Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik NOx w A4 B9 2.0TDI


Bodzio5

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, chodzi o uśpienie i wystartowanie od nowa sterowników.

Rano podczas uruchamiania silnika komunikat nadal się pojawia. Odliczanie tak jak było 😢

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów w sterowniku brak. Zastanawia fakt iż pomimo usterki adblue samochód wszedł w tryb wypalania dpf w drodze do domu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dymekn napisał(a):

pomimo usterki adblue samochód wszedł w tryb wypalania dpf w drodze do domu.

Nic to nie przeszkadza w regeneracjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem co jest grane. Skoro sterownik byłby uwalony powinno sypać błędami. Zastanawia komunikat mówiący o pozostałym dystansie na adblue. Może jest problem z odczytem poziomu adblue. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością jest usterka czujnika NOx ale jeszcze nie posądziło błędu, gdyż do tego musi to kilka razy wystąpić.


Możesz jeszcze spróbować skasować w nastawach podstawowych najpierw IDE04567 Kasowanie stanu napełnienia zbiornika SCR i dopiero jeszcze raz IDE04730-Kasuj blokadę SCR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na skanie z marca w silniku były 2 błędy:

Address 01: Engine (J623-DETA)       Labels:. 04L-907-309-V1.clb
   Part No SW: 04L 906 026 AG    HW: 04L 907 309 L
   Component: R4 2.0l TDI   H33 9970  
   Revision: B1H33---    CVN: 1AD666F54F8B6DFB31AEE350
   Coding: 0A254032232605083408
   Shop #: WSC 59332 005 1048576
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AG 005010
   ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AD_005.rod
   VCID: 6FBBD69977165212C69-803A
   VINID: 9D196AAAA58421744008314100DD891E76

2 Faults Found:
9583 - NOx Sensor 1 Bank 1
          P2200 00 [01100000] - Electrical Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

28653 - Reductant System Performance Bank 1
          P204F 00 [01100000] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Readiness: 0 0 0 0 0

 

 

na tym z przed kilku dni juz trzy:

Address 01: Engine (J623-DETA)       Labels:. 04L-907-309-V1.clb
   Part No SW: 04L 906 026 AG    HW: 04L 907 309 L
   Component: R4 2.0l TDI   H33 9970  
   Revision: B1H33---    CVN: 1AD666F54F8B6DFB31AEE350
   Coding: 0A254032232605083408
   Shop #: WSC 59332 005 1048576
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AG 005010
   ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AD_005.rod
   VCID: 6FBBD69977165212B69-803A
   VINID: 9D196AAAA58421744008314100DD891E76

3 Faults Found:
9583 - NOx Sensor 1 Bank 1
          P2200 00 [01100000] - Electrical Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 219019 km
                    Date: 2024.08.25
                    Time: 04:53:20

                    Engine RPM: 1644.50 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 63 km/h
                    Coolant temperature: 87  C
                    Intake air temperature: 60  C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.800 V
                    Unlearning counter according OBD: 4
                    Engine status: COENG_RUNNING
                    Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

9879 - Sense Circuit for Heater for NOx Sensor 1 Bank 1
          P2209 00 [01100000] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

28653 - Reductant System Performance Bank 1
          P204F 00 [11101101] - Malfunction
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 219334 km
                    Date: 2024.08.28
                    Time: 04:35:44

                    Engine RPM: 1409.50 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 104 km/h
                    Coolant temperature: 90  C
                    Intake air temperature: 83  C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.500 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass at air mass meter 1: 24.0 kg/h
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 13.5  C
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 99.55 %
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 99.44 %
                    NOx sensor before SCR cat conv: NOx emiss: 260 ppm
                    NOx sensor before SCR cat conv: offset correction factor: 0 ppm
                    Mean temperature of SCR catalyst: 371.5  C

Readiness: 1 1 0 0 0

 

co tam sie dzialo zatem wczesniej zanim wyskoczył komunikat o Adblue?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Doszła grzałka. Jeżeli miałbym na podstawie tych błędów coś powiedzieć, to stawiam na usterkę czujnika NOx.

Wiadomo że ceny nowych czujników ori są astronomiczne. Czy jeżeli dorwałbym ori działającą używkę adaptacja będzie potrzebna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dymekn napisał(a):

Czy jeżeli dorwałbym ori działającą używkę

Skąd pewność, że działający? Bo sprzedawca tak napiszę?:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Skąd pewność, że działający? Bo sprzedawca tak napiszę?:whistling:

Rozumie cię, tu oczywiście jest ryzyko i na pewno będę szukał z opcja zwrotu kasy. Pytanie jest takie : Czy jeżeli dorwę działający to trzeba go adaptować czy zacznie działać a odliczanie adblue zniknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mógł przewidzieć przyszłość na pewno nie siedziałbym tu na forum😉
Czy błąd i odliczanie zniknie zależne jest to od przyczyny usterki.
Adaptacje należy przeprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Możesz proszę powiedzieć czy VCDS ogarnie adaptacje i jak ją zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Tutaj Ci już na to pytanie odpowiedziałem.

Który to będzie wiersz do wybrania IDEXXXXXX? czy może trzeba będzie wpisać jakąś nową wartość?

PS. Dzięki za twoją cierpliwość i czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję za pomoc. 🤝 

Na koniec pytanie. Czy serwis audi będzie w stanie zdiagnozować usterkę jeżeli błędy zostały usunięte ze sterownika silnika i nie powracają tak jak w moim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i zapomniałbym. Jak najbezpieczniej wykręcić sondę czujnika i jakiej tam pasty użyć przy wkręcaniu nowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się okazać, że w Twoim sterowniku nie będziesz miał możliwości wyboru nastawy IDE03402, w takim razie wystarczy jak przeprowadzisz tylko te dwie wcześniejsze.

Wykręcasz na rozgrzanym silniku kluczem jak do sondy Lambda. Możesz użyć obojętnie jakiej pasty ceramicznej do wysokich temperatur, na przykład do świec żarowych. Dokręcanie czujnika to moment 55 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...