Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drżenie A4 B9 przy większych prędkościach


pz87

Rekomendowane odpowiedzi

Więc nie jest to wina kół/opon a czegoś innego. 

Tarcze, przeguby.... trzeba sprawdzić kolejno i wykluczyć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że czeka Cię identyczna sprawa jak z 'niesławnym' AMG za bańkę, tam też były wybracje spowodowane wadliwą skrzynią biegów ale producent wypinał się na to cały okres leasingu.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn, mam nadzieję, że jednak nie. Aczkolwiek póki co tak to wygląda. W związku z tym, że opony wymienia zewnętrzny warsztat, ASO dealera ma temat w pompce. Winą jest bicie poprzeczne  promieniowe opon i nawet nie chcą patrzeć na samochód dopóki po raz trzeci nie wymienię zimowego kompletu.

Dam znać co się dalej wydarzy w formie ciekawostki przyrodniczej. Ogólnie nie czuję się jak klient marki "premium". Mam wrażenie, że zupełnie nie chcą mi pomóc.

 

Sensowną próbą rozwiązania jest kupienie opon bezpośrednio od dealera. Jeśli będzie nadal bicie poprzeczne to chociaż nie będę musiał się bujać nonstop między dealerem a tym warsztatem od opon. Przy czym na to nie ma ochoty leasingodawca.

Edytowane przez morfang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadaj do rzecznika praw konsumenta, może on coś doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu pojawił się nowy problem - zaczęło skrzypieć/chrupać przy dohamowaniu (tak między 20km/h a 0km/h).

 

Swoją drogą to nie napisałem tego wcześniej. Mam asystenta jazdy w korku i samochód niewiarygodnie kręcił się po pasie gdy ten system było w użyciu. Mam na myśli to, że ciągle korygował ruchami kierownicy przez co odbijał od lewej do prawej jadąc w korku.

 

Anyway, po 4 tygodniach walki na linii dealer - leasingodawca samochód znowu trafił do ASO.

 

Wymienili opony na nowe (te z fabryki) ORAZ zrobili geometrię. Wszystkie problemy zniknęły: kierownica jest prosto, nie ma drgań, przestało skrzypieć przy dohamowaniu i asystent w korku przestał się kręcić po pasie.

 

Stawiam czapkę gruszek, że to geometria pomogła. Także 2 miesiące walki, 8 wizyt w serwisie i po prostu trzeba było od razu zrobić geometrię za ~400 zł. Porażka! :) Zmiana opon na zimowe przed kolejnym sezonem zapewne zweryfikuje to przypuszczenie.

 

A, z ciekawostek... może ktoś to miał? Skrzypienie/chrupienie przy dohamowaniu pojawia się teraz po użyciu asystenta jazdy w korku/tempomatu. Jak samochód sam dohamowuje to coś się dzieje w hamulcach. Martwić się tym?

 

Chyba znalazłem, lol https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10160464-9999.pdf

Edytowane przez morfang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka, dzisiaj się dowiedziałem, że nie robili geometrii... 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...