Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nierówna praca na pb


ko-lega

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
parę tyg. temu pojawił się problem z wodą w zbiorniku, który rozwiązałem spuszczając paliwo, wymieniając filtr paliwa i wlewając do zbiornika denaturat (około 3l + 30l pb). Na początku auto działało poprawnie, choć na pb nie idealnie. 

Obecnie sytuacja wygląda następująco: na zimnym czasami lepiej czasami gorzej odpala na pb ( zazwyczaj nie ma problemu ), na ciepłym nie jest już tak kolorowo nierówna praca dominuje, do momentu przełączenia się na lpg, wówczas silnik pracuje równo i ochoczo przyśpiesza 
na początku problem z nierówna pracą zanikała po przekroczeniu około 3k obr/min , więc nie może być to wina pompy tudzież przepływów 

błędy jakie się pojawiają to : wypadanie zapłonów,  wypadanie zapłonów na 1 i 2 cyl. raz pojawił sie 3 cyl. oczywiście jak pojawiają sie te błędy to tylko na pb i przy tej okazji miga kontrolka silnika
Zastanawiam się czy problemem nie są wtryski paliwa ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem cewki miejscami, błąd wypadających zapłonów nie przeniósł się. 
Zauważyłem, że na zimnym ( przy -7*C) był ogólny problem z równą pracą, czy to na pb czy na lpg . Kiedy silnik się rozgrzał na lpg pracował normalnie. Po około 4h auto odpaliło bez większych problemów, choć dało się wyczuć że nadal nierówno pracuje. Dziwna sprawa, tym bardziej, że ma niejasne informacje z kompa 
Poranne błędy regulacja biegu jałowego, prędkość obrotowa powyżej wartości wymaganej P0507 (sporadyczna)
rozpoznane nieregularne zapłony P0300 (ststycznie)
cylinder 1,2 rozpoznane nieregularne zapłony  P0301,P0302 (statycznie)

i gdzie szukać problemu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ko-lega napisał:

Poranne błędy regulacja biegu jałowego, prędkość obrotowa powyżej wartości wymaganej P0507 (sporadyczna)
rozpoznane nieregularne zapłony P0300 (ststycznie)

Wymień zaworek jednokierunkowy odmy (śruba odpowietrzająca) na nowy z aso. Sprawdz czy Ci nie zasysa jeszcze korka oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero dziś miałem czas aby sprawdzić co w pięć, zasysa jak cholera. rozebrałem część układu odpowietrzającego i od strony tip'a w metalowej rurce było trochę masła, wyczyściłem benzyną. ogólnie to nie mogę wyjść z podziwu co to za myśl wiodła inżynierów ku takiej plątaninie wężyków, mam nieodparte wrażenie, że ktoś dostarczał im znaczki z babą na rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem go wyciągnąć i w jedną stronę puszcza delikatnie, zadąłem w niego jak Wojski w swój róg bawoli. jeszcze dziś zamówię 

Edytowane przez ko-lega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę to trwało, ale mało korzystam z audi. dziś nadarzyła się okazja bo w nissanie skończyły się hamulce. Niestety wymiana nie przyniosła pożądanego skutku, auto nadal nierówno pracuje ale tylko na pb 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklanej kuli nikt nie ma. Logi, jakieś podstawowe rzeczy musisz sam ogarnąć, a jak nie masz jak to szukaj pomocy u mechaników. Przestało chociaz zasysac korek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, z tym korkiem nie sprawdziłem, jutro to zrobię. Z jakich kanałów zrobić logi ?
Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczne 2+33 i 14+15+16. Dynamiczne 2+33 i 115+118. Silnik ma być rozgrzany i przed robieniem logow sprawdz błędy i skasuj nawet jak ich nie ma. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pb to jest pewne że będą błędy ad. wypadających zapłonów na 1 i 2 cyl. jak występowały te problemy robiłem podmiankę cewek ale błąd pozostał na 1 i 2 cyl.
Mi cały czas się wydaje, że problemem są tutaj wtryski pb, bo na lpg nie ma najmniejszych problemów 
Z tego co dziś zauważyłem to na pb nierówno pracuje na wolnych obrotach i potrafi zgasnąć, podczas przyśpieszania ... właściwie to bardzo słabo przyśpiesza, ja by brakowało cyl.
Błędy z dziś to: rozpoznanie nieregularne zapłony i rozpoznane nieregularne zapłony zapłony na 1 i 2 cyl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski zamienione miejscami, a problem pojawia się i znika. 
Błędy jakie spotkałem : 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded
wychodzi na to, że z 2 cyl. przeniósł się na 3 cyl. z tym, że ja przeniosłem wtryski z 1->3 i z 2->4 .

logi robiłem na jednym uruchomieniu zapisu 
pierwsze na lpg, później na pb (002, 033) http://vaglogi.pl/log-002_KM7UDdw.html

tutaj podobnie, pierwsze lpg później pb: (014, 015, 016) http://vaglogi.pl/log-014_015_016_5Prwq.html

Korek wlewu oleju teraz podskakuje jak młody źrebak 
niepokoją mnie jeszcze 2 rzeczy 
1. popiskiwanie z okolic głowicy od strony skrzyni biegów (tam chyba jakiś napinacz jest do łańcucha, czyżby się kończył 
2. w załączniku. Martwi mnie to że nie wszystkie testu wyszły ok.
jutro podjadę do sklepu i zakupię preparat do czyszczenia wtrysków, może pomoże 

Przechwytywanie1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka mało mierzy na jałowych. Zrob dynamiczny 2+33+115 na pb i lpg. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi
LPG  http://vaglogi.pl/log-002_033_115_Kb804B.html
PB http://vaglogi.pl/log-002_033_115_4yvl6.html

przy pb podczas przyśpieszania migała kontrolka silnika i właściwie to auto średnio przyśpieszało, dało się odczuć nierówną pracę  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ELLIOTT napisał:

Ogarnij paliwo jak i lpg.. Dramat jest.

co przez to rozumiesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ko-lega napisał:

co przez to rozumiesz ?

Za ubogo jest. Pompa paliwa, filtr, albo jedno i drugie, a gaz do regulacji, filtry, i inne pierdoły. Długo tak nie Jeździj, bo narobisz sobie bałaganu.

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia dolotu kompresorem i podmiany przepływki na sprawną boscha.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to jest z tą sondą lambda? 
Wydawało mi się, że jeśli korekty na sondzie są w granicach "0" i nie przekraczają "+/- 10" to jest dobrze. Chyba , że jednak posiłkować się napięciem na sondzie.
Jeśli ktoś ma doskonałe logi w seryjnym silniku, to chętnie zobaczę jak to powinno wyglądać i jaka jest korelacja pomiędzy prędkością obrotową  silnika, a pozostałymi parametrami. 
Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...