógłbym podjechać, ktoś zaufany kto zna się na rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2024 o 21:07, Muskel1 napisał(a):

Tak.

Zaglądnąłem do Elsa i podają konieczność adaptacji sondy lambda przy NOx nie ma nic, ale wydaje mi się że tam jest błędna informacja bo odwrotnie są oznaczone podzespoły. A być może w DEUA tego się nie robi albo ja źle sprawdziłem  😏

IMG_3548.jpeg
 

spójrz proszę, 11,12,13 maja chyba pozamieniane numery. 

IMG_3549.jpeg

Edytowane przez A4B9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 czy pompa AdBlue pompuje tak mocno? Tzn między 10-15bar podczas obciążenia na najwyższym biegu między 1400-1800obr?

Ok 5bar ma na wolnych obrotach.

 

Drugie pytanie czy wartości na Nox sensor podczas tego obciążenia przekraczające 1500 to ok?

 

Załączam 2 screeny z mojego wczorajszego testu przyspieszania, póki co błędu brak, ale licznik odlicza dalej.

Na dniach wypalanie DPF, 18g już jest.

Chcę zrobić też procedurę z tego filmu 

tylko nie jestem pewien czy to mam w mojej wersji VCDS. 

Screenshot_20240704-224932.png

Screenshot_20240704-225125.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta opcja jest dostępna tylko dla oryginalnych VCDS?

image.png.655d257a382114bd2d7719457f94fe6e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy dana nastawa podstawowa jest  dostępna czy nie, zależy od danego sterownika.

Ciśnienie w układzie AdBlu powinno wynosić ok. 5 Bar, niezależnie od obciążenia silnika.

Chciałem tylko zwrócić uwagę, że jesteś w dziale poświęconym B9, a nie B8. Nie mieszajmy wszystkiego do kupy. Jest też dział B8 i tam powinieneś opisać problem.

 

 

W dniu 4.07.2024 o 08:25, A4B9 napisał(a):

wydaje mi się że tam jest błędna informacja bo odwrotnie są oznaczone podzespoły

Nie są. Wszystko jest poprawnie opisane.

Nawet w ETKA jest tak samo:wink:

Adaptacja czujnika NOx zalecana jest nawet na stronie Ross-Tech.

 

Screenshot (402).png

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1wybacz, ale tu łatwiej mi napisać. Napisz czy zaworek tak powinien podawać AdBlue po wyzwoleniu  testu vcds.

Strzela 2 dyszami jakby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o wybaczanie tylko o to, żeby nie robić bałaganu. W przyszłości będzie innym łatwiej znaleźć temat z danym problemem w odpowiednim dziale. Jak wrzucimy wszystko do kupy nikomu to nie pomoże .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 naprawiłem swoje Audi. Dziś zrobiłem jeszcze 2 ostatnie procedury z filmików jakie wyżej wstawiałem, mogę podać konkretnie jutro które jak ktoś chce. Wyłączyłem auto, za chwilę pojechałem w krótką trasę i z powrotem, wyłączyłem auto. Po godzinie z hakiem zbieram się do domu, włączam zapłon, błędu nie ma. Czysto. Szybko pomiar, to co miałem na -48 później -30 bodajże, teraz 25, w limicie. Został dof do wypalenia, bo się zresetował stan emisji, ale to na spokojnie zrobię w tygodniu.

Wielkie dzięki Ci za pomoc! Dużo pomogłeś naprowadzając co i jak. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawiłeś tylko skasowałeś blokadę, która z pewnością powróci, bo  przyczyny nie usunąłeś😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...