Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VCDS - diagnostyka rozciągnięcia łańcuch rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę o informację czy w odpowiednim polu szukam  informacji o rozciągnięciu łańcuch / korekty jaką musi zrobić nastawnik

Silnik 1.8 TFSI 177KM. Wchodzę VCDS w Silnik - pomiary rozszerzone - "Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1; położenie fazy" ( u mnie pokazuje 0.0), natomiast strona wydechowa -3,5 . Czy w dobrym bloku tego szukam  Jeżeli tak to wartość 0,0 jest jak wzorowa , ale nie zmienia się pod obciążeniem- natomiast nie wiem jak interpretować  stronę wydechową (-3,5)?
Znowu w drugim aucie mam 1,4 TFSI "Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1; położenie fazy= 0,8 a po stronie wydechowej ok 0,9.

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Hej, jakiego masz vcds??

Opublikowano (edytowane)

Hex v2 na stm 429

Edytowane przez driven22
korekta
Opublikowano

Z tego co mi wiadomo  to powoli możesz się szykować na wymianę rządu, chyba że czujnik daje ciała

Opublikowano

Mam 35 tys. przebiegu...

 

Opublikowano

Wejdź normalnie w bloki pomiarowe i sprawdź ustawienie rozrządu. Gdyby czujnik padał to sypał by błędem i miałbyś problemy z pracą silnika, obstawiam, że ten kto wymieniał go wcześniej, nie przyłożył się co do ustawienia.

Opublikowano (edytowane)

To jest auto od nowości u mnie i ma 35 tys przebiegu (olej wymieniany co 7 tys km).
UDS- więc pomiary rozszerzone są dostępne i tam -3.5 stopnia.

Edytowane przez driven22
Opublikowano

Jak jest do nowości u Ciebie, to ile robisz co roku? Czy poza tymi wartościami, masz jakieś problemy z tym? Silnik nierówno pracuje?

Opublikowano

Silnik pracuje od nowości tak samo. Ma kopyto- wręcz wiele osób jest zdziwionych, że potrafi zrywać trakcję na 2-3 biegu przy gwałtownym dodaniu gazu/redukcji (zwłaszcza jak jest wilgotno/mokro)- ale to ośka i lekki przód. Średnio tym  autkiem około 6-7 tys rocznie.  Ale.... ponieważ miałem już autko 1.4 TSI CAXA i przy 70 tys przeskoczył mi łańcuch (także od nowości u mnie) i zmieliło mi zawory i dwa tłoki to teraz bardzo na to uważam i wartość  -3.5 bardzo mnie dziwi. Kwestia czy tak został ustawiony fabrycznie ( to jest ostatnia wersja 1,8 TFSI ze zmienioną michą itd) czy mam takiego "farta", że znowu coś pizgnie?.

Opublikowano

Co ile wymieniałeś olej w tym 1.4? Jak masz jeszcze gwarancję to poszukaj jakiegoś dobrego serwisu, który nie zignoruje tego i poprawi ustawienie.

Opublikowano (edytowane)

1.4 CAXA występował np.w Octavii - to już powiedzmy stary temat. Olej był wymieniany co 10 tys  . Bardzo dbam o stan techniczny aut. Miała być to już poprawiona wersja rozrządu jak twierdziło ASO ( oczywiście nie pomyślałem, żeby wziąć tą informację na piśmie podczas ostatniego przeglądu gwarancyjnego). Jak się okazało jeszcze 3 razy modernizowali łańcuch, ślizgi i napinacz. Oczywiście zaraz po gwarancji  walnęło, co ciekawe bez pobciążenia. ASO  i centrala oczywiście wypieli się twierdząc że nigdy nie było takich przypadków i na pewno zawinił użytkownik (a w mediach i na forach co chwila wychodziły takie same przypadki) :).  Temat rzeka. Auto już dawno naprawione i sprzedane.  Na dzień dzisiejszy martwi mnie -3.5 stopnia  w obecnym aucie.

Edytowane przez driven22
Opublikowano

Moim zdaniem 'wymiany' oleju w ASO zabijają te silniki, nie wada konstrukcyjna. Nie raz już słyszałem o przetarciu filtra oleju ścierką i policzeniu za "wymianę premium". W jakim ASO serwisowałeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...