Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wypalanie dpf


Stolper

Rekomendowane odpowiedzi

W sensie? Co masz na myśli ? Co polecasz zrobić wypalanie ręczne w czasie jazdy czy myjka ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu nie ma szans abyś miał tylko 0,05 l popiołu. Prawdopodobnie wartość popiołu została wyzerowana. Pytanie tylko czy została tyljo wyzerowana, czy może wyzerowana po czyszczeniu/wymianie filtra.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek wymieniłem olej na nowy, czujnik wymieniłem jakies 2 tyg wyzerowalem  i adaptowalem na nowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Koozly1 napisał(a):

W poniedziałek wymieniłem olej na nowy, czujnik wymieniłem jakies 2 tyg wyzerowalem  i adaptowalem na nowo.

 

Czujnik RC i olej nie mają nic wspólnego z wartością popiołu olejowego. Jest ona wyliczana przez sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie opcje:

 

Masz DPF mocno zapchany, szybko rośnie wartość zmierzona i chce się wypalać.

 

DPF w jakimś stopniu zapchany (w jakim niewiadomo), po wykasowaniu zawartości popiołu olejowego sterownik silnika myśli ze jest nowy, a po odczytach  z czujnika różnicy ciśnień wychodzi mu coś innego przez co chce wypalać.

 

Zmierzona jak i obliczona pokazują że sterownik chce wypalić. Weź mu pozwól, najlepiej komp podpięty i na drogę i obserwuj do jakich wartości Ci się wypali, oraz jak się one będą zmieniać wraz z przebiegiem. Przy okazji możesz zrobić loga z różnicy ciśnień. Wartość na biegu jałowym, oraz powiedzmy 3-4 bieg i od minimalnych obrotów pedał w podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuje go wypalić podczas jazdy ustawie ręcznie. Zmierzę potem wartości. A z logami zaczekam bo nie kumam jak to zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob log dynamiczny na blokach.

Rożnica ciśnienia, czas od ostatniego wypalenia, obliczona masa popiolu, zmierzona masa popiołu.

Log dynamiczny robimy na 3 biegu od obrotów 1500obr/min do 4000obr/min gaz w podłodze cały czas musi być.

Jeżeli roznica ciśnienia będzie powyżej 200hPa to DPF czyscimy. 

U mnie przy 340tys. km zawartośc popiołu wynosiła ok 0.24 i rożnica cisniania ok 220hPa wypalanie odbywało się co zbiornik paliwa. Po czyszczeniu różnica ciśnienia była ok 110hPa. 

Jak zrobisz pomiar wszystko będziesz wiedział. 

Edytowane przez mazur1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2022 o 09:00, sebaa napisał(a):

Są dwie opcje:

 

Masz DPF mocno zapchany, szybko rośnie wartość zmierzona i chce się wypalać.

 

DPF w jakimś stopniu zapchany (w jakim niewiadomo), po wykasowaniu zawartości popiołu olejowego sterownik silnika myśli ze jest nowy, a po odczytach  z czujnika różnicy ciśnień wychodzi mu coś innego przez co chce wypalać.

 

Zmierzona jak i obliczona pokazują że sterownik chce wypalić. Weź mu pozwól, najlepiej komp podpięty i na drogę i obserwuj do jakich wartości Ci się wypali, oraz jak się one będą zmieniać wraz z przebiegiem. Przy okazji możesz zrobić loga z różnicy ciśnień. Wartość na biegu jałowym, oraz powiedzmy 3-4 bieg i od minimalnych obrotów pedał w podłogę.

 Wypalił mi się przy trasie ok 500km do 2-3g sadzy. Ręcznie nie próbowałem sam podczas jazdy.  Ale dalej zauważyłem ze wypala się co 40-100km. Żenujące sprawdziłem wtryski to mam takie pomiary po trasie i na rozgrzanym silniku. 

 

A503C1CE-0FEC-4D16-9AA4-FCE63FD696D8.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam automat ale spróbuje zrobić na manualnym. Log w jakiś sposób robimy przy pomocy drugiego kierowcy czy jakiś będzie zapis jak podłączę vcds 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie ubywa?

 

Wtryski są w miarę OK.

 

Log by dużo rozjaśnił. Ewentualnie pamiętasz jaka jest różnica ciśnień np przy obrotach jałowych i 2500 obrotów?

 

W VCDSie masz w pomiarach rozszerzonych "zapis danych". Ale z tego co piszesz na 90% DPF do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wymiany do wymiany ok 0.5-0.75l. Nie pamietam muszę chyba zrobić te logi, wyczytam gdzieś na Google jak użyć vcds tych pomiarów. Mycie dpf krzyczą ok 700-1000 z wyjęciem umyciem i włożeniem dpf. Bo w b8 maja ciezki dostęp 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stajesz na zatoczcze, szykujesz bloki, startujesz, masz 3 bieg, wciskasz start, gaz w podloge dojdzie do 4tys. obr puszczasz gaz i klik stop na vcds. Zjezdzasz na zatoczle zapisujesz plik i wracasz do domu :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2022 o 13:32, sebaa napisał(a):

Oleju nie ubywa?

 

Wtryski są w miarę OK.

 

Log by dużo rozjaśnił. Ewentualnie pamiętasz jaka jest różnica ciśnień np przy obrotach jałowych i 2500 obrotów?

 

W VCDSie masz w pomiarach rozszerzonych "zapis danych". Ale z tego co piszesz na 90% DPF do czyszczenia.

 Na jałowym 9hpa na 2500 obrotów 60hpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik różnicy ciśnień OK, to filtr przepchany. Albo ktoś źle go wyczyścił i wykasował zawartość popiołu, albo nawet bez czyszczenia wykasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem czujnik ciśnienia spalin kilka razy w ciągu bo kupowałem trefne i nastawiałem ustawienia zerowe i wykonałem adaptacje. Może przez to ? Nie oryginalny wypalał mi co 400km ale palił się check zmieniłem na używany wypalał się co 80km aż kupiłem nowy boscha i ten wypala się ok 40km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koozly1 napisał(a):

Wymieniałem czujnik ciśnienia spalin kilka razy w ciągu bo kupowałem trefne i nastawiałem ustawienia zerowe i wykonałem adaptacje. Może przez to ? Nie oryginalny wypalał mi co 400km ale palił się check zmieniłem na używany wypalał się co 80km aż kupiłem nowy boscha i ten wypala się ok 40km 

Czujnik tylko nowy oryginalny z numerem z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz praktycznie wykasowaną zawartość popiołu, co dla samochodu oznacza że filtr powinien być drożny. Jednakże z czujnika różnicy ciśnień dostaje prawdziwe/nieprawdziwe(?) informacje pokazujące, ze filtr jest zapchany, nabija szybko wartość zmierzoną i próbuje filtr wypalać. Tak jak mówi Muskel1, lepiej kupić oryginał z ASO niż się bawić w jakieś zamienniki czy używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...