Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiptronic a holowanie kempingu


Alli90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak tiptronic zniesie holowanie kempingu o masie 1600-1700kg?  Obiło mi się coś o zmianie softu skrzyni. W silniku 2.0 TFSI jest zainstalowana chłodnicza oleju skrzyni biegów czy trzeba dokładać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę, nic się nie martw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na you tube jest taki uzytkownik jak pitermajster jesli chcesz się dowiedziec jak skończyła sie jego przygoda po tym jak holowal przez pewien czas przyczepke swoim audi to obejrzyj. Nie ważne jaki automat to nie jest przekladnua do holu. Mam na podwórku subaru legacy twin turbo 2.0 niby 4x4 niby skrzynia pancerna ale nie podjął bym sie holu nawet nim. Szkoda mi auta. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Alli90 napisał:

Witam. Jak tiptronic zniesie holowanie kempingu o masie 1600-1700kg?  Obiło mi się coś o zmianie softu skrzyni. W silniku 2.0 TFSI jest zainstalowana chłodnicza oleju skrzyni biegów czy trzeba dokładać ? 

Na początek to upewnij się czy 1700kg możesz ciągać B8 bo jakoś nie wydaje mi się. Jeśli możesz, masz e-toll i prawo jazdy to tiptronic da radę. Sam trochę męczylem tiptronic w C6 bez żadnej chłodnicy oleju z przyczepą kempingową tylko u mnie 1300 kg DMC i nic mu nie jest, a często na zewnątrz było około +40 st. C. Proponuję z przyczepą jeździć w trybie S albo zmieniać biegi tipem bo na D to za niskie obroty do przyczepy wg mnie.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pelonek1 napisał:

Na początek to upewnij się czy 1700kg możesz ciągać B8 bo jakoś nie wydaje mi się. .

W B8 miałem w dowodzie napisane, że cały zespół mógł łącznie max  4220 kg ważyć. B8 ważyła 1755 kg. Pozostaje więc 2465 kg na przyczepę, którą mogłem ciâgnąć (minus 250-300 kg na pasażerów).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa przyczepy nie może przekroczyć masy pojazdu ciągnącego. Ważne jest ile ma wbite w dowód. 

Edytowane przez Rob@k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał:

W B8 miałem w dowodzie napisane, że cały zespół mógł łącznie max  4220 kg ważyć. B8 ważyła 1755 kg. Pozostaje więc 2465 kg na przyczepę, którą mogłem ciâgnąć (minus 250-300 kg na pasażerów).

 

4220 kg to miałeś DMC zespołu pojazdów a nie MW zespołu pojazdów.

W C6 mam w DR DMC 2490 kg natomiast DMC zespołu pojazdów 4400 kg, gdzie przyczepę mogę ciągnąć zgodnie z dowodem tylko albo aż o DMC 1900 kg (gdzieś 10 kg uciekło), gdzie w PL nawet tyle nie mogę ciągać bo jeszcze obowiązuje współczynnik 1,33 mówiący w skrócie (mają go znieść bo już jest projekt rozporządzenia):

"Zgodnie z powyższym, należy przepis interpretować tak, że jeśli pojazd ma dmc 2000 kg, to przyczepa z hamulcem najazdowym (tylko takie występują dla aut osobowych) nie może mieć dmc wyższej niż 1500 kg. Wówczas 2000:1500 = 1,33."

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 4220 kg to była DMC zespołu, tak też napisałem (łącznie max ):wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zespół pojazdów przekroczy 3500kg musi być B+E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rob@k napisał:

Jeśli zespół pojazdów przekroczy 3500kg musi być B+E

A nie przypadkiem prawo jazdy kat. B + kod 96?

Dopiero gdy przekroczy 4250 kg musi być B+E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Tak 4220 kg to była DMC zespołu, tak też napisałem (łącznie max ):wink:

Tak ale te 1755 to już zapewne MW była bo moje B7 w sedanie 1,8T Q ma DMC 2020 kg, wtedy jakbyś odjął od 4220 dużo więcej, bo nie wiem ile tam miałeś DMC w B8 to już nie wyszło by Ci 2465, tylko dużo, dużo mniej, w sumie to i tak by było za dużo. C6 ciągałem przyczepę 1300 DMC i na autostradzie przy około 105 km/h wyprzedzanie tira nie było już w 100% komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał:

A nie przypadkiem prawo jazdy kat. B + kod 96?

Dopiero gdy przekroczy 4250 kg musi być B+E

Może być kod 96. 4250kg dotyczy np busa 3500kg plus przyczepa lekka 750kg i to na kat B. Powyżej B+E

Poprawka B+96 4250kg

Edytowane przez Rob@k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał:

A nie przypadkiem prawo jazdy kat. B + kod 96?

Dopiero gdy przekroczy 4250 kg musi być B+E

Jak zrobić to raz a porządnie, bo zaraz 4250 kg może być za mało :wink:

Z drugiej strony to na B+96 nie potrzeba chyba żadnego kursu, tylko sam egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pelonek1 napisał:

Tak ale te 1755 to już zapewne MW była bo moje B7 w sedanie 1,8T Q ma DMC 2020 kg, wtedy jakbyś odjął od 4220 dużo więcej, 

DMC pojazdu była 2250 kg czyli niby 1970 kg na przyczepę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

DMC pojazdu była 2250 kg czyli niby 1970 kg na przyczepę. 

U Ciebie tak, w PL jeszcze nie bo obowiązuje ten współczynnik 1,33 o którym wspomniałem i wychodzi tylko 1691,7 kg, a z tego co pamiętam to miałeś 3,0 TDI a kolega ma 2,0 TFSI i DMC u Niego będzie mniejsze.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał:

Tak tak, 3.0 tdi. Ach te przepisy :rolleyes: co kraj to inne.

Mają to znieść bo już coś tam nawet głosują, jednak znając życie to pewnie to nie nastąpi szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jeżeli chodzi o tiptronic ,to mam w planach trasę 2 x 200 km  ( w tym 90% droga ekspresowa 10% miasto) z przyczepa laweta ktora też będzie w podobnych wagach- przyczepa pewnie jakieś +- 500 kg i autko golf mk1 cabrio 1040kg. Więc jeśli regularne ciąganie kempingu nie bardzo ,to może taki jednorazowy wypad automat dał by radę ? Jeżeli chodzi o O.1to mam 1900kg , O.2 750kg. Więc jeśli dobrze rozumiem to biorąc pod uwagę wagę auta 1685 kg plus ładunek laweta + auto czyli razem około 1600kg. Mam razem około 3.3 tony, zestaw nie  przekracza 3.5 t.  Sam ładunek na haku nie przekracza masy holownika i wszystko mieści się w przepisach? Dobrze rozumiem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O TIPa nie.musisz sie martwic, poradzi sobie bez problemu, gorzej gdyby był to manual.

Mam Tiguana z TIP-em i targam nim lawetę od kilku lat, nic do tej pory się nie stało. Zmieniaj oliwę na czas i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Alli90 napisał:

Więc jeśli regularne ciąganie kempingu nie bardzo ,to może taki jednorazowy wypad automat dał by radę ?

Da radę nic się nie martw i nie tylko jednorazowo.

 

33 minuty temu, Alli90 napisał:

Więc jeśli dobrze rozumiem to biorąc pod uwagę wagę auta 1685 kg plus ładunek laweta + auto czyli razem około 1600kg. Mam razem około 3.3 tony, zestaw nie  przekracza 3.5 t.

DMC auta Cię interesuje + DMC przyczepy, nie ważne czy jedziesz pustym autem i pustą przyczepą i tutaj w 3,5 t musisz się zmieścić na B i bez e-toll.

33 minuty temu, Alli90 napisał:

Sam ładunek na haku nie przekracza masy holownika i wszystko mieści się w przepisach? Dobrze rozumiem ? 

Słabo rozumiesz. Jakie masz DMC auta?

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...